Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:18:15 GMT

انتشار مطالب و شایعات علیه اتباع افغانستانی صحت ندارد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۲۳۰۲

انتشار مطالب و شایعات علیه اتباع افغانستانی صحت ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت اطلاعات، این وزارت با انتشار بیانیه‌ای در خصوص خبر منتسب به اتباع افغانستانی اظهار داشت: انتشار برخی مطالب و شایعات علیه اتباع افغانستانی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی از سوی وزارت اطلاعات صحت ندارد.

متن بیانیه وزارت اطلاعات به شرح ذیل است:

«نظر به انتشار برخی مطالب و شایعات علیه اتباع افغانستانی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی مبنی بر هشدار و ایجاد ترس و وحشت نسبت به اتباع مذکور در جامعه، با ادعای مستند بودن به گزارش‌های وزارت اطلاعات و متقابلاً انتشار مواردی مشابه در فضای مجازی کشور افغانستان علیه مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات اعلام می‌نماید؛ انتشار چنین مطالبی از سوی این وزارت‌خانه صحت نداشته و این موارد در چارچوب تلاش‌های مذبوحانه و همیشگی دشمنان مشترک دو ملّت «ایران و افغانستان» برای ایجاد اختلاف میان کشورهای همسایه منطقه غرب آسیا می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدامات ادامه همان خطی است که این روزها در داخل کشور افغانستان نیز با انفجارهای زنجیره‌ای در مساجد شیعیان و اهل سنت و کشتار نمازگزاران روزه دار بی گناه، قصد ایجاد درگیری و برادر کشی در میان مسلمانان را دارد. لذا ضمن عرض تسلیت صمیمانه به بازماندگان داغدار عملیات‌های تروریستی اخیر افغانستان مظلوم و آرزوی شفای عاجل برای زخمی‌ها و آسیب‌دیدگان آن اقدامات ضدانسانی، تأکید می‌شود؛ هرگونه اخبار، اطلاعیه و موارد مرتبط با وزارت اطلاعات از طریق سایت واجا (www.vaja.ir) یا رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی کشور منتشر می‌گردد.»

کد خبر 5480256 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: دولت جمهوری اسلامی ایران وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران شیعیان افغانستان روز قدس 1401 فلسطین مجلس شورای اسلامی رژیم صهیونیستی راهپیمایی روز قدس روز جهانی قدس ایران سیدابراهیم رئیسی ماه مبارك رمضان محمد باقر قالیباف نادر طالب زاده حسین امیرعبداللهیان انقلاب اسلامی ایران روز قدس اتباع افغانستانی وزارت اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۲۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند

آفتاب‌‌نیوز :

ناصر امانی در دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران در جریان ارائه گزارش بازدید از محله جوادیه با بیان این که ۴۴درصد از بافت این محله فرسوده است، اظهار داشت: علی‌رغم تسهیلاتی که شورا و شهرداری برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته‌اند، به دلیل ریزدانگی، نزدیک به ۱۰۰فقره پروانه نوسازی بافت فرسوده در این محله صادر شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان این که شهرداری در روز‌های اخیر به‌خوبی در جمع آوری معتادان عمل کرده است، گفت: مساله‌ای که وجود دارد بازگشت معتادان است؛ کما این که در گذشته نیز بار‌ها به محل بازگشته‌اند.

امانی با بیان اینکه سقف یکی از مدارس محله جوادیه در حال ریزش است، تصریح کرد: تجمع ده‌ها نفر از اتباع در یک واحد مسکونی، نارضایتی مدیران مدارس و درخواست برای راه اندازی مدرسه مجزا برای اتباع در این بازدید مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین درخواست‌های مردم محله جوادیه شامل ساماندهی اتباع بیگانه، جلوگیری از ورود آن‌ها به محلات قدیمی و تعیین تکلیف ریل‌های راه‌آهن است که هیچ‌یک به مسئولیت شهرداری بازنمی‌گردد و وزارت کشور و اداره اتباع باید به این موضوعات رسیدگی کنند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت مرکز صحی‌ در پکتیا
  • هشدار پلیس فتا نسبت به شایعات انتخاباتی در خوزستان
  • تکذیب خبر فوت پزشک طرحی در جاسک
  • ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند
  • احضار خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه برخی از فعالان رسانه‌ای برای انتشار مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه تعدادی از خبرنگار‌ها و فعالان رسانه‌ای /دلیل: انتشار مطالب درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه برخی از فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی وزارت دفاع (فیلم)