Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صبح امروز در یک نشست خبری اظهار کرد: در آستانه هفته سلامت قرار داریم و این فرصتی برای پرداختن هرچه بیشتر و بهتر به مقوله سلامت و آگاه ساختن جامعه در زمینه خودمراقبتی است. 

وی افزود: پایان کرونا اتفاق نیفتاده است و ترس ما از انتقال بیماریهایی از شرق آسیا به کشورمان است و ممکن است سوش‌های جدیدی بروز کنند که به ایران نیز برسند و باز اوضاع را وخیم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیماران بالای 70 سال و بیماران زمینه‌ای دوز چهارم تزریق کنند

دکتر فرشیدی بیان کرد: برای تزریق دوز چهارم برای افراد بالای 70 سال و افراد دارای بیماری زمینه‌ای آماده هستیم و بحمدالله انواعی از واکسن‌های کرونا در دسترس است و افراد می‌توانند مراجعه کنند و دوز چهارم را دریافت کنند. افراد دیابتی، فشار خون، ریوی و ... که 4 ماه از آخرین واکسن دریافتی گذشته می‌توانند مراجعه کرده و واکسن دریافت کنند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، میناب و بندرلنگه امروز بیمار کرونایی ندارند ولی این که ما در این لحظه بیمار کرونایی نداریم، نشانه پایان کویید نیست بلکه استفاده از ماسک را ادامه دهیم و تجمع پرشمار در محیط‌های دربسته را کم کنیم.

مهار مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی برنامه جدید در هرمزگان

فرشیدی خاطرنشان کرد: اولویت‌های کاری جدیدی در حوزه بهداشت و درمان به دانشگاه‌ها ابلاغ شده که با بهبود وضعیت کرونا بخصوص پیگیری بیماری‌های مزمن به آنها هرچه بیشتر پرداخته خواهد شد و دوران پساکویید را در توجه بیشتر به عوارض ناشی از کرونا را خواهیم داشت. آثار روحی و روانی ناشی از عوارض کویید را باید مدیریت کنیم تا جامعه‌ای متکی بر تمام پیمان‌های سلامت بوده و از رفاه و سلامت کافی برخوردار باشد.

وی تصریح کرد: شایع‌ترین عامل مرگ و میر در کشور عامل قلب و عروق و سکته‌های قلبی و مغزی است و تمرکز بر این بخش و آگاه‌سازی جامعه و نیز با استفاده از تجربه و ظرفیت نرم افزاری پیگیری بیماران کرونایی، بتوانیم این دسته از بیماران را نیز رهگیری و پیگیری کنیم و میزان پوشش و درمان این بیماران را افزایش دهیم.

وضعیت بیمارستان‌های در حال ساخت در هرمزگان

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پاسخ به سوالات خبرنگار فارس درباره وضعیت بیمارستان‌های در حال ساخت در استان نیز اظهار کرد: دو بیمارستان دانشگاهی در حال ساخت داریم که 531 تختخوابی بندرعباس و بیمارستان میناب است که در سفر رییس جمهور به استان، اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده و بعد از سفر الحمدالله پیشرفت خوبی صورت گرفته و امیدواریم ظرف 24 ماه میناب تمام شود و ظرف یک سال ابنیه بیمارستان 531 تختخوابی نیز تمام شود و به سراغ تجهیز و نیروی انسانی برویم.

وی همچنین توضیح داد: دو پروژه بیمارستان 260 تخت نفت ستاره و بیمارستان کودکان، در سفر رییس جمهور به خوبی دیده شده و اکنون درحال اجرا است و بیمارستان کودکان نیز که توسط پالایشگاه نفت بندرعباس نیز در حال اجرا است و امیدواریم ظرف 18 ماه آینده تمام شود.

چرا اورژانس هوایی در بستک قرار گرفت

فرشیدی گفت: اورژانس هوایی با کار کارشناسی در بستک قرار داده شد و موقعیت یابی انجام دادند که هم دسترسی به پارسیان و هم بندرلنگه را داشته باشیم و نیز خیران پای کار آمدند و احداث فضاهای لازم را انجام دادند و اکنون فضا آماده است و منتظریم که سازمان اورژانس کشور در مرحله تأمین بالگرد، کارهای خود را انجام دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: راه اندازی دانشکده‌های علوم پزشکی در غرب و شرق استان در اولویت سال‌های اخیر دانشگاه علوم پزشکی بوده که می‌تواند سبب بهبود وضعیت بهداشتی و درمان شود. راه اندازی این دو مرکز از اولویت‌های ما است.

صنایع در مسؤولیت اجتماعی در سال 1400 کمکی به حوزه بهداشت و درمان نکردند

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر فارس درباره مسؤولیت اجتماعی صنایع و کمک به بخش درمان نیز گفت: ما سال گذشته کمک خوبی از صنایع در حوزه بهداشت و درمانی نداشتیم و در 6 ماه اخیر بیشتر کمک ها متمرکز بر استانداری بوده است که از استانداری توزیع صورت گیرد. البته دو پالایشگاه مهم استان در حال ساخت دو بیمارستان مهم در استان هستند که هزینه‌های سنگینی را بدنبال دارد و در حال انجام پروژه هستند.

فرشیدی بیان کرد: 82 پایگاه اورژانس خدماتی در استان داریم که بسیاری از آمبولانس‌ها عمر خودشان را کرده‌اند و نیاز به جایگزینی دارند که البته قول‌هایی داده شده است و از خیران حوزه سلامت خواهش داریم که در سه مقوله تأمین آمبولانس، تأمین تجهیزات پزشکی سبک و سنگین و کمک به ساخت و سازها در 200 مرکز که سالیانه نیاز به اعتبار نوسازی دارند که استمداد می‌طلبیم.

انتهای پیام/ 88055

 

منبع: فارس

کلیدواژه: حسین فرشیدی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هفته سلامت رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان حال ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۱۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور در استادیوم یادگار
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • خاتمی: بازی با ایران بازی با دم شیر است / عملیات وعده صادق نشان داد که دوران موشک پایان نیافته است