Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@09:16:06 GMT

رابطه معکوس تمکن مالی و نرخ رشد جمعیت در کشور

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۱۱۵۶

رابطه معکوس تمکن مالی و نرخ رشد جمعیت در کشور

جباری گفت: نرخ رشد سالیانه تولدها در پایان هر سال بررسی خواهد شد. در حال حاضر سن متوسط جمعیت در حدود ۳۵ سال است و ما هفت سال طلائی را در پیش خواهیم داشت.

به گفته وی امروزه میزان موالید در سال حدود یک میلیون نفر است و برای این که در سیاه چاله جمعیت نیفتیم باید سالی ۲/۵ میلیون تولد در کشور داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: بررسی ها نشان می دهند که امروزه ده درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند که این آمار طی چند سال آینده به حدود ۳٠ درصد خواهد رسید. جمعیت مولد دهه ۶٠ کشور در دهه ۷٠ کاهش پیدا کرده است و اگر ما طی هفت سال آینده فرزند آوری نداشته باشیم، دچار چاله جمعیتی در کشور خواهیم شد. بین ۳٠ تا ۵٠ سال طول می کشد تا این موضوع جمعیت جبران شود.

جباری اعلام کرد که سیاست گذاری ها، مسائل فرهنگی، تربیتی و سلامت از جمله محورهای تاثیر گذار بر روی موضوع جمعیت هستند.

او گفت: آمارها نشان می دهند که در هر منطقه ای که وضعیت اقتصادی بهتر بوده، نرخ رشد جمعیت کمتر است. سبک زندگی و اجرای سیاست های فرزند کمتر زندگی بهتر و سیاست های پیشگیری از بارداری در چند سال گذشته که نیازی نبود که به این شدت این موارد اجرایی شوند، سبب کاهش نرخ رشد جمعیت شده اند.

233233 23

کد خبر 1627039

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: خانواده سلامت خانواده افزایش جمعیت کنترل جمعیت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نرخ رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۱۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

زین‌العابدین گنج‌خانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

وی افزود: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

گنج‌خانلو ادامه داد: همچنین ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی صادرات از گمرک زنجان گفت: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش پیدا کند.

وی افزود: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزنی ۴۲ درصد کاهش دارد.

کد خبر 748375

دیگر خبرها

  • وقوع مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان
  • شمارش معکوس برای اتمام آزادراه مراغه- هشترود+ فیلم
  • قرائت معکوس رسانه‌های غربی از اعتراضات اصیل دانشجویی
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • درآمد تعمیرات برد الکترونیکی چقدر است
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • کندوان یکطرفه شد
  • دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • بافق میزبان کنفرانس بین المللی تحقیقات شتر