Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: پاسخ ما به کشورهایی که برای منافعمان در خلیج‌فارس مشکل ایجاد کنند، پشیمان کننده خواهد بود.

به گزارش مشرق، سردار دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفتگویی به مناسبت روز ملی «خلیج فارس» گفت: نام «خلیج‌فارس» در قدیم الایام با نام‌های مختلف «سینوس پارتیکوس» ، «پرشین گلف» ، «بحرالفارسی» ، استفاده می شده و اینها نام هایی بوده که به «خلیج فارس» می گفتند و از قدیم الایام، امکان حضور بیگانگان در این منطقه بوده و شما اگر تاریخ را ورق بزنید در سال ۱۵۰۸ میلادی که پرتغالی‌ها به خلیج‌فارس آمدند و ابتدا به جاسک رفتند و بعد به بندرعباس آمدند (که در قدیم نامش «گمبرون» بوده) و از «گمبرون» به جزیره «جرون» که همان جزیره هرمز است آنجا مستقر شدند و قلعه ای در آنجا ساختند که ساخت آن قلعه سی و پنج سال طول کشیده و بعد قلعه دوم که در جزیره لارک و بعد قلعه سوم که در جزیره قشم بود ساختند ، در واقع با ساخت این سه قلعه یک مثلث امنیتی و حفاظتی را برای خود تشکیل می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با این فرض ، پرتغالی ها در خلیج فارس حضور پیدا می‌کنند و ۱۱۷ سال در این منطقه حساس باقی می مانند در آن زمان نه نفت بوده و نه گاز ، سپس در سال ۱۶۲۲ میلادی امامقلی خان، در زمان شاه‌عباس صفوی این منطقه را از پرتغالی‌ها پس می گیرد و انگلیسی‌ها در این منطقه حضور می یابند .

فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت : انگلیسی ها از قرن ۱۶ تا ۱۹ میلادی در این منطقه می مانند و بعد از آنها امریکایی ها برای چپاول نفت این منطقه به این‌ جا آمدند.

دریادار تنگسیری بیان کرد : حضور بیگانگان در این منطقه نشان از اهمیت و حساسیت بالای منطقه مهم خلیج فارس است ، امروز خلیج فارس یک منطقه بسیار حساس و دارای انرژی بسیار بالا گاز،نفت و صنعت ماهی گیری است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با مهم دانستن صنعت گردشگری ، توریسم و رونق اقتصاد دریا پایه با توجه به جزایر متعدد در این منطقه، افزود : ثبات امنیت ، جزایر و سواحل زیبا ، منابع عظیم انرژی ، فراوانی و تنوع صید آبزیان می تواند بهره وری بالا و اقتصاد دریا پایه را رونق فوق العاده ای ببخشد و به همین خاطر این منطقه همیشه مهم و حساس بوده است ، ما ۱۹ جزیره ی مهم در عمق آب های خلیج فارس داریم که جزو جزایر راهبردی ما هستند و حضور بیگانگان در این منطقه نشان دهنده ی اهمیت همین موضوع است .

دریادار تنگسیری با ایرانی دانستن این منطقه، گفت: خلیج فارس از قدیم خلیج فارس بوده چون کل این منطقه به دست ایرانیان بوده اما الان هم اعتقاد داریم بر اینکه نام این منطقه «خلیج فارس» است و الآن در حاشیه ی جنوبی خلیج فارس ، کشور های عربی هستند و ایران اسلامی که ۱۳۵۷ کیلومتر مرز آبی دارد در این منطقه حساس حضور دارند.

وی گفت: ما معتقدیم که کشورهای منطقه می‌توانند امنیت این منطقه حساس را برقرار کنند و اصلا نیازی به حضور کشورهای بیگانه نیست و بارها پیام صلح و دوستی را به همسایگان جنوبی اعلام نمودیم که قادر هستیم امنیت این منطقه را برقرار بکنیم و حضور بیگانگان در این منطقه اصلا توجیهی ندارد و قطعا حضور آنان موجب نا امنی است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اضافه کرد: پس متوسل شدن به دشمنان اسلام و ملت‌ها در این منطقه مثل رژیم صهیونیستی کودک کش و آوردن اینها به این منطقه ، پیام خوبی را منتقل نمی کند، بنابراین درست نیست همسایه هایی که دارند در این منطقه زندگی می کنند دشمنی ، فتنه انگیزی و نفاق را در این منطقه بگمارند و مستقر نمایند لذا ما اعلام کردیم که کشور های این منطقه قادر هستند امنیت آن را برقرار نمایند.

دریادار تنگسیری گفت: امریکایی ها و کشور های فرامنطقه‌ای در این منطقه جایگاهی ندارند، رژیم اشغالگران قدس قطعا در این منطقه جایگاهی نخواهد داشت و ما تا یک حدی می توانیم تحمل کنیم و اگر صبر ما تمام شود قطعا آن موقع ما هشدار جدی می‌دهیم به هر کس و هر کشوری که تلاش کند برای منافع ما در خلیج‌فارس مشکلی ایجاد بکند پاسخ ما قاطع و پشیمان کننده خواهد بود.

وی افزود : امروز نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس کاملاً سیادت و حضور دارد از تنگه هرمز تا شمال خلیج فارس در حیطه مسئولیتی این نیرو است و بصورت شبانه‌روزی حضور فعال و مؤثر داریم و با اشراف کامل اطلاعاتی، تمام حرکات و تحرکات بیگانگان را در منطقه رصد می کنیم و تا کنون اجازه نداده ایم و نخواهیم داد که در آبهای جمهوری اسلامی،آبهای سرزمینی و حتی آب هایی که تحت نظارت ما هستند مثل فلات قاره، نیروهای بیگانه حضور پیدا بکنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: نیروی دریایی سپاه از سال۹۲ راهیان نور دریایی را برای آشنایی مردم عزیزمان بخصوص جوانان رشید مملکت اسلامی مان با دریا و قابلیت هایی که در عرصه خلیج فارس و جزایر وجود دارد راه اندازی نمود و انشاءالله این راه ادامه دارد و ما درخواست می کنیم جوانان عزیز ما بیآیند و با این جزایر و ظرفیت های عظیم درخلیج فارس و این منطقه راهبردی بیشتر آشنا بشوند.

دریادار تنگسیری با مهم دانستن عنوان «خلیج فارس» گفت: اینجا «خلیج فارس» است و هیچکس نمی تواند اسم جعلی روی این موقعیت بگذارد و جوانان ما انشاءالله باید این میراث گرانبها را که از گذشتگان به ما رسیده است را خوب حفظ کنند و به آیندگان منتقل نمایند .

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت علیرضا تنگسیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خلیج فارس دریادار تنگسیری نیروی دریایی سپاه پاسداران سپاه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت فرمانده نیروی دریایی سپاه دریادار تنگسیری خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۲۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس جفا به مردم محروم منطقه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های نماز جمعه کنگان با انتقاد از واگذاری سهام استقلال تهران به هلدینگ خلیج فارس اظهار کرد: ضمن احترام به همه تیم‌های ورزشی کشور و هواداران آنها، از هلدینگ خلیج فارس انتظار داریم همانگونه که آلایندگی پتروشیمی‌های این هلدینگ برای مردم جنوب استان بوشهر است، حمایت‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی آن نیز باید برای مردم محروم این خطه باشد.

وی بیان کرد: چرا باید تیم‌های ورزشی ما از حداقل‌ها محروم باشند اما صدها میلیارد به تیم‌های پایتخت نشین تعلق بگیرد.

خطیب جمعه کنگان بیان کرد: در مسائل فرهنگی و اجتماعی و زیرساختی این خطه ده‌ها مشکل وجود دارد که هر وقت از صنعت درخواست داشتیم هزار بهانه برای نشدن دارند اما برای یک تیم اینگونه هزینه می‌کنند.

محمودی گفت: از نمایندگان عالی دولت و مجلس شورای اسلامی درخواست دارم این دغدغه مردم را با جدیت دنبال کنند.

وی افزود: سهم مردم کنگان از هلدینگ خلیج فارس باید گرفته شود.

خطیب جمعه کنگان با تبریک روز معلم و تجلیل از مقام شامخ شهید معلم و فیلسوف بزرگ شهید آیت الله دکتر مطهری اظهار نمود: شهید مطهری فقیه و فیلسوف و معلم بزرگی بود که از هر فرصتی برای روشنگری و هدایتگری استفاده می‌کرد.

محمودی با عنوان اینکه معلم فقط اختصاص به آموزش و پرورش ندارد گفت: هر کسی نقش هدایتگری و تعلیم و تربیت دارد شایسته قدرشناسی است.

وی با عنوان اینکه معلمی شغل انبیاست افزود: هدایت، تعلیم، ارشاد و احیای نفوس میراث انبیایی است که معلم نیز چنین نقشی دارد.

امام جمعه کنگان با گرامیداشت ۹ اردیبهشت ماه روز شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: شوراها مظهر مشارکت مردم در حاکمیت و نقشی کلیدی در مدیریت شهری دارند و احترام به آنان احترام به مردم است زیرا شوراها وکلای مردم اند.

لزوم حمایت از کارگران

محمودی با اشاره به اهتمام نظام دینی به مسئله شوراها در تشکیلات مختلف، با قدردانی از تلاش‌های شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان کنگان افزود: بارها شاهد بودیم وکلای مردم برای پیگیری مشکلات مردم به مرکز کشور سفر کرده و در کشور و استان مطالبات مردمی را پیگیری کردند.

وی با تاکید بر پیگیری امور و مطالبه گری گفت: نقد و مطالبه گری از شوراها خوب است اما تقدیر و قدرشناسی از کارها و خدمات نیز شایسته است.

امام جمعه کنگان با اشاره به سالروز دستور رهبری مبنی بر مبارزه با فساد گفت: دستگاه‌های مسئول در قوای مختلف با رصد و نظارت جدی برای عینیت بخشیدن به فرمان مطاع معظم له بیش از پیش جدیدت داشته باشند.

خطیب جمعه کنگان با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس و لزوم اقدام فرهنگی و گفتمان ساز برای جلوگیری از تحریف در این زمینه و با عنوان اینکه ملت بزرگ ایران اجازه نمی‌دهند کسی عزت شأن را خدشه دار کند گفت: هر کشوری بخواهد کوچک‌ترین دست درازی کند، حافظان خلیج همیشه فارس دست او را قطع خواهند کرد.

محمودی با تبریک روز جهانی کار و کارگر و عنوان اینکه کارگران ایرانی محور اصلی تحقق شعار سال و افسران جبهه اقتصادی و سازندگی و حرکت دهنده چرخ تولید کشورند، با استناد به روایات و نیز کلام بزرگان از جمله مقام معظم رهبری، بیان کرد: همه مردم و مسئولان باید نسبت به حقوق کارگران اهتمام جدی و عملی داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت امنیت شغلی کارگران، رعایت عدالت در دریافت حقوق و نیز ضرورت مسلح شدن کارگران به دانش روز و متناسب با نیاز کشور، به صنعتی بودن شهرستان کنگان اشاره و گفت: متولیان صنعت در امر بکارگیری نیروهای بومی در رده‌های مختلف اهتمام جدی ورزند.

کد خبر 6089178

دیگر خبرها

  • شهید شفیع زاده، مبتکر توپخانه نیروی زمینی سپاه
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس جفا به مردم محروم منطقه است
  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست
  • فرماندهی که در تمامی مسئولیت‌ها موفق بود
  • سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم