Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا سنجری گفت: توزیع نهال‌ هم اکنون در نهالستان بخش خصوصی کلجک شهرستان عنبرآباد انجام می‌شود، کمک به حفاظت منابع پایدار و همچنین درآمدزایی را از اهداف برجسته طرح توزیع نهال رایگان است.

او می‌گوید: جوامع محلی در کنار فعالیت‌های کشاورزی و دامداری می‌توانند با زراعت چوب و کاشت گونه‌های مستعد، ضمن جلوگیری از تخریب منابع طبیعی، محیط زیست و پوشش گیاهی محل زندگی خود، درآمد مضاعفی نیز داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سنجری استفاده بهینه از منابع آب و خاک، صرفه‌جویی ارزی برای جلوگیری از واردات چوب، ایجاد اشتغال، کمک به حفاظت و صیانت پایدار از منابع جنگلی و تأمین نیاز سلولزی صنایع پایین دستی چوب، توسط زارعین را از مهمترین اهداف این اقدام دانست.

سنجری می‌گوید: این طرح‌ها با مشارکت بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و بهره بردار در قالب تفاهمنامه انجام می‌شود به نقش مهم طرح‌های مشارکتی مثل بادشکن زنده اطراف مزارع برای جلوگیری از سرمازدگی، برداشت خاک و جلوگیری از گرد و غبار است.

او گفت: متاسفانه گاهی آتش سوزی، چرای مفرط و خشکسالی آسیب جدی به عرصه‌های منابع طبیعی می‌رساند. سنجری می‌گوید: پروژه‌های احیایی مثل جنگلکاری با نهال در مناطق بیابانی و جنگلی و بذرکاری و بوته کاری در عرصه‌های مرتعی نقش مهمی در تقویت و احیا پوشش گیاهی در منطقه و جبران خسارت‌های احتمالی دارد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: توزیع نهال رایگان محدود و آخرین فرصت آن تا ۲۰ اردیبهشت ماه می‌باشد و از متقاضیان تقاضا می‌شود ضمن مراجعه به اداره کل یا ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های تابعه نسبت به تهیه نقشه، تفاهم نامه نگهداری و حواله دریافت نهال اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری توزیع نهال منابع طبیعی توزیع نهال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۰۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم

 به نقل از شهرداری قم، مجید متین‌فر در جلسه هیئت‌مدیره سازمان بهسازی، زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر در خصوص پروژه تملک و تخریب مغازه‌های اطراف قبرستان نو اظهار کرد: با همکاری دادستانی در ماده ۸ بیش از ۹۰ درصد پروژه تملک و مغازه‌ها تخریب‌شده است.

وی افزود: به دلیل مشترک بودن دیوار وقفی با مغازه‌های قبرستان نو، اختلافاتی با اداره کل اوقاف به وجود آمده که تلاش مجموعه مدیریت شهری در راستای حل آن است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به پروژه ساماندهی میدان مطهری خاطرنشان کرد: در هسته مرکزی شهر قم نیاز به همکاری فعال تمام ارگان‌ها داریم و نقش آستانه مقدسه و اداره کل اوقاف در گسترش و پیشرفت و اجرای پروژه‌های مهم شهری بسیار پررنگ است.

متین‌فر در خصوص پروژه چهل اختران تصریح کرد: پروژه پارکینگ چهل اختران با ظرفیت ۱۰۰ خودرو و شبستان اجرا و تکمیل‌شده است.

وی تأمین بودجه برای پروژه‌های شهری را مورد توجه قرار داد و گفت: در سال جاری پشتیبان‌های ملکی متناسبی برای اجرای پروژه‌های اطراف حرم مطهر در نظر گرفته‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • سبد متنوع پروژه های مشارکتی در شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • استفاده از خاک جزیره هرمز برای ساخت نهضت ملی مسکن
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان