Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@05:08:54 GMT

گسترش هسته‌های فناور درصنعت خودرو و صنایع جانبی

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۰۶۴۷

گسترش هسته‌های فناور درصنعت خودرو و صنایع جانبی

به گزارش سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،چراغ آغاز به کار مرکز نوآوری و صنایع خلاق آمپر، سه سال پیش  روشن شد تا تیم کارآمدی ایجاد شود که از ظرفیت نخبگان، دانشجویان و تیم‌های فناور و نوآور در کنار تجربه‌های صنعتی هلدینگ رایزکو استفاده کند.

دیگر دغدغه این مرکز، تولید محصولات مختلف در حوزه خودرو و صنایع جانبی آن است تا بتوان به کسب‌وکارهایی جدید در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق افزود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حوزه‌های فعالیتی متنوع دانش‌بنیان و خلاق

حوزه اصلی فعالیت این مرکز در زمینه خودروست. این بستر شامل قطعه‌سازی و صنعت حمل‌ونقل می‌باشد . ضمن اینکه به صورت تخصصی در حوزه‌های فناوری اطلاعات، اینترنت اشیا و تجهیزات پزشکی فناوری‌های نرم و صنایع خلاق نیز دستی دارد.

 حمیدرضا صمدی رئیس هیات‌مدیره هلدینگ رایزکو،  دراین باره میگوید ؛ هم‌اکنون حدود ۸۰ نفر در این مرکز فعالند. ۳ تیم در حوزه حمل‌ونقل ۵تیم در حوزه‌های فناوری اطلاعات و اینترنت اشیا و ۵ تیم نیز در حوزه قطعات و فناوری‌های جدید خودرو، ایده‌های خود را پخته میسازند.

جذب نخبگان رایومند

یکی از برنامه‌های مهم مرکز نوآوری و صنایع خلاق در این سال، جذب بیش‌تر نخبه‌ها و هسته‌های خلاق و دغدغه مند در حوزه‌های تخصصی این مرکز است.

شناسایی تیم‌ها و تثبیت ایده‌های جذاب، از اولویت‌های مرکز نوآوری و صنایع خلاق آمپر است که تلاش می‌شود ظرف ۲ ماه آینده، با جذب این افراد و تیم‌ها، زمینه‌های شناسایی، حمایت و پرورش از ۸ تا ۱۰ تیم دیگر نیز در این مرکز فراهم شود.

فارغ از تخصص محوری این مرکز، اهداف دیگری نیز به صورت کلی در مرکز نوآوری و صنایع خلاق آمپر دنبال می‌شود که ازجمله آنها می‌توان به خلق ایده‌های جدید، خانه خلاق و نوآوری، شکل دهی به استارتاپ کمپ‌ها، سرمایه‌گذاری خطرپذیر و حمایت از تیم‌های نوپا اشاره داشت.

حفظ منابع انسانی

یکی از ‌دغدغه های بزرگ پیش روی این مرکز، حفظ منابع انسانی است که برای رفع این محدودیت، تلاش شده تا این تغییرات با روش‌های مختلف، رفع شود. یکی از این روش‌ها، ایجاد فضای آرام برای خلق ایده و فکر است. مرکز نوآوری و صنایع خلاق آمپر در فضایی به مساحت 20 هزار متر مربع فعالیت دارد که در فاز نخست آن، دو سوله هرکدام به مساحت 2000 متر به کار گرفته شده است.

ارائه تسهیلات متنوع

ازجمله تسهیلات این مرکز می‌توان به فضای کار اشتراکی و اتاق جلسات برای مرکز نوآوری خودرو و خانه خلاق و نوآوری در حوزه فناوری‌های نرم اشاره کرد.

افراد و تیم‌های حاضر در این مرکز می‌توانند از ورک‌شاپ‌هایی که در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود استفاده کنند. همچنین امکان دسترسی آنها به آزمایشگاه‌های مجهز هلدینگ رایزکو در حوزه‌های مختلف مواد و متریال، ارزیابی صدا و . . .  فراهم شده است.

امکان دسترسی به کارگاه‌های نمونه‌سازی هلدینگ رایزکو و شوروم نیز از دیگر خدماتی است که این مرکز ارائه می‌دهد. تیم‌ها می‌توانند برای پیشبرد اهداف نوآورانه خود، سرمایه موردنیاز را از طریق این مرکز دریافت کنند.

افراد و تیم‌ها در تمامی مراحل ایده‌پروری و شتابدهی می‌توانند از ظرفیت منتورهای این مرکز در حوزه‌های تخصصی استفاده کنند. این منتورها شامل اساتید دانشگاهی، افراد باتجربه حوزه‌های مختلف صنعت و متخصصان حوزه کسب‌‍وکار و قراردادها می‌شود.

علاقمندان و تیم‌های خلاق و نوآور برای آشنایی بیشتر با این مرکز می‌توانند به آدرس این مرکز نوآوری و صنایع خلاق رجوع کنند.

این مرکز با همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق، آماده بهره‌برداری و افتتاح شده است و در روزهای آتی باحضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افتتاح رسمی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: صنعت خودروسازی صنایع خلاق هسته های فناور مرکز نوآوری و صنایع خلاق هلدینگ رایزکو تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۰۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در دیدار حسین گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با محمد‌ مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی راهکارهای گسترش روابط فی مابین و همکاری های در حوزه فرهنگی و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق و احیای مجتمع فرهنگی و هنری منطقه آزاد ماکو از جمله موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

مقرر شد بزودی تفاهم نامه همکاری فی مابین به امضای طرفین برسد.

دیگر خبرها

  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • رئیسی: ایران پیشرفته و فناور می‌تواند برای جهان نوآوری داشته باشد
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • اسباب‌بازی‌های چوبی جایگزینی مناسب برای بازی‌های سرد و بی‌روح + عکس و فیلم
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند