Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@05:35:27 GMT

۷ رشته‌ جدید دکتری در دانشگاه کردستان راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۰۹۷۶

۷ رشته‌ جدید دکتری در دانشگاه کردستان راه‌اندازی می‌شود

گروه استان‌ها - رئیس دانشگاه کردستان از راه‌اندازی ۷ رشته‌ دکتری تخصصی (Ph.D.) جدید در این دانشگاه خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سنندج  و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه کردستان، رحمت صادقی با اشاره به ضرورت توسعه رشته‌های دکتری در راستای برنامه استراتژیک دانشگاه، اظهار داشت: با توجه به جوانی دانشگاه و ضوابط بسیار سخت و پیچیده راه‌اندازی رشته‌های دکتری، متأسفانه در سالیان گذشته توسعه رشته در این مقطع بسیار به کندی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در سال گذشته با توجه به ابلاغ دستورالعمل‌های جدید، جذب اعضای هیات علمی جدید، ارتقا اعضای هیات علمی گروه‌های آموزشی و پیگیری‌های متعدد حوزه معاونت آموزشی دانشگاه، رشته‌های زیر به مجموعه رشته‌های تحصیلی این دانشگاه اضافه شد.

رئیس دانشگاه کردستان بیان کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در این رشته‌ها در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D) سال 1401 منتشر و این دانشگاه برای سال تحصیلی 1402-1401در این رشته‌ها دانشجوی دکتری پذیرش خواهد کرد.

وی افزود: دکتری علوم و مهندسی شیلات گرایش تکثیر و پرورش آبزیان، دکتری جامعه‌شناسی گرایش جامعه‌شناسی فرهنگی، دکتری مشاوره، دکتری اقتصاد کشاورزی گرایش اقتصاد تولید و مدیریت واحدهای کشاورزی، دکتری مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی، دکتری مهندسی کامپیوتر و دکتری مهندسی برق-الکترونیک رشته‌های تازه تأسیس دانشگاه کردستان در مقطع دکتری است.

صادقی، عنوان کرد: با توجه به نگاه ویژه دانشگاه به توسعه رشته‌های تحصیلی بر اساس سیاست‎‌‌های کلان توسعه ملی، منطقه‎‌‌‌ای و محلی، اسناد بالادستی آموزش عالی و همچنین پتانسیل‌های بالای اعضای هیئت علمی این دانشگاه، حوزه معاونت آموزشی دانشگاه تلاش‌های خود را در این زمینه ادامه خواهد داد و در سال آینده نیز خبرهای خوبی در این رابطه به اطلاع دانشگاهیان و هم استانی‌های عزیز خواهد رسید.

دانشگاهیان دانشجوی متخصص تربیت کنندپیگیری رهنمودهای رهبر انقلاب در دیدار دانشجویی از سوی معاونان فرهنگی دانشگاهها

رئیس دانشگاه کردستان، از تلاش‌های بی‌وقفه کلیه همکارانی که در زمینه توسعه دانشگاه از جمله ایجاد رشته‌های جدید، گام‌های مثبت و موثری برداشته‌اند، صمیمانه قدردانی کرد.

انتهای پیام/486/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۰۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته دانشجویان دکتری

علیرضا کریمیان، مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: آزمون مقطع دکتری (نیمه‌متمرکز) «Ph.D» سال ۱۴۰۳ بعدازظهر روز جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ در ۱۵۴ شهر کشور برای پذیرش در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برگزار شد. 

وی افزود: بیش از ۱۵۱ هزار نفر داوطلب در گروه امتحانی علوم انسانی شامل ۲۹، علوم پایه ۱۴، فنی و مهندسی ۲۰، کشاورزی و منابع طبیعی ۱۸، هنر ۷، دامپزشکی ۱۹ و گروه امتحانی زبان شامل ۶ مجموعه امتحانی و در مجموع در ۱۱۳ مجموعه امتحانی با هم به رقابت پرداختند. 

کریمیان تصریح کرد: در جلسه آزمون به همه داوطلبان به ترتیب سه بسته نایلونی داده شد: ابتدا بسته اول حاوی سوالات آزمون زبان انگلیسی عمومی (دفترچه شماره یک) همراه با پاسخنامه شماره یک، سپس بسته دوم حاوی سوالات آزمون دروس استعداد تحصیلی (دفترچه شماره دو) همراه با پاسخنامه شماره دو و در نهایت بسته سوم حاوی سوالات تخصصی (دفترچه شماره سه) همراه با پاسخنامه شماره سه است که داوطلبان باید نسبت به پاسخ‌گویی به سوالات هریک از دفترچه‌های مذکور در همان پاسخنامه‌های مربوطه اقدام می‌کردند. 

الف) آزمون زبان انگلیسی عمومی (شماره ۱): دفترچه شماره یک آزمون شامل سوالات زبان انگلیسی عمومی (۴۰ سوال) است که همه داوطلبان باید در مدت ۴۰ دقیقه درخصوص پاسخ‌گویی به آنها در پاسخنامه شماره ۱ اقدام می‌کردند.

ب) آزمون استعداد تحصیلی (شماره ۲): دفترچه شماره دو آزمون شامل سوالات استعداد تحصیلی (۲۵ سوال) است که همه داوطلبان باید در مدت ۵۰ دقیقه درخصوص پاسخ‌گویی به آنها در پاسخنامه شماره ۲ اقدام می‌کردند. 

مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا پایان امروز شنبه ۸ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود به میزان حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.

کریمیان گفت: بر این اساس داوطلبان ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌ها و اصلاحات مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند؛ ضمن اینکه کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.

کریمیان ادمه داد: داوطلبان به منظور کسب اطلاعات بیشتر، اطلاعیه تمدید مهلت انتخاب رشته و اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است را به دقت مطالعه کنند.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • امشب، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ اردیبهشت
  • امشب آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته دانشجویان دکتری
  • امروز ، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • مهلت انتخاب رشته دکتری، امروز به پایان می رسد
  • امروز، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد