Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) روز یکشنبه به مناسبت حلول ماه شوال در افغانستان و عید سعید فطر در پیامی این روز را به تمامی شهروندان افغانستان تبریک گفته و بر ادامۀ حمایتش از این کشور تاکید کرده است.

به گزارش ایران اکونومیست، دفتر این نهاد بین المللی امروز با انتشار یک پیام توئیتری نوشته است که شریک و حامی متعهد برای مردم افغانستان باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر نمایندگی سازمان ملل افزود که همچنان خود را برای تامین ثبات، صلح پایدار و آیندۀ مرفه در افغانستان متعهد می داند.

در پی تشدید حملات تروریستی هفته اخیر در افغانستان، یوناما حملات اخیر علیه غیرنظامیان و اقلیت‌های قومی در افغانستان را به ویژه انفجار در مسجد خلیفه صاحب در منطقه سه راهی علاءالدین شهر کابل را محکوم کرد و آن را یک روند نگران‌کننده دانست.

(خانم)  مته نودسن معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان، روز جمعه در خبرنامه‌ای نوشت: هیچ کلمه‌ای برای تقبیح چنین حملات غیرانسانی باقی نمانده است.

در خبرنامه‌ای که از سوی این نهاد منتشر شد آمده است که در انفجار روز گذشته در شهر کابل، دو کارمند ملل متحد و خانواده‌هایشان نیز آسیب دیده‌اند.

نودسن، می‌گوید: «حملات اخیر علیه غیرنظامیان و هدف قراردادن اقلیت‌های قومی و مذهبی، نشان‌دهنده‌ یک روند نگران‌کننده در افغانستان است. این نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه و حقوق بشری باید فورا متوقف شود.»

این در حالی است که حوالی ساعت ۴ عصر همان روز جمعه یک انفجار، نمازگزاران مسجد خلیفه صاحب در حوزه‌ ششم امنیتی شهر کابل را هدف قرار داد و حدود ۷۰ نفر در آن حادثه کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: عید سعید فطر ، سازمان ملل متحد ، کابل

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: عید سعید فطر سازمان ملل متحد کابل سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۱۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم

سفیر چین در افغانستان روابط دیپلماتیک و همکاری‌ اقتصادی پکن و کابل را مثبت ارزیابی و تاکید کرد که کشورش از سرمایه‌گذاری‌ها و پروژه‌های اقتصادی پکن در افغانستان حمایت می‌کند. 

ژائو شینگ در دیدار با ملا یعقوب مجاهد وزیر دفاع سرپرست طالبان، گفت: پکن با سیاست مداخله نکردن [در امور داخلی]، به روابط تاریخی خود با افغانستان ادامه می‌دهد.

وی افزود: افغانستان و چین اشتراکات واضحی دارند. ما ضمن تقویت و حفظ روابط دو کشور، از سرمایه گذاری ها و پروژه‌های اقتصادی پکن در افغانستان حمایت می‌کنیم.

ژائو شینگ تاکید کرده است که پکن در زمینه‌های تجارتی، اقتصادی و سایر بخش‌ها با کابل همکاری می‌کند.

سفیر چین در این دیدار تحکیم امنیت سراسری در افغانستان را فرصت خوبی برای همکاری تجاری و اقتصادی ارزیابی کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم
  • سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند
  • گزارش یوناما درباره وضعیت افغانستان اشتباه و نادرست است
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • افغانستان| با عمل به قرآن ملت سرافراز باقی می‌مانیم
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم
  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان