Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۱ اردیبهشت ) قوه مقننه و در جریان بررسی سوال ملی سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان از حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره انتصابات معاونان و مدیران وزارتخانه و روسای سازمان‌ها از افراد خارج از وزارتخانه، با ۱۲۲ رأی موافق، ۱۰۱ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر در جلسه، از پاسخ های وزیر قانع شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید انصاری، سخنگوی کمیسیون اجتماعی در توضیح سوال نماینده مردم فلاورجان از وزیر کار، گفت: بر اساس اظهارات آقای موسوی لارگانی در کمیسیون، شایسته سالاری در انتصابات یکی از الزامات مدیریتی است و باید به نیروهای متخصص و کاردان و انقلابی داخل سیستم توجه کرد، لیکن در دوره مدیریت جدید وزارتخانه عظیم تعاون کار و رفاه اجتماعی همانگونه که انتظارش میرفت شاهد حجم زیادی از انتصابات برون سازمانی هستیم.

وی افزود: انتصاباتی بیشتر رفیق محور که انگیزه ها را در بین نیروهای زبده و جوانان متخصص وزارتخانه از بین برده است، نماینده فلاورجان اذعان دارد که وزیر با اتوبوسی از نیروهای همراه کارنابلد وارد سیستم شده و هیچ توجهی به ظرفیت‌ها، حجم کار و وظایف ندارد لذا خواستار ایراد توضیحاتی پیرامون دلیل این اقدامات و انتصابات که آینده‌ای نامشخص به دنبال دارد، شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: پاسخگوی نیروهای متخصص و باتجربه و جوان وزارتخانه باید مشخص شود که چه کسی است چراکه بعضا شاهد بودیم بدون کسب نظر مراجع نظارتی و امنیتی انتصاباتی انجام شده است.

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی‌لارگانی نماینده مردم فلاورجان در تشریح سوال خود از حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: وضعیت این وزارتخانه اسفناک است، تیم وزارتخانه هفته هاست به مجلس لشکر کشی کرده اند و در محافل خصوصی گفته اند وزیر را از هر چالشی در مجلس نجات می دهیم.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت وزارتخانه تعاون اورژانسی است و اگر متوقف نشود به تنهایی برای زمین زدن دولت کفایت می‌کند، اضافه کرد: تهی کردن این وزارتخانه از نیروهای کارآمد و غیر سیاسی موجب شد تا تجمعات نوظهوری توسط کارمندان این وزارتخانه و برخی سازمان های زیرمجموعه صورت گیرد که بی سابقه است که در تاریخ این وزارتخانه بی سابقه و بیانگر غلبه یاس، ناامیدی در کارکانان و ناتوانی وزیر و مدیران منصوبش در اقناع و مدیریت پرسنل وزارتخانه است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس افزود: چنانچه وزیر بین پرسنل خود وزارتخانه مقبولیت و مشروعیت نداشته باشد، فی الواقع کارایی و مدیریت او در آن مجموعه زیر سوال می رود. نسل کشی مدیریت در سازمان ها و صندوق های تابعه بیداد می‌کند که باید برای آن فکری کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در تامین اجتماعی ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از مدیرانی که بیشتر آنان امکان خدمت تا ۳۵ سال را داشند بازنشسته کردید تا جا برای رفقای شما باز شود. اگر انتخابات مدیران بر اساس شاخص صورت می گرفت اشکالی نداشت اما شما به دلیل ضعف مفرط، رفیق بازی و چاپلوسی را در وزارتخانه ترویج دادید

وی خاطرنشان کرد: وزیر تعاون، انتصابات را از بین رفقا و دوستان و رفقا انجام دادید که این توهین به نظام استخدامی کشور است، این وزارتخانه یک وزارت خانه سیاسی نیست که اینگونه تمام نیروهارا قتل عام کردید زمانی که با تذکرات نمایندگان مواجه می شوید از طریق سربازان رباتی و لشکر رسانه ای تان سیلی از تهمت ها را نثار دلسوزان می کنید. راه اندازی جنگ رسانه ای و عملیات رسانه ای اخیراً مشکلاتی که برای مجلس ایجاد شده رسانه های وابسته به شما بودند.

بیشتر بخوانید :

افشاگری تکان‌دهنده موسوی لارگانی علیه وزیر کار / وزارتخانه را مثل غنیمت جنگی بین شرکایتان تقسیم کردید زیر پوست انتصابات و تحولات وزارت کار : نسل‌کشی مدیریتی مجلس «قانع» شد | عبدالملکی در مجلس : وزارت کار را طبق قولم به رئیس جمهور ، پاکسازی کردم / ۳۰۰ انتصاب داشتیم

نماینده فلاورجان در مجلس گفت: چند مورد از عوارض تبعات و نتایج انتصابات ناصواب را به محضر ملت و همکاران عرض می‌کنم. تغییر ۳ مدیرعامل در شستا که منجر به کاهش ۹۹ درصدی سود شستا در یک ساله منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ به اذعان خود مدیران شستا شده ضررهای هنگفتی به تامین اجتماعی وارد شده است؛ جابه‌جایی ۳ مدیرعامل در شستا، تاپیکو و شرکت دخانیات با بیش از ۲ هزار نیروهای مازاد ستادی در شرایطی که در وضعیت نابسامانی قرار داشت با دستور شخصی وزیر و حفظ صندلی تا الان حدود ۳۰۰ نفر نیروی ستادی جذب شده اند.

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: در شرکت دخانیات ۳۳ نفر از کارمندان عادی را تعدیل کرده اید که رسماً به رئیس جمهور شکایت کرده اند که شما نزدیک به ۳۰۰ نفقر اضافه کرده‌اید. ۸ ماه است سازمان تامین اجتماعی به مراجع درمانی و بیمارستان ها بدهکار است و باعث کندی خدمت رسانی به بازنشستگان و بیمه شدن تامین اجتماعی داشته است.

وی اظهار داشت: سفر برخی مدیران وزارتخانه به روسیه با هزینه بیت المال و عدم پرداخت به موقع اسفقند ماه بازنشستگان در اسفند ۱۴۰۰ علیرغم ادعای وزیر ۵ هزار میلیارد تومان از یکی از بانک ها گرفته اند تا حقوق بازنشستگان را پرداخت کنند و فقط ۵۰۰ میلیارد تومان به این بانک پرداخت کرده‌اند. عدم توزیع ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه تخصیص یافته از سازمان هدفمندی یارانه ها برای ۷ هزار خانواوده مستضعف که بعد از ۳ ماه در پایان فروردین این اعتباد عودت داده شد

۲۱۲۱

کد خبر 1627087

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجلس یازدهم دولت سیزدهم حجت الله عبدالملکی موسوی لارگانی تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۲۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است

منتخب شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس دوازدهم،گفت: شایسته سالاری باید مبنای انتصابات در دستگاه‌ها باشد و در این زمینه باید از ظرفیت نخبگان استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد بهرامی، شامگاه_ جمعه، هفتم اردیبهشت_ در جمع مردم بخش لوداب شهرستان بویراحمد، اظهار کرد: نماینده مجلس باید در حد ملی بوده و حضوری مؤثر بر مبنای اشراف کامل به مسائل، آمارهای بودجه‌ای را عملیاتی کند.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه استان و حوزه انتخابیه، افزود: زمان را بر مبنای رشد و توسعه مناطق تنظیم و وقت خود را درگیر چینش‌ها نخواهیم کرد.

منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه انتصاب‌های دستگاهی باید بر مبنای شایسته سالاری باشد، گفت: اجازه دخالت‌های مخرب را نیز نخواهیم داد.

وی با تأکید بر اینکه من نماینده یک جریان خاص نیستم، تصریح کرد: از ظرفیت تمام نخبگان و افراد توانمند برای سوق استان به سمت توسعه استفاده خواهیم کرد.

بهرامی خاطرنشان کرد: متناسب با نیازهای استان جلسات تخصصی در دستور کار است و بازدید از مناطق برای احصای مشکلات و به فعلیت رساندن پتانسیل‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: لازمه حصول نتیجه و رشد مناطق تعامل با بخش‌های مختلف و کمیسیون‌های مرتبط است.

منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی به بازدید از مناطق اشاره کرد و گفت: تمام مشکلات مناطق جمع‌آوری شده و بر اساس اولویت‌ها در هر منطقه برای رفع آنها اقدام خواهیم کرد.

وی با تاکید بر رفع مشکلات بخش لوداب، تصریح کرد: آنچه برای مردم مهم است، کار و لمس نشانه‌های تغییر بوده و باید با ظرفیت بالایی به مردم خدمت کنیم.

کد خبر 748183

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟