Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان عضو لیست متحد عربی فلسطینی اعلام کردند که تنها در صورتی به ائتلاف با حکومت رژیم اسرائیل ادامه خواهد داد که این رژیم وضعیت در مسجد الاقصی را تغییر دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نمایندگان عرب فلسطینی در پارلمان رژیم اسرائیل (کنست) تغییر وضعیت مسجد الاقصی را شرط بازگشت به کابینه ائتلافی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌های رژیم اسرائیل امروز یکشنبه گزارش دادند که لیست متحد عربی (دارای چهار کرسی) اعلام کرده است که این شرط نمایندگان عرب فلسطینی برای نجات کابینه نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم اسرائیل است در غیر این صورت از این ائتلاف با کابینه خارج خواهد شد.

یحیی سنوار، رئیس حماس در نوار غزه در سخنرانی دیروز (شنبه) از این نمایندگان فلسطینی خواست هرچه سریعتر از کابینه ائتلافی خارج شوند.

او طی سخنرانی‌ای که در بین نخبگان و بزرگان فلسطین داشت، گفت: «تشکیل لیست متحد عربی، شبکه امنیت برای حکومت اشغالگر است و تصمیم به هتک حرمت مسجد الاقصی جنایتی است که  نمی‌توانیم شما را به خاطر آن ببخشیم.»

سنوار همچنین گفته است: «اگر این لیست یک ذره وجدان داشتند باید همین الان از ائتلاف با کابینه صهیونیست‌‌ها خارج می‌شدند.» این مقام حماس گفته است که امروز باید نمایندگان فلسطینی عضو کنست تا دیر نشده تصمیم به خروج از این ائتلاف بگیرند.

ماه گذشته «عیدیت سیلمان»، یکی از هم حزبی‌های نفتالی بنت (یمینا، حزب حاکم) از این حزب جدا شد و با جدا شدن او، تعداد کرسی‌های ائتلاف این حزب با احزابی مانند یش عتید به رهبری یائیر لاپید به 60 کرسی رسید که مساوی با ائتلاف اپوزیسیون به رهبری بنیامین نتانیاهو بود.

این اکثریت شکننده به دنبال اعلام لیست متحد عربی مبنی بر عزم آن برای خروج از این ائتلاف به دلیل اقدامات ضد فلسطینی حکومت اسرائیل، احتمال دارد که در صورت خروج رسمی، حزب نتانیاهو دوباره اکثریت را در کنست به دست بگیرد.

ضربه مهلک تجاوز به مسجدالاقصی بر کابینه اسرائیل، یک گام تا فروپاشی ائتلاف بنت و لاپید

حزب حاکم اسرائیل اکثریت خود در کنست را از دست داد/ احتمال برگزاری انتخابات جدید قوت گرفت

قطار فروپاشی کابینه بنت به حرکت در آمده است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین رژیم اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۱۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فلسطینی، سفیر آلمان را از دانشگاه فراری دادند+ فیلم

دانشجویان فلسطینی امروز (سه شنبه) در اعتراض به مواضع آلمان مبنی بر حمایت از نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی، سفیر این کشور در فلسطین اشغالی را از دانشگاهی در «رام‌الله» بیرون راندند.

به گزارش مشرق، دانشجویان دانشگاه «بیرزیت» واقع در شمال رام‌الله کرانه باختری صبح امروز در اعتراض به مواضع حمایتی آلمان از نسل‌کُشی صهیونیست ها، «رولف پاولس» سفیر این کشور را از موزه فلسطین این دانشگاه بیرون کردند.

فعالان شبکه‌های اجتماعی ویدئویی از فرار سفیر آلمان از دانشگاه بیرزیت را منتشر کردند که نشان می‌دهد تعدادی از دانشجویان در تعقیب وی هستند و به سمت سفیر کفش پرتاب می‌کنند.

انزجار از حامیان صهیونیسم در حالی رو به فزونی است که وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون ۳۴ هزار و ۵۳۵ فلسطینی شهید و ۷۷ هزار و ۷۰۴ نفر زخمی شدند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • انتقاد «یائیر لاپید» از دخالت تندروهای صهیونیستی در ارتش
  • افزایش نگرانی اسرائیل از قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان ملل
  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!
  • درباره یحیی سنوار رهبر حماس در غزه؛ مردی که تسلیم نمی‌شود
  • طوفان الاقصی| حمله هوایی ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به یمن
  • منبع فلسطینی: اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کرد
  • دانشجویان فلسطینی، سفیر آلمان را از دانشگاه فراری دادند+ فیلم
  • بعید است دفاعیات نتانیاهو به جلوگیری از حکم دیوان لاهه کمک کند | پیامدهای حکم لاهه برای نتانیاهو
  • شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 535 شهید رسید
  • پشت پرده استعفای فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی