Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@00:33:01 GMT

اختلال در توزیع روغن در بازار

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۰۱۹۹

چند روزی است که کمبود روغن خوراکی در فروشگاه‌های بزرگ و همچنین واحدهای صنفی مشاهده می شود. خبرهایی از استان های دیگر کشور هم از کمبود عرضه روغن خوراکی در بازار حکایت دارد. ناطقان: مشاهدات میدانی از بازار، نشان می دهد که عرضه روغن خوراکی در فروشگاه های بزرگ و کوچک و خرده فروشی های سطح شهر به شدت کاهش یافته است تا جایی که شاید در مغازه های یک محله اصلا نتوانید روغنی برای خرید پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این کمبود روغن فقط شامل تهران نمی‌شود و شهروندان برخی استان ها نیز از کمبود عرضه روغن و نبود آن خبر داده‌اند.
 
در حال حاضر تنها روغن موجود در فروشگاه‌ها آن هم به تعداد کم روغن ذرت یا روغن جامد ۵ کیلویی است. همچنین قیمت روغن ذرت ۱.۸ لیتر ۱۸۰ هزار تومان است که هرکسی توان خرید این روغن را ندارد.
 
اما مدیران فروشگاه های بزرگ می‌گویند که قرار است در روزهای آینده روغن برسد و شرایط توزیع دوباره به روزهای قبل برگردد.
 
گفته می شود، توزیع روغن آفتابگردان در جهان، تحت تاثیر جنگ روسیه و اوکراین در شرایط بحرانی قرار گرفت.
 
امیرهوشنگ بیرشک، دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران، درباره تاثیر بحران اوکراین بر بازار روغن به تجارت‌نیوز گفت: جنگ روسیه و اوکراین نه‌تنها در کشور ما، بلکه در تمام دنیا تاثیر خود را گذاشت. چراکه اوکراین یکی از تامین کنندگان عمده روغن آفتاب‌گردان بود.
 
او افزود: این جنگ باعث افزایش قیمت جهانی و کم شدن میزان تجارت روغن شد.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهد روسیه و اوکراین تامین حدود ۸۰ درصد روغن آفتابگردان جهان را برعهده داشتند. منبع: عصر ایران برچسب ها: اختلال ، توزیع روغن ، بازار ، کمیاب

منبع: ناطقان

کلیدواژه: اختلال توزیع روغن بازار کمیاب فروشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۰۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رییس جمهور اوکراین بار دیگر خواستار تحویل تسلیحات نظامی بیشتر برای نبرد با روسیه شد.

«ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین روز شنبه اعلام کرد که این کشور برای دفاع هوایی به دریافت تسلیحات فوری نیاز دارد.

رییس جمهور اوکراین، پس از حمله اخیر روسیه به بخش انرژی اوکراین، گفت که اوکراین برای محافظت از شهرهای خود و تسلط بر خط مقدم به مقادیر کافی دفاع هوایی و سایر تسلیحات نیاز دارد.

زلنسکی تاکید کرد که هر کسی که به اوکراین کمک کند تا در برابر ترور روسیه بایسد، مدافع واقعی زندگی است.

قانون گذاران مجلس نمایندگان آمریکا شنبه گذشته با وجود اختلافات در تأمین کمک مالی با غلبه بر مخالفان، یک بسته قانونی کمک ۸۷ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی را در جریان یک رأی گیری گسترده دو حزبی ارائه کرد.

بر پایه این گزارش، المیادین گزارش داد که نمایندگان کنگره آمریکا با اکثریت آرا لایحه کمک ۶۰.۸۴ میلیارد دلاری واشنگتن به کی‌یف را تصویب کردند.

کد خبر 6090232

دیگر خبرها

  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • علی‌اف: آذربایجان هرگز به اوکراین سلاح نمی‌دهد