Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@23:24:12 GMT

5 قهرمانی در 5 لیگ معتبر اروپایی؛ شاهکار آنچلوتی

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۰۰۱۱

خبرگزاری آریا- قهرمانی سی و پنجم رئال مادرید در لالیگا تحت هدایت کارلتو به دست آمد.
به گزارش آریا، رئال مادرید با کسب پیروزی خانگی 4-0 مقابل اسپانیول در هفته 34 لالیگا، 4 هفته زودتر قهرمانی خود را مسجل کرد و کارلو آنچلوتی در دومین دوره حضورش در این تیم، قهرمانی در لالیگا را هم تجربه کرد. حالا کارلو آنچلوتی اولین سرمربی تاریخ است که سابقه قهرمانی در هر 5 لیگ معتبر اروپایی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئال مادرید روز چهارشنبه برای صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا در سانتیاگو برنابئو میزبان منچسترسیتی خواهد بود تا شکست 4-3 دیدار رفت را جبران کند.
میلان در سری آ، پاری سن ژرمن در لیگ 1 فرانسه، چلسی در لیگ برتر، بایرن مونیخ در بوندس لیگا و سرانجام رئال مادرید در لالیگا تحت هدایت مرد ایتالیایی به قهرمانی لیگ رسیده اند. او سه قهرمانی در لیگ قهرمانان هم دارد. سرمربی با چهره‌ای فتوژنیک که همواره یک ابروی او بالاتر از دیگری است. قیافه منحصربه‌فردی که او را با حضور بر روی نیمکت میلان به یاد داریم و او پس از فتح ایتالیا و اروپا، در پی اهداف بزرگی راهی تیم‌های دیگر اروپایی شد تا اینکه توانست به نخستین سرمربی دنیای فوتبال تبدیل شود که در هر 5 لیگ معتبر اروپایی به قهرمانی رسیده است.
او کارش را به‌عنوان دستیار در تیم ملی ایتالیا آغاز کرد و سپس هدایت رجینا را برعهده کرد. کسب نتایج مطلوب در پارما سبب شد تا او روی نیمکت یوونتوس و سپس میلان بنشیند. کارلتو با میلان تمامی جام‌ها را درو کرد. یک قهرمانی سری آ، یک قهرمانی جام حذفی و یک سوپرکاپ ایتالیا، دو چمپیونزلیگ، دو سوپرکاپ اروپا و یک جام جهانی باشگاه‌ها افتخاراتی است که او با روسونری به‌دست آورد.
جاه‌طلبی‌ها کارلتو، او را به لیگ جزیره کشاند. او به‌همراه چلسی در لیگ برتر، اف‌ای کاپ و سوپرکاپ انگلیس را به تالار افتخاراتش اضافه کرد. مقصد بعدی او کمی غیرمنتظره بود. آنچلوتی هدایت پاریس‌سن ژرمن را در فرانسه برعهده گرفت و قهرمان لیگ این کشور شد اما حضور او در پاریس خیلی کوتاه بود و کارلتو به یکی از بزرگ‌ترین آرزوهایش یعنی نشستن بر روی نیمکت رئال رسید.
او به‌همراه لوس بلانکوس جام حذفی و سوپرکاپ اسپانیا و همچنین چمپیونزلیگ و سوپرجام اروپا حتی جام جهانی باشگاه‌ها را از آن خود کرد ولی هرگز نتوانست در دوران حضورش در رئال‌مادرید، قهرمانی لالیگا را تصاحب کند. آنچلوتی در ادامه ترجیح داد حضور در آلمان و هدایت بایرن‌مونیخ را نیز تجربه کند. حاصل این انتخاب، یک قهرمانی بوندس‌لیگا و دو سوپرجام آلمان بود و کارلتو خیلی زود و پس از تنها 60 بازی، بایرن را ترک کرد تا پس از یک سال خانه‌نشینی، راهی ناپل شده و به‌عنوان سرمربی ناپولی برگزیده شود.
دوران حضور در ناپل و سپس انتخاب عجیب اورتون برای کارلتو آخر و عاقبت خوبی نداشتند تا اینکه او در انتخابی غیرمنتظره یک‌بار دیگر به‌عنوان سرمربی رئال‌مادرید و جانشین زین‌الدین زیدان انتخاب شد. کارلتو در بازگشت دوباره، توانست لوس بلانکوس را به قهرمانی لالیگا برساند و سرانجام جای خالی قهرمانی اسپانیا را نیز به تالار افتخاراتش افزود.
شاید خیلی‌ها راز نامتقارن بودن ابروهای آنچلوتی را ندانند. اما کارلتو در سنین نوجوانی با یک موتور وسپا تصادف می‌کند که همین مسئله ابروی او را به این حالت در‌آورده است. آنچلوتی گاهی اوقات ابروی راست خود را به‌عمد بالا می‌برد تا 2 ابرویش متقارن و یک‌شکل به نظر برسند. او حالا به‌عنوان اولین مربی دنیای فوتبال شناخته می‌شود که در لیگ‌های ایتالیا، انگلیس، فرانسه، آلمان و اسپانیا عنوان قهرمانی را از آن خود کرده است.
سرمربی رئال مادرید که با احتساب این جام حالا قهرمانی در 5 لیگ معتبر اروپایی را در کارنامه اش دارد، در مصاحبه پس از بازی راجع به حس و حال تیمش صحبت کرد:
احساس خیلی خوبی دارم، به خصوص برای این که در برنابئو قهرمان شدیم، این اولین بار است که در این استادیوم به قهرمانی می رسم. امروز جشن می گیریم و چهارشنبه سعی می کنیم دست به یک کار خارق العاده بزنیم. من از هر روز حضورم در رئال مادرید لذت می برم و خیلی خوشحالم که برگشته ام. هیچ کس فکرش را نمی کرد اما عملکرد ما در فصل جاری بسیار خوب بود. من می خواهم برای مدتی در این باشگاه بمانم و راه آن هم مشخص است؛ پیروز شدن. 
 این قهرمانی لیگ برای من بسیار ویژه است چون آخرین عنوان قهرمانی ام در لیگ به دوران حضورم در بایرن مونیخ برمی گشت. بازگشت به رئال و قهرمانی در اولین سال بازگشت چیزی که در اولین دوره حضورم در اینجا کمبودش حس می شد باعث خوشحالی مضاعف است. وقتی چند ماه قبل دوباره از مادرید با من تماس گرفتند، به نظر شوخی بود اما از قرار معلوم جدی اش گرفتند و باید از پرز و خوزه آنخل تشکر کنم چون حس می کنم به زندگی برگشته ام.
ما تیم را به خوبی مدیریت کردیم و بازیکنان هم بسیار جدی و حرفه ای ظاهر شدند. کار من ساده بود، همه به تصمیماتم احترام گذاشته اند و یک محیط کاری عالی به وجود آوردیم. امروز فضای بسیار خوبی در داخل استادیوم داشتیم، پر از شور و شعف. این بهترین راه برای آماده سازی دیداری مهم به مانند دیدار چهارشنبه شب است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: 5 قهرمانی رئال مادرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۰۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئال مادرید و تنها دو کلین شیت دیگر تا رکوردشکنی در لالیگا

تیم آنچلوتی در‌ ۳۴ بازی‌ فصل جاری لالیگا فقط ۲۲ گل دریافت کرده است.

دیدار رئال مادرید و کادیز در هفته ۳۴ لالیگا ۲۰۲۳/۲۴ با برتری ۳-۰ شاگردان کارلو آنچلوتی خاتمه یافت. رئال مادرید در ۱۸ بازی فصل جاری لالیگا موفق به ثبت کلین شیت شده است. آنها در ۴ هفته پایانی با ثبت ۲ کلین شیت دیگر می توانند از این نظر با رکورد تاریخ خود در یک فصل لالیگا برابری کنند.

رئال مادرید در کدام فصول از لالیگا، بیشترین کلین شیت را داشته است؟ ۱۹ کلین شیت | ۱۹۸۶/۸۷ و ۱۹۸۷/۸۸ و ۲۰۱۹/۲۰ ۱۸ کلین شیت | ۱۹۹۲/۹۳ و ۱۹۹۴/۹۵ و ۲۰۲۳/۲۵(قابل ارتقا)

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • قهرمانی رئال مادرید در لالیگا و شادی جالب کارلو آنچلوتی به همراه بازیکنان / انیمیشن عمر مومنی
  • این قهرمانی متعلق به آنچلوتی است نه بلینگام
  • واکنش رسمی باشگاه بایرلورکوزن به قهرمانی رئال مادرید در لالیگا / عکس
  • تبریک کاکا به رئال مادرید و کارلو آنچلوتی بابت قهرمانی در لالیگا + عکس
  • تبریک غیرمنتظره به آنچلوتی از طرف لورکوزن! (عکس)
  • در کنار یوونتوس؛ رئال مادرید با ۳۶ قهرمانی در لالیگا، پُرافتخارترین تیم در پنج لیگ معتبر اروپایی
  • رکوردهای شیرین مودریچ و کارلتو در شب شیرینی رئالی‌ها
  • با عبور از زیدان؛ کارلو آنچلوتی دومین سرمربی پرافتخار تاریخ رئال مادرید شد
  • رئال مادرید و تنها دو کلین شیت دیگر تا رکوردشکنی در لالیگا
  • آنچلوتی: گل بلینگام به بارسلونا مهم‌ترین لحظه فصل ما بود؛ جشن قهرمانی؟ اول بایرن مونیخ!