Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به احتمال کلاهبرداری از شهروندان در پوشش پرداخت فطریه، زکات و کفاره هشدار داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی در گفت‌وگو با ایران اکونومیست، با اشاره به فرارسیدن عید سعید فطر  وتبریک آن به مردم گفت: متاسفانه کلاهبرداران و مجرمان سایبری از هر فرصتی برای سواستفاده از مردم بهره می‌برند و گرچه پلیس فتا نیز همواره با آنان برخورد کرده و عرصه را برای اقدامات مجرمانه این افراد ناامن کرده است، اما آگاهی مردم نیز عامل مهمی در ناکام گذاشتن این افراد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با نزدیک شدن به ایام عیدسعید فطر این نگرانی وجود دارد که افراد سودجو و فرصت طلب در بستر فضای مجازی بخواهند اقدام به کلاهبرداری یا سواستفاده از شهروندان در پوشش پرداخت فطریه، کفاره و ... کنند. در همین راستا نیز لازم است که کاربران دقت داشته باشند هنگام پرداخت فطریه و کفاره به افراد ناشناس اعتماد نکنند و فطریه و  کفاره خود را به نهادهای معتبر پرداخت کنند. این هشدار هم در مورد فضای حقیقی  وهم در مورد فضای مجازی صادق است.

گودرزی افزود: اما در فضای مجازی ممکن است افراد سودجو با طراحی سایت های جعلی کاربران را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و به بهانه پرداخت فطریه، کفاره و ... اقدام به کپی کردن اطلاعات کارت بانکی و خالی کردن حساب بانکی آنان کنند، بنابراین لازم است که شهروندان حتما به آدرس های اینترنتی توجه کافی را داشته باشند و از کلیک کردن بر روی لینک‌هایی که از منابع ناشناس به عنوان خیریه ارسال می کنند، پرهیز کنند.

 

بیشتر بخوانید: هشدار روزمعلمی پلیس فتا به معلمان و دانش‌آموزان

 

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: گاهی نیز ممکن است همین لینک ها، آلوده به بدافزار باشد و گوشی یا سیستم شهروندان را آلوده کند، از این رو توصیه می شود که از کلیک بر روی لینک های ناشناس که ممکن است به بهانه فطریه، تبریک عید و ... باشد پرهیز شود.

وی از مرم خواست که نذورات خود را فقط به حساب نهادها و موسسات دولتی و قابل اطمینان واریز کنند و از پرداخت نذورات در سایت‌های نامعتبر و حساب های شخصی افراد خودداری کنند. چرا که گاهی نیزممکن است افراد سودجو فقط این نذورات را جمع آوری کرده اما آن را در راستای گفته شده هزینه نکنند.

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: عید سعید فطر ، پلیس فتای تهران ، هشدارهای پلیسی ، سرهنگ داوود معظمی گودرزی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: عید سعید فطر پلیس فتای تهران هشدارهای پلیسی پرداخت فطریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۰۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند

محمد باغستانی اظهار داشت: مکاتبات ما با ۸ شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

به گزارش جماران، وی افزود: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آن‌ها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سود‌ها را جمع آوری و مابقی سود سهام را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیگر خبرها

  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • این پز اجتماعی میلیون ها تومان برای افراد آب می خورد | سگ گردانی و درآمد میلیونی داگ واکرها
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف؛ کسری‌های آن‌ها از چه محلی پرداخت خواهد شد؟
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟