Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-02@03:14:48 GMT

قول وزارت کشاورزی به تولیدکنندگان درباره نهاده‌های دامی

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۲۴۷۶

قول وزارت کشاورزی به تولیدکنندگان درباره نهاده‌های دامی

آفتاب‌‌نیوز :

مجید حسنی مقدم با بیان اینکه سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی از نیمه دوم سال ۱۳۹۸ با عرضه نهاده کنجاله سویا آغاز به کار کرد، گفت: بعد از آن جو وارد سامانه شد و اواخر خرداد ۱۴۰۰ نیز نهاده ذرت به این سامانه اضافه شد.

وی ادامه داد: سامانه بازارگاه یک بستر الکترونیکی است که به منظور شفاف سازی، مدیریت، نظارت بر فرآیند عرضه و توزیع نهاده‌ها طراحی شده و تاکنون نیز در راستای دستیبابی به اهداف خود موفق بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر هم دراین مسیر مشکلی ایجاد شد با کمک همه فعالان زنجیره از تولیدکنندگان تا مصرف‌کنندگان آن‌ها را برطرف کردیم.

سرپرست دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهادکشاورزی اضافه کرد: از زمان آغاز به کار این سامانه که حدود ۲۵هزار عضو فعال دارد تا کنون ۳۳ میلیون تن نهاده عرضه شده و بیش از ۲۴۲ هزار معامله ثبت شده است. سال گذشته نیز حدود ۱۷ میلیون تن نهاده در این بازارگاه عرضه شد.

وی در ادامه گفت: سال ۱۴۰۱ مباحثی مانند تغییر نرخ ارز و افزایش قیمت‌جهانی نهاده‌ها به دلیل درگیری روسیه و اوکراین مطرح شد که البته اجازه ندادیم خللی در این سامانه ایجاد شود. شرکت پشتیبانی امور دام برای کمک به تنظیم بازار ورود کرد و نهاده‌ها را به خوبی توزیع کرد و این نهاده‌ها نیز همچنان در حال توزیع است.

به گفته وی نهاده‌های واحد‌های مرغ گوشتی و تخم گذار تا پایان فروردین ماه تامین و عرضه شده است و این وعده را می‌دهیم که تا حد ممکن نهاده تامین و توزیع کنیم.

وی با اشاره به اینکه وزارت جهادکشاورزی دغدغه تولید و بازار را دارد و تمام تلاشش را برای حل مشکلات انجام می‌دهد، گفت: در روز‌ها و هفته‌های آینده حتما نهاده به روال قبل شارژ می‌شود و تولیدکنندگان نگرانی و دغدغه‌ای از این بابت نداشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزارت کشاورزی تولیدکنندگان نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۲۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران

رضا افراسیابی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران از ورود و توزیع روزانه ۸۰۰ تا هزار تن کود کشاورزی به کشاورزان شالیکار استان خبر داد و گفت:برای توسعه کشت برنج و حمایت از کشاورزان، تامین و توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز استان، روند افزایشی داشت.

او افزود: با هماهنگی‌های بعمل آمده با مبادی تامین کود‌های کشاورزی و مجتمع‌های پتروشیمی تولید کود اوره در کشور، در حال حاضر روند تامین و توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز با توجه به شروع فصل کشت برنج در استان، روند افزایشی داشته است.

افراسیابی گفت: کود‌ها از طریق حواله الکترونیک و براساس نیاز هر منطقه به کشاورزان متقاضی توزیع می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی در آذربایجان غربی
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • خبر جدید از حراج شمش/ شمش تولیدکنندگان داخلی هم حراج می‌شود
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه