Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات رئیسه مجلس موارد اعلام وصول شده از سوی هیات رئیسه درخصوص ۱۱ فقره طرح به صورت عادی و ۷ سوال را قرائت کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمد رشیدی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 11 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، موارد اعلام وصول شده توسط هیات رئیسه مجلس را به شرح زیر قرائت کرد:

طرح شرایط عمومی انتصاب مقامات موضوع ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری

طرح الحاق یک تبصره به بند (و) ماده واحده یک قانون الحاق برخی مواد قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت

طرح استفاده بهینه از اشیاء باستانی و گنج ها

طرح الزام به ترجمه رسمی عهدنامه ها، مقابله نامه ها، قراردادها و موافقتنامه های بین المللی موضوع اصل 77 قانون اساسی

طرح استفساریه بند خ ماده 87 بند ذ ماده 88 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح استفساریه ماده 11 قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون های سراسری

طرح اصلاح تبصره 2 ماده 163 قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی

طرح اصلاح موادی از قوانین مرتبط با امور شهرداری ها

طرح اصلاح بند یک ماده ب قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شهرداری ها

طرح اصلاح بند ب ماده یک قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب سال 1395

- طرح استفساریه معافیت بقعه مبارکه احمدی شاه چراغ (ع) از پرداخت مخارج و هزینه های دادرسی و ثبت و اجرایی

- طرح الحاق یک تبصره به ماده 182 قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی

- دو سوال ملی سید محمد مولوی نماینده آبادان از وزیر صمت درخصوص؛ 1- برنامه کوتاه مدت و کوتاه مدت وزارت صمت برای تکمیل و بهره برداری از طرح های نیمه تمام صنعتی، 2- دلایل خالی ماندن بخش عظیمی از ظرفیت تولیدی صنایع مختلف از جمله خودرو، لوازم خانگی، صنایع غذایی

- سوال ملی غلامعلی کوهساری نماینده رامیان و آزادشهر و تعدادی از نمایندگان از وزیر صمت درخصوص اینکه انحصار شرکت های ایران خودرو و سایپا چه زمانی پایان می یابد؟ خرید خودرو به صورت پیش پرداخت از سوی مردم چه معنایی دارد؟

- سوال ملی جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت و تعدادی از نمایندگان از وزیر صمت درخصوص اینکه دلیل افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان علی رغم دستور و تاکید صریح رئیس جمهور و مخالفت مجلس چیست؟

- سوال ملی حسین گودرزی نماینده دورود و ازنا و تعدادی از نمایندگان از وزیر صمت درخصوص علت عدم جلوگیری از تولید خودروهای بی کیفیت توسط خودروسازان چیست؟

- سوال ملی سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه از وزیر کشور درباره علت عدم سرمایه گذاری تبدیلی و بهداشتی برای مجتمع های جمع آوری زباله شهری و روستایی چیست؟

- سوال ملی محمود احمدی بیغش نماینده شازند از وزیر راه و شهرسازی درباره علت عدم بازسازی و مرمت راه های ارتباطی شهرستان شازند

- سوال ملی محمود احمدی بیغش نماینده شازند از وزیر نفت درخصوص علت واگذاری 20 هکتار از مجموعه پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) شازند به بخش خصوصی چیست؟

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نمایندگان وزراء سوال ملی وزیر صمت درخصوص سوال ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۲۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسات علنی هفته جاری مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه (۱۲،۱۱،۹) اردیبهشت ماه برگزار می شود و موارد زیر در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس قرار می گیرد:

در این هفته قرار است گزارش کمیسیون تلفیق در مورد بخش دوم (جداول بودجه) بودجه ۱۴۰۳ کل کشور، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سودا گری و سفته بازی و طرح یک فوریتی اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم بررسی شود.

همچنین نمایندگان در هفته پیش رو ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی ‎در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار،گزارش کمیسیون انرژی در مورد لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند به داوری و گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱) را بررسی می کنند.

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح دوفوریتی استفساریه تبصره (۲) ماده واحده قانون اصلاح بند (و) ماده ۴۴ قانون برنامه ۵ ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران،گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پرتغال در حوزه های زبان، آموزش و فرهنگ و رسانه های جمعی و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح استفساریه جز (۱) بند (الف) ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار صحن علنی این هفته مجلس قرار می گیرد.

همچنین گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان، لایحه یک فوریتی الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۳) وگزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح ‎ماده ۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه این هفته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت مالی ، لایحه اصلاح تبصره (۵) الحاقی به ماده واحده قانون سرباز قهرمان و واحده گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی از دیگر برنامه های هفته جاری صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان توسعه زنان سازمان همکاری اسلامی، گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح یک فوریتی الحاق (۷) تبصره به ماده (۷) اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت تسهیل روند ساخت و ساز روستایی برای بومیان روستا و حمایت از دولت در جهت ساخت یک میلیون مسکن در سال و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد لایحه پروتکل ارزیابی اثرات زیست محیطی ‎فرامرزی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر در دستور کار هفتگی مجلس در هفته جاری قرار گرفت.

متن کار دستور جلسات صحن علنی مجلس را اینجا بخوانید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی‌شود؟!
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس