Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@01:59:26 GMT

طرح شفافیت هفته آینده در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۰۸۱۳

طرح شفافیت هفته آینده در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت

ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آ‌باد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه طرح شفافیت در دفعات قبل شامل چند نقص بود، اظهار داشت: یکی از نقص‌های طرح این بود که تمام قوا، دستگا‌ها و سازمان‌ها را در بر نمی‌گرفت اما در حال حاضر تبدیل به طرحی پخته و عالی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خبر داد: روز شنبه کلیات این طرح به اتفاق آراء در کمیسیون شوراها رأی آورد و هفته آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت. 

ابوترابی پیرامون جزئیات طرح شفافیت بیان داشت: در طرح جدید به این صورت است که نیاز است تمام واگذاری زمین‌ها، حساب‌ها و درآمد خیریه‌ها و NGO ها و بخش‌هایی که وام و زمین می‌گیرند، دستگاه‌هایی که بودجه را تقسیم می‌کنند، آرای دادگاه‌ها بدون ذکر نام، آرای مراجع شبه قضایی مانند کمیسیون ماده ۱٠٠ شهرداری، تغییر کاربری و...  در سامانه اعلام شود. 

 نماینده مردم نجف‌آ‌باد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی در خصوص شفافیت آرای نمایندگان توضیح داد: آرای نمایندگان به‌صورت محلی و ملی اعلام شده که ملی‌ها علنی اما در محلی و صنفی‌ها اصل همچنان بر مخفی بودن است. 

وی با تاکید بر اینکه در طرح جدید باید مجمع تشخیص مصلحت، دولت، شورای نگهبان نیز شفاف شوند، خاطرنشان کرد: این طرح تبدیل به کاری اساسی، بزرگ و بنیادین شد و هفته آینده در دستور کار خواهد آمد. 

ابوترابی با بیان اینکه، با توجه به رفت و آمدهایی که طرح شفافیت در این مدت داشت، در حال حاضر طرحی پخته و جامع است، یادآور شد: طرح فعلی تمام نهادها از جمله آن‌هایی که از دولت زمین و وام می‌گیرند را نیز در بر می‌گیرد علاوه بر اینکه دولت، هیات وزیران، نمایندگان مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نیز باید علنی شود و مذاکرات و آرای آن‌ها در صورتی که ملی باشد علنی خواهد شد. 

 نماینده مردم نجف‌آ‌باد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در بحث شفافیت اتفاق بزرگی در کشور در حال رخ دادن است، تصریح کرد: برای مبارزه با فساد ۲ مکانیزم شفافیت حداکثری و نظارت دستگاه‌ها مطرح است که نظارت دستگاه‌ها با توجه به هزینه‌بر بودن و اینکه بعضاً در خود آن نیز فساد وجود دارد، مربوط به کشورهای جهان سوم است، اما کشورهای پیشرفته‌ای که شفافیت حداکثری را داشته‌اند و اجازه نظارت به همه مردم را داده‌اند، توانسته‌اند مبارزه بهتری با فساد داشته باشند. 

وی با تاکید بر اینکه طرح شفافیت به معنی واقعی کلمه شفافیت است، خاطرنشان کرد: این طرح در گذشته محدود به شفافیت آرای نمایندگان بود اما در حال حاضر آراء، جزئی از این طرح بزرگ است.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ

منبع: فارس

کلیدواژه: طرح شفافیت دولت نمایندگان مجلس ابوالفضل ابوترابی طرح شفافیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۰۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از ویژگی‌های مهم انتخابات مجلس دوازدهم آن بود که مردم به یک «لیست واحد» رأی ندادند و به کاندیداهایی از لیست‌های مختلف انتخاباتی اقبال نشان دادند.

بنابر روایت مهر، در این انتخابات جریان‌های سیاسی نظیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، شورای وحدت اصولگرایان، اُمناء، جبهه صبح ایران و همچنین صدای ملت با محوریت چهار حزب اصلاح‌طلب کارگزاران سازندگی، اعتدال و توسعه، اعتماد ملی و ندای ایرانیان صحنه‌گردانان اصلی انتخابات بودند.

با توجه به اینکه شاخص‌ترین چهره‌های راه‌یافته به مجلس دوازدهم محمدباقر قالیباف، مرتضی آقاتهرانی، مسعود پزشکیان، منوچهر متکی و حمید رسایی هستند، احتمالاً فراکسیون‌های عمده مجلس دوازدهم با محوریت این افراد تشکیل خواهد شد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900264

دیگر خبرها

  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • نوری قزلجه: ریاست قالیباف از بیرون مجلس حمایت می‌شود /طرح‌های «صیانت» و «شفافیت» سفارش شده بودند /نگران رادیکال‌های مجلس آینده نیستم
  • داستان شفافیت (۲)؛ بیم و امید یازدهمین مجلس برای شفاف شدن
  • داستان شفافیت؛ قسمت اول
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • ببینید | آرای انضباطی در جلسه ویژه رسیدگی به کتک کاری داور در تهران
  • آرای انضباطی در جلسه ویژه رسیدگی به کتک کاری داور در تهران
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت