Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: شهرداری اصفهان قول مساعد داده که ظرف شش‌ماه آینده طرح طبقه بندی را در همه شرکت‌های زیر مجموعه شهرداری اجرا کند و حدود ۱۱ هزار کارگر را تحت پوشش این طرح قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم مداحی امروز _یکشنبه یازدهم اردیبهشت_ در سی و سومین جشنواره استانی امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید همزمان با روز جهانی کارگر در سالن شهید بهشتی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار کرد: اگر بخواهیم اقتصاد پیشرفته، مستقل، غیر وابسته و رونق اقتصادی را شاهد باشیم، باید به قشر کارگر اهمیت بدهیم، ستون فقرات اقتصاد مبتنی بر تولید، کار و کارگران هستند که از فرصت هفته کارگر برای تبیین جایگاه کارگران و مطالبه حقوق آن‌ها استفاده کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این راستا می‌توانیم به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‌ها و شرکت‌های استان اشاره کنیم که شهرداری اصفهان قول مساعد داده که ظرف شش‌ماه آینده طرح طبقه بندی را در همه شرکت‌های زیر مجموعه شهرداری اجرا کند و حدود ۱۱ هزار کارگر را تحت پوشش این طرح قرار دهند.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فرصت کوتاه پس از استقرار دولت سیزدهم اقدامات مطلوبی در خصوص رونق بخشی به فضای کار، تولید و حمایت از کارگران انجام داد، اضافه کرد: ایجاد ۵۲۰ هزار فرصت شغلی، راه اندازی سامانه ملی اشتغال و کسب‌وکار کشور و سامانه جست‌وجوی شغل، جذب ۶۰ هزار دانش آموخته دانشگاهی در ۲۱ هزار واحد پذیرنده در اجرای طرح کارورزی، انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی جهت ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران، تشکیل و راه اندازی بیش از ۱,۲۴۰ تعاونی با بیش از سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه و ۲۸ هزار فرصت شغلی گوشه‌ای از اقدامات دولت سیزدهم در این حوزه بوده که موجب شد تا بسیاری از مشکلات حوزه کار و تولید شد.

مداحی اضافه کرد: حداقل دستمزد کارگران هر ساله با مصوبه شورای عالی کار ابلاغ می‌شود. امسال با توجه به تصمیم این شورا و در جهت کاهش دغدغه کارگران و افزایش رضایتمندی آن‌ها در تأمین هزینه‌های معیشتی و افزایش ۵۷.۴ درصدی مصوب و ابلاغ شده است.

وی گفت: گرچه اقدامات هنوز کافی نیست اما به آن جهت است که کارگران نسبت به موقعیت خود احساس افتخار کنند و نقش خود را به عنوان محور مقوله کار و تلاش و اشتغال در کشور به درستی بشناسند، باید اهمیت کار و کارگر به عنوان ارزش نامیده شود تا باعث سربلندی کارگران شود.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اگر همه کارگران و کارآفرینان مدیریت و توان خود را برای صیانت از کار و اشتغال و عزت ایران و اسلام بگذارند، موفق خواهیم بود.

به گفته مداحی، چهار برابر کردن تسهیلات تبصره ۱۸ در دستور کار است که این اقدام باید از حوزه دانش بنیان صورت بگیرد.

کد خبر 572191

منبع: ایمنا

کلیدواژه: روز کارگر كارگران اداره کار افزایش حقوق تشکل های کارگری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کار و رفاه اجتماعی استان اداره کل تعاون طرح طبقه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۲۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان

فرزاد پیشکاری امروز سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع شهر سنندج، اظهار کرد: کارگران نقش مهمی در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور دارند وکارگران علاوه بر حضور در سنگر تولید، در تمامی عرصه‌های دفاع از کشور و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، حماسه‌آفرین بوده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: جامعه کارگری در ایران اسلامی نقش مهمی در توفیقات حاصل شده در عرصه‌های علمی، اقتصادی و صنعتی کشور داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته در سطح استان با تلاش بازرسان ۱۹ هزار واحد تولیدی، صنعتی و ابنیه بازرسی شده است، گفت: در بازه زمانی یاد شده ۹ هزار پرونده شکایت کارگران بررسی شده است.

پیشکاری، خاطرنشان کرد: حمایت از تولید و اشتغال و تلاش در راستای حفظ اشتغال موجود ایجاد بسترهای لازم برای اشتغالزایی جوانان و رفع مشکل بیکاری اولویت اصلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان است.

 در استان کردستان ۲ هزار و ۳۰ تعاونی فعال با ۱۸۵ هزار نفر عضو وجود دارد که زمینه اشتغال بیش از ۱۸ هزار نفر را در استان فراهم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • عملکرد بخش تعاون در کاشان موفقیت‌آمیز نبوده است
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود