Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-02@18:04:18 GMT

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و اوکراین

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۰۰۲۶

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و اوکراین

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا، و «دیمیتری کولبا»، همتای اوکراینی‌اش، در خصوص شرایط بازگشت دیپلمات‌های آمریکایی به اوکراین و ارائه کمک مالی به ارزش ۳۳ میلیارد دلار به کی‌یف بحث و گفت‌وگو کردند. 

وزارت خارجه ایالات متحده با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان این مذاکرات بلینکن، و کولبا در خصوص شریط بازگشت دیپلمات‌های آمریکایی به اوکراین و ارسال کمک مالی ۳۳ میلیارد دلاری به کی‌یف گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مذاکرات، روز گذشته -شنبه- به صورت تلفنی انجام شده است. 

«ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت که این وزارتخانه برنامه به‌روز‌شده‌ای را برای بازگشت دیپلمات‌های این کشور به اوکراین، که شامل برنامه بازگشت به لویو در هفته جاری و بازگشت هرچه سریع‌تر به کی‌یف می‌شود، تهیه کرده است. 

 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آنتونی بلینکن آمریکا و اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۰۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، سامی ابوزهری، یکی از مقامات ارشد حماس گفت که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا حماس را «ناعادلانه» متهم به تاخیر در توافق آتش بس غزه می‌کند.

بلینکن بارها از حماس خواسته است که پیشنهاد تل‌آویو را برای آزادی اسیران و دستیابی به آتش بس بپذیرد و آن را «فوق العاده سخاوتمندانه» دانسته است.

ابوزهری به رویترز گفت: نظرات بلینکن با واقعیت در تضاد است. برای بلینکن که به عنوان وزیر خارجه اسرائیل و نه آمریکا شناخته می شود، عجیب نیست که چنین اظهاراتی را بیان کند.

وی افزود: حتی تیم مذاکره کننده اسرائیل هم پذیرفت که نتانیاهو مانع دستیابی به توافق بود.

ابوزهری گفت که این گروه همچنان در حال بررسی پیشنهاد اخیر آتش بس است. حماس به دنبال آتش بس دائمی و عقب نشینی اسرائیل از غزه است، در حالی که نتانیاهو می گوید اسرائیل باید برای امنیت خود، با یا بدون توافق با حماس، تشکیلات باقی مانده حماس را در رفح در جنوب غزه نابود کند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902048

دیگر خبرها

  • بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود