Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه از امضای تفاهم‌نامه مشترک بین این سازمان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در موضوعاتی همچون بازنگری در طرح هادی موقوفات روستایی، اجرای پروژه‌های مشترک عمرانی و تثبیت سند موقوفات در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزارنفر جمعیت خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از  سازمان اوقاف و امور خیریه، مجتبی باقرزاده، گفت: در تفاهم‌نامه مشترک سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تفاهم‌نامه قبلی که مدت آن به پایان رسیده بود با برگزاری جلسات مشترک متعدد و بحث  و تبادل نظر پیرامون مباحث حقوقی ثبتی و اوقافی به روزرسانی، خلاء ها و ابهامات تفاهم‌نامه قبلی نیز برطرف شده و مفاد آن پیرامون موضوعات مختلف اعم از بازنگری در طرح هادی موقوفات روستایی، اجرای پروژه‌های مشترک عمرانی، تثبیت سند مالکیت موقوفات و اماکن مذهبی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و همچنین تفکیک و تغییر کاربری و الحاق به بافت اراضی وقفی در راستای قانون ساماندهی به امضای رٶسای ۲ سازمان رسیده و از ابتدای سال جاری برای اجرایی شدن به ادارات کل استانی ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مقرر شده کارگروه مشترکی هم به صورت شهرستانی و استانی در این زمینه شکل بگیرد و کارگروه ستادی به صورت ماهانه و فصلی عملکرد استانها را رصد و تعیین تکلیف موضوعات اختلافی  را بررسی و تصمیم‌گیری کند. 

باقرزاده یادآور شد: این تفاهم‌نامه بخشهای مهمی را در بر می‌گیرد و حوزه‌های مختلف سازمان اوقاف از جمله معاونت اوقافی، حقوقی و ثبتی از قبیل اداره کل اجارات و امور اوقافی واسناد و ثبتی و همچنین معاونت بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه با آن سر و کار خواهند داشت.

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده و با فعال کردن کارگروه‌های استانی سراسر کشور شاهد نتایج مثبت این تفاهم‌نامه در سال جاری و سال‌های آینده در زمینه بازنگری طرح‌های هادی، اجرای پروژه‌های مشترک، تولید مسکن  و صدور اسناد وقفی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت خواهیم بود.

باقرزاده بیان کرد: طبق برنامه پیش‌بینی شده در قالب این تفاهم‌نامه در هر سال  حدود ۱۰ هزار سند مالکیت برای موقوفات و اماکن مذهبی سراسر کشور صادر می شود.

وی همچنین به همکاری مشترک این ۲ دستگاه برای بازسازی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه حاصل همدلی و تعامل سازنده سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و قطعا باعث توسعه، پیشرفت و تسریع اهداف و ماموریت‌های این ۲  دستگاه می‌شود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: معاونت بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۲۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان اتوبوسرانی و شرکت شهاب خودرو متعلق به آستان قدس رضوی منعقد شد.

محسن شریعتی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌رضوی اظهارکرد: در راستای ارائه خدمات مطلوب و شایسته به زائران و مجاوران و بهبود وضعیت کیفی ناوگان، روز گذشته از شرکت شهاب خودرو بازدید به‌عمل آمد.

وب افزود: دراین بازدید، تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان اتوبوسرانی و شرکت شهاب خودرو متعلق به آستان قدس رضوی منعقد شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه ۱۸۰ دستگاه اتوبوس فعال و متوقف بازسازی و از ظرفیت‌های تولیدکننده در تأمین ناوگان انواع اتوبوس (۱۲ متری- ۱۸ متری)، اتوبوس برقی و مینی‌بوس دو درب استفاده خواهد شد.

کد خبر 749122

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری