Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه گفت: سرانه فضای سز در شهر کرمانشاه ۱۰.۵۵ مترمربع و کمتر از استانداردها است. - اخبار استانها -

فرامرز رحمتی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه 1066 هکتار فضای سبز در کرمانشاه وجود دارد اظهار داشت: سرانه فضای سبز در شهر کرمانشاه 10.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

55 مترمربع است و نسبت به سرانه استاندارد که 12 مترمربع است، پایینتر است اما با توجه به اینکه شهر کرمانشاه با کمبود منابع آبی مواجه است، این میزان فضای سبز مناسب محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل فضای سبز تأمین منابع آبی برای آبیاری آن است عنوان کرد: منابع آبی موجود تنها 34 درصد نیاز را برطرف می‌کند و 66 درصد کمبود منابع آبی برای نگهداشت فضای سبز وجود دارد و تغییر الگوی کشت، کشت درخت و حذف چمن از راهکارهای مدیریت این موضوع است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه با اشاره به گلایه برخی در زمینه خیس شدن معابر و خیابان‌ها در هنگام آبیاری فضای سبز افزود: 15 میلیارد تومان اعتبار برای آبیاری فضای سبز بدون استفاده از تانکر نیاز است اما برنامه‌ریزی برای تغییر زمان آبیاری انجام شده است.

رحمتی‌زاده با اشاره برای برقراری عدالت در زمینه پراکنش فضای سبز در مناطق مختلف برنامه‌ریزی شده است گفت: در برخی مناطق زمین برای ایجاد فضای سبز وجود ندارد اما با اوقاف و مسکن و شهرسازی رایزنی شده که زمین‌هایی را در اختیار ما قرار دهند.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های ما گسترش و حفظ فضای سبز است وکمیسیونی در این زمینه وجود دارد افزود: پرونده‌های بسیاری در زمینه قطع بی رویه درختان توسط ادارات و اشخاص در دادگاه وجود دارد.

1500 هکتار از فضای سبز شهرکرد به دلیل کمبود آب نیاز به احیاء داردکمبود منابع آبی در سیستان و بلوچستان/ آبیاری فضای سبز شهری با آب آشامیدنی و بهداشتی ممنوع

رحمتی‌زاده با اشاره به اینکه درخت موجود در معابر شهری متعلق به تمام مردم است و هیچکس حق قطع کردن آن را ندارد عنوان کرد: شناسنامه دار کردن درختان از وظایف اصلی سازمان است که دفترچه و طرح جامعی از فضای سبز وجود داشته باشد.

انتهای پیام/832/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: روز درختکاری پارک روز درختکاری پارک آبیاری فضای سبز کمبود منابع آبی فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۰۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملی استاندارد صدرنشین جدول تبدیل دستگاهی

تعداد مجوزهای کاغذی که تا روز هفتم اردیبهشت به شناسه یکتا تبدیل شده است به ۴۵۲ هزار و ۴۸ مجوز رسید که از این تعداد سهم اصناف ۴۲۴ هزار و ۵۷۶ مجوز است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در بین دستگاهها بیشترین تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا از سوی سازمان ملی استاندارد، اصناف، وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام پزشکی انجام شده است.

هر یک از این دستگاه ها به ترتیب 24.3 درصد، 17.6 درصد، 8.4 درصد و 3.3 درصد از کل مجوزهای کاغذی صادره خود را به شناسه یکتا تبدیل کرده اند.

گفتنی است؛ در میان استان ها بیشترین تبدیل مجوز کاغذی به شناسه یکتا در استان های لرستان، گیلان، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی صورت گرفته است. در هر یک از استان های مذکور به ترتیب 12.7 درصد، 12.7درصد، 10.6 درصد و 8.8 درصد از مجوزهای کاغذی صادره به شناسه یکتا تبدیل شده است.

براساس این گزارش کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی به ترتیب در استان های گلستان، کرمان، بوشهر، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

لازم به ذکر است؛ از 25 اردیبهشت سال 1403 مجوزهای کاغذی بی اعتبار هستند و سامانه های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمت نمی دهند.آن دسته از فعالان اقتصادی که هنوز شناسه یکتا ندارند یعنی نام شان در qr.mojavez.ir نیست می توانند با گوشی همراه خود و ورود فقط 3 کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • سازمان ملی استاندارد صدرنشین جدول تبدیل دستگاهی
  • کشاورزان با تنظیم نوبت آبیاری به حفظ ذخایر آب های زیرزمینی کمک کنند
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری و زهکشی مغان
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه