Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قزوین گفت: اجرای طرح کاداستر و سند دار شدن اراضی کشاورزی از کارهای مهمی است که با همکاری دستگاههای اجرایی باید با سرعت بیشتری در استان تکمیل شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین، محمد مهدی اعلایی روز یکشنبه در جلسه بررسی صدور اسناد مالکیت کشاورزی استان قزوین که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: طرح کاداستر از اقدامات بسیار ارزشمندی است که می تواند مشکلات کشاورزران و دولت در زمینه اراضی ملی و کشاورزی را حل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بدون تردید اجرای این طرح به کاهش پرونده های قضایی که معمولا در اثبات مالکیت اراضی کشاورزی و تعارض با دولت صورت می گیرد نیز موثر است و تاکید جدی داریم این کار سرعت بیشتری بگیرد.

استاندار قزوین تصریح کرد: در صورت اجرای کامل طرح کاداستر و تعیین حدود و ثغور اراضی کشاورزی و وضعیت مالکیت آنها و نیز صدور سند رسمی بسیاری از کشاورزان میتوانند از تسهیلات بانکی براحتی استفاده کنند و رضایت آنها نیز جلب شود.

اعلایی بیان کرد: به دلیل اهمیت طرح کاداستر بایستی اعتبارات بیشتری به این کار اختصاص داده شود و همکاری دستگاههای اجرایی نیز بیشتر شده و تداوم یابد تا در زمان کوتاهتری این کار به سرانجام برسد.

وی از رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خواست پیشنهادات خود را برای تسریع در اجرای طرح کاداستر ارائه کند تا هماهنگی لازم از سوی دستگاههای اجرایی در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار قزوین اعلایی دستگاههای اجرایی طرح کاداستر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۰۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مهدی رحماندوست گفت: ۱۲ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان تاکستان واقع در روستا‌های عاشق حصار و قازان داغی به مساحت ۱۶ هزار متر مربع قلمع و قمع شد.

وی اضافه کرد: ۴۱ بنای غیرمجاز نیز متعلق به اراضی کشاورزی شهرستان قزوین به مساحت ۷۸ هزار متر مربع واقع در منطقه میانچال تخریب و قلع و قمع شده است.

این مسئول ادامه داد: مستحدثات تخریب شده شامل دیوارکشی، پی کنی، فنس کشی و ساخت بنا بوده که با حضور رییس و کارشناسان امور اراضی شهرستان تاکستان، نیرو‌های فراجا و عوامل راهداری اجرا شده است.

رحماندوست بر حفظ کاربری زراعی و باغی در اراضی کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: سودجویان زمین همواره در همه ایام به دنبال تغییر کاربری غیر مجاز کشاورزی هستند که نیرو‌های یگان حفاظت با هدف مقابله با این افراد به صورت شبانه روزی به گشت زنی در سطح استان اقدام می‌کنند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در راستای نظارت همگانی و برخورد با متخلفان موضوعاتی از قبیل ساخت و ساز غیرمجاز را به سامانه ۱۳۷ گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • رفع تداخلات اراضی پیش‌نیاز تثبیت مالکیت است
  • ۲۸۱۱ هکتار زمین اشتباهی به نام یک شرکت تعاونی شده است/ سند مالکیت باطل شد
  • آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل