Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@03:40:26 GMT

نکات طلایی قبل از خرید طلا!

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۲۰۲۵

نکات طلایی قبل از خرید طلا!

با مطالعه این مقاله قبل از خرید طلا؛ بسیاری از اشتباهاتی که دیگران مرتکب می شوند را تکرار نخواهید کرد.

ما در این مقاله پس از یک راهنمای کلی در هنگام خرید طلا به نکاتی درباره خرید دو نمونه از پرطرفدارترین اکسسوری های بازار طلا یعنی انگشتر طلا و دستبند طلا نیز پرداختیم، بنابراین اگر قصد خرید دستبند طلا یا انگشتر طلا را دارید این مقاله را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با اصطلاحات طلافروش ها آشنا شویدهر مثقال طلا مساوی است با 4.608 گرم؛هر گرم طلا مساوی است با 1000 سوت؛هر قیراط طلا مساوی است با 200 سوت؛اصولا در ساخت هر گرم طلا می بایست مبلغی به عنوان اجرت به طلاساز پرداخت شود. اجرت هر طلایی می تواند متفاوت از دیگری باشد و اصولا طلاهای جدیدتر اجرت بیشتری دارند.به قیمت روز طلا، مظنه یا فی نیز گفته می شود که این رقم توسط اتحادیه صنف طلا و جواهرات اعلام می شود.به اصل بودن جواهرات توجه کنید

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر: تشخیص سنگ های قیمتی فیک از اصل توسط خریداران امکان پذیر نیست و طلافروشان به دلیل دوره های تخصصی که قبل از دریافت جواز کسب می گذرانند می توانند این دو را از هم تمیز دهند.

توصیه ما به شما این است که طلا و سنگ های قیمتی را تنها از واحدهایی که زیر نظر اتحادیه هستند و دارای پروانه کسب هستند، خریداری نمایند تا در صورت وجود هر گونه مشکلی بتوانید از سوی اتحادیه پیگیری کنید.

تشخیص طلای دست دوم از طلای نو

ممکن است تشخیص طلای دست دوم از نو برای هر کسی راحت نباشد به خصوص طلاهایی که مدت زمان زیادی از آنها استفاده نشده است و سپس فروخته شده است. اما به طور کلی برای تشخیص طلای دست دوم از نو بهترین راه بررسی ویژگی های ظاهری به خصوص قفل جواهر است. اصولا این قسمت از طلا به دلیل اصطکاک بیشتر، براقیت کمتری به نسبت سایر اجزای طلا دارد، حتی در برخی موارد نیز ممکن است خش هایی روی آن به چشم بخورد.

چیزی به اسم طلای 24 عیار وجود ندارد

متاسفانه تعدادی از طلافروش ها برخی از جنس های خود را به اسم طلای 24 عیار به فروش می رسانند! در حالی که تنها طلای 24 عیار خالص، شمس طلاست. زیرا طلای 24 عیار بسیار نرم است و امکان استفاده از آن در ساخت زیورآلات وجود ندارد، به همین دلیل مس یا نقره به آن اضافه می کنند تا قابل شکل گیری و انعطاف پذیری باشد.

این موارد حتما باید در فاکتور خرید طلا قید شوند

فاکتور خرید طلا در زمان فروش آن بسیار مهم است و در این مواقع هر چیزی که روی فاکتور نوشته شده است حائز اهمیت است. همچنین فاکتور در واقع سند مالکیت شما از آن قطعه طلاست. بنابراین اگر می خواهید به مشکلی برنخورید در هنگام خرید طلا به این نکته توجه داشته باشید که حتما فروشنده به شما فاکتور را بدهد و این فاکتور باید شامل موارد زیر باشد:

سربرگ فاکتور: نام گالری طلا، لوگوی آن، شماره فاکتور و شماره تلفن و آدرس طلافروشی باید روی سربرگ درج شده باشد.تاریخ و اطلاعات خریدار: نام و نام خانوادگی، شماره تماس و حتی شماره ملی شما به همراه تاریخ روز خرید باید به عنوان خریدار در فاکتور درج شود.اطلاعات کالا: فروشنده موظف است کلیه اطلاعات مربوط به قطعه طلای خریداری شده اعم از نام کالا، وزن کالا، عیار و ... را روی فاکتور بنویسد. قیمت روز طلا: مظنه یا قیمت روز طلا باید در فاکتور قید شود.متعلقات طلا: در برخی از جواهرات ممکن است چرم، سنگ، نگین و ... به کار رفته باشد بنابراین قیمت این متعلقات باید به طور جداگانه در فاکتور قید شود.قیمت نهایی: در ردیف آخر می بایست قیمت نهایی طلا که نیاز است خریدار آن را پرداخت کند ذکر شود. در قیمت نهایی طلا 9 درصد مالیات ارزش افزوده و  سود حاصل از تک فروشی (7 درصد) نیز اضافه می شود.مهر طلافروشی: در انتها مهر رسمی طلافروشی، امضای طلا فروش به همراه نام و شماره تماس وی روی فاکتور باید درج شود.

نکات خرید انگشتر طلا

انگشتر طلا در بین آقایان و بانوان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و در واقع تکمیل کننده استایل آقایان و خانم های شیک پوش است. به دلیل طرفداران بسیاری که این اکسسوری دارد، سازندگان طلا روزانه مدل های جدیدتری از انگشتر طلا را روانه بازار می کنند، که شاید این تنوع انتخاب را برای شمایی که قصد خرید انگشتر طلا دارید را سخت کند. البته نگران نباشید ما در اینجا با کمک از فروشگاه طلای آزادی شما را در انتخاب بهترین انگشتر طلا یاری خواهیم کرد.

به سنتان توجه داشته باشید

چنانچه قصد خرید انگشتر طلای دخترانه دارید بهتر است به سراغ انگشترهای ظریف با نگین های کوچک بروید. اما اگر برای خانم های مسن یا میانسال می خواهید انگشتر طلا بخرید انگشترهایی که دارای نگین و سنگ های درشت هستند، بهترین انتخاب است.

 

از رنگ پوست غافل نشوید

اگر رنگ پوستتان به رنگ صورتی یا قرمز نزدیک است (پوست سرد) طلای سفید برای شما بهتر از طلای زرد است. سنگ های ایده آلی که روی انگشتان شما زیبایی خاصی پیدا می کند شامل یاقوت سرخ، یاقوت کبود، مروارید، عقیق و زمرد است.

اما اگر رنگ پوستتان بیشتر متمایل به زردی است (پوست گرم) طلای زرد یا رزگلد برای شما مناسب است، همچنین سنگ های قیمتی گرم در رنگ های نارنجی، زرد، خاکی و قهوه ای هم با ترکیب طلای زرد بر روی پوست شما جلوه خاصی پیدا می کند.

اگر رنگ پوستتان خنثی است دست شما در خرید انگشتر طلا باز است چرا که هم می توانید از طلای زرد استفاده کنید و هم طلای سفید.

فرم ست

علاوه بر اینکه دانستن سایز انگشتر در خرید انگشتر طلا الزامی است بلکه دانستن شکل و فرم و دست نیز از الزامات این خرید است.

در صورتی که انگشتان بزرگ و پهنی دارید، انگشترهای کوچک نمی توانند برای دستان شما زیبایی خاصی داشته باشند. بنابراین باید در هنگام انتخاب انگشتر طلا محصولاتی را انتخاب کنید که سنگ ها و نگین های بزرگ و غیرمتقارن دارند.

اما اگر انگشتان بلند و کشیده ای دارید انتخاب انگشتر طلا برایتان خیلی راحت است؛ چرا که هر نوع انگشتری با هر نوع سنگ و تزئیناتی در این نوع انگشت ها خیره کننده به نظر می رسند.

نکات خرید دستبند طلا

یکی دیگر از اکسسوری های پرطرفدار بازار طلا؛ دستبند است. از جمله نکاتی که در هنگام خرید دستبند طلا باید به آن توجه داشته باشید عبارتند از:

سایز استاندارد دستبند

به این نکته توجه داشته باشید که دستبند نباید به دست شما خیلی گشاد یا خیلی تنگ باشد؛ زیرا در هر دو حالت زیبایی و جلوه خود را از دست می دهد. سایز استاندارد دستبند  باید 2 الی 3 سانتی متر بیشتر از سایز مچ باشد.

زمان استفاده از دستبند

یکی از نکاتی که در هنگام انتخاب و خرید دستبند طلا بسیار مهم است؛ زمان استفاده از دستبند است. برای مثال اگر شما تمایل دارید روزانه از دستبند طلا استفاده کنید بنابراین بهتر است سراغ مدل های ساده و محکم بروید. اما اگر قصد استفاده در مجالس و موقعیت های خاص را دارید بهتر است از دستبندهای لوکس که سنگ کاری یا نگین کاری شده اند انتخاب کنید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندارد پوست زیبایی شماره تلفن مالیات خرید دستبند طلا خرید انگشتر طلا طلای 24 عیار توجه داشته خرید طلا طلای زرد رنگ پوست اما اگر سنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۲۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی

عضو شورای عالی کار گفت: بسیاری از کارفرمایان مدعی رعایت نکات ایمنی به نصب تابلوی اخطار و شارژ کپسول آتش نشانی اکتفا می‌کنند اما متخصص ایمنی و بهداشت محیط استخدام نمی‌کنند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، یکی از اصلی ترین مطالبات کارگران ایجاد شرایط بهداشتی در محیط های کاری به منظور کاهش حوادث ناشی از شغل است.

 متأسفانه هر ساله تعداد زیادی از کارگران به دلیل عدم ایمنی در واحدهای تولیدی و کاری خود آسیب می بینند که این حوادث شغلی علاوه بر اینکه اثرات تخریبی زیادی اعم از اقتصادی, درمانی,روحی برای کارگر دارد, به همان میزان اثر مخربی را برای کارفرمایان به همراه دارد.

برخی آمارها حکایت از این دارد که  سالانه 13000حادثه ناشی از کار در کشوررخ می دهد.

علی حسین شهریور, معاون روابط کار وزارت کار بهمن ماه سال 1402  گفت:در زمان شروع به کار این دولت، آمار فوتی‌های ناشی از کار 800 نفر بود که با تلاش انجمن‌های صنفی ایمنی، کارگاه‌های حفاظتی و بازرسان کار، این آمار در پایان سال 1401 به 711 نفر رسید که کاهش 11 درصدی را نشان می‌دهد.

رعیتی‌فرد داشتن محیط کار سالم و ایمن را یکی از حقوق بنیادی نیروی کار عنوان و ابراز امیدواری کرد: با اجرای مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی، فضای سالمی برای محیط و نیروی کار فراهم شده و با کمک شرکای اجتماعی و دستگاه‌های مربوط در مسیر کاهش بیماری‌های شغلی گام برداریم.

به گزارش تسنیم، بارها وقتی وارد اداره یا شرکتی شده ایم, مشاهده کرده ایم که روی دیوار تابلوی اخطار و کپسول آتش نشانی نصب شده اند, گویای یکی از دلایل اصلی این کار فرار از مسئولیت برای رعایت واقعی بهداشت ایمنی کار است.

 در همین راستا محمدرضا تاجیک،عضو شورای عالی کار و رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران در وبینار کشوری روز جهانی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار با اشاره به مشکلات کارگران در محیط‌های کار سخت و زیان آور گفت: ما در زمینه استخدام متخصصین بهداشت حرفه‌ای و ایمنی شغلی در محیط کار مشکل داریم. بسیاری از کارفرمایان مدعی رعایت نکات ایمنی به نصب تابلوی اخطار و شارژ کپسول آتش نشانی اکتفا می‌کنند اما کارشناس و متخصص ایمنی و بهداشت حرفه‌ای استخدام نمی‌کنند و در بسیاری از موارد آنان را مضر به کسب و کار خود می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه وزارت کار متولی بحث ایمنی و بهداشت محیط کار است، گفت: پس از مدتی متولی بحث بهداشت حرفه‌ای وزارت بهداشت شد، اما در این وزارتخانه کار به خوبی پیش نرفت. بسیاری از کارفرمایان معتقدند رعایت بهداشت و ایمنی به سرمایه گذاری آنان آسیب می‌زند. اما با رعایت اصول بهداشت و ایمنی می‌توانیم برای بسیاری خسارات دارای پیامد برای تولید و کارفرما جلوگیری کنیم. زیرا تاکنون بسیاری از کارفرمایان به دلیل عدم رعایت ایمنی خود بخش زیادی از سرمایه خود را از دست دادند.

تاجیک تصریح کرد: بارها دیدیم که کارفرمای صاحب جرثقیل به دلیل عدم رعایت ایمنی با برخورد به اشیاء و کابل‌ها و انحراف حرکت وسایل با خسارت بزرگ مواجه شدند. کارفرما باید هزینه‌های بالای درمانی یا دیه کارگری را بپذیرد و هزینه غیبت نیروی کار را بپردازد زیرا هزینه استخدام کارشناس ایمنی و بهداشت حرفه‌ای را نداده است.

عضو هیات مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگری با اشاره به عدم جدیت دولت و اکتفا به دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، گفت: قطعا برای یک مهندس، بهداشت و ایمنی اولویت نیستو لذا باید از کارشناسان آکادمیک بهداشت حرفه‌ای و ایمنی استفاده کنیم تا شرایط را برای مالکین و متولیان کار تبیین کنند. ما نباید در این حوزه تک بعدی وارد شویم و باید هدف ما در نهایت استخدام بیشتر نیروی واجد الشرایط دارای تحصیلات آکادمیک در حوزه ایمنی و بهداشت حرفه‌ای باشد. یکپارچه سازی و ایجاد یک سازمان مستقل قدرتمند مانند سازمان محیط زیست در حوزه ایمنی داشتیم که هم مشکلات وزارت کار را نداشته باشیم و هم مشکلات وزارت بهداشت در این حوزه رفع شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • ماجرای دریافت انگشتر رهبر انقلاب توسط یک کارگر
  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر
  • سرمایه گذاری طلای ابشده با پک های جدید و استاندارد
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • نکات تربیتی فرزند از زبان استاد قرائتی + فیلم
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته