Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@03:11:08 GMT

وداع با معلمی «نادر» در روز معلم

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۲۷۷۳

وداع با معلمی «نادر» در روز معلم

دوازدهم اردیبهشت نخستین سال قرن، که مصادف با روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری است با مراسم تشییع و خاکسپاری معلمی هنرمند برگزار می‌شود تا اجر تمام معلمی‌های بی‌منت و خالصانه‌اش را دریافت کند.

روزنامه ایران: حاج نادر طالب‌زاده در زمره مردان هنرمند ایران اسلامی بود که با بصیرت و معرفت تمام تلاش کرد تا آنچه را در دنیای غرب و دنیای به ظاهر متمدن امریکا تجربه کرده بود به مردمان سرزمین خود و جبهه مقاومت منتقل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنرمندی که جامه اثرش را بر قامت جامعه و دنیایی که در آن زندگی می‌کرد می‌دوخت. دنیای دچار آشفتگی و سردرگمی‌ از نظر ظاهری و از نظر باطنی و درمان این دو بیماری و آشفتگی را نه تنها با مطالعه در زمینه‌های مختلف فلسفی، دینی، جامعه‌شناسی، بلکه با آشنایی با نظریات نو اندیشان دینی و همچنین کار عملی امکان‌پذیر کرده بود .رفتار و گفتار و آثار هنرمندانه‌اش برای نسل‌های مختلفی از مردمان معاصر او حکم درس‌های عالمانه و معلمانه‌ای را داشت که با تمام وجود به مخاطبان منتقل می‌کرد. حاج نادر طالب‌زاده هنرمند جریان‌ساز بود ؛هنرمندی که هنر غرب و شرق را با هم تجربه کرده بود و از همه ظرفیت‌های هنر استفاده می‌کرد.

 

در جهانی که جهانی شدن فرهنگی به جای جهانی شدن اقتصادی و سیاسی مورد توجه قرار گرفته است و انسان کانون فرهنگ جهانی قرار می‌گیرد مجاهدانه تلاش کرد تا فرهنگ ایرانی و اسلامی را که در فراجامعه‌ای و فرا تمدنی شدن قدم برمی دارد جهانی کند.با تأکید بر ارزش‌های والای دینی و آیینی و نظم نمادین به‌عنوان کانونی‌ترین عناصر فرهنگ به نوعی تمایز بین دو فرهنگ و سازمان‌های اجتماعی را در پی دارد، کوشید تا با ارتباطات گسترده خود در قالب برنامه‌های رسانه‌ای به جهانیان ندای تمدن نوین اسلامی را برساند. شیوه و روش معلمانه زنده یاد طالب‌زاده ثابت کرد، هنر همواره و درهمیشه تاریخ و با وجود تفاوت و تنوع صورت‌های هنری اقوام و ملل گوناگون جلوه‌گر اندیشه، تفکرات ناب و عرصه بیان و احساس ظریف و باریک بین انسان ‌های جهان بوده است و انسان در مسیر این تلاش به زبانی دست یافته که بی‌اعتنا به مرزهای جغرافیایی، تمدن‌ها و فرهنگ‌های گوناگون با انسان‌های دیگر ارتباط برقرار کرده و حیطه تأثیر خود را تا اعماق تاریخ نفوذ داده است. شدت گرفتن توطئه دشمنان انقلاب و تحمیل جنگ نرم بر ملت ایران، رویکرد و عزم نوینی را در اراده راسخ او به وجود آورده بود که همانا صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و خون شهیدان گلگون کفن انقلاب اسلامی سالیان دفاع مقدس بود آن را بر خود فریضه می‌دانست.


در جهانی که جهانی شدن از دیدگاه فرهنگی نوعی استعمار نوین دانسته می‌شود و در آن مظاهر فرهنگ غربی جایگزین مظاهر فرهنگ تمدنی کشورها به طور خاص کشورهای مسلمان جهان می‌شود، کوشید تا وابستگی به رسانه‌های غربی و بی‌هویت بودن فضای رسانه‌های غرب را به گوش مخاطبان برساند و خطر دنبال کردن سریال های وارداتی و ارزش‌های مصرف گرایانه غرب را به جوانان جهان گوشزد کند.معلمی مشفق و منتقدی منصف بود که عاشقانه و معلمانه، شیوه‌های ارتباطات در هزاره جدید را به بسیاری از علاقه‌مندان جبهه فرهنگی آموخت و تا همیشه تاریخ فریادها و پیام‌های دلسوزانه و هدایت گر او در گوش زمان خواهد ماند.  تأثیرگذاری شگرف فعالیت‌های رسانه‌ای حاج نادر بر جوامع انسانی و افزایش علاقه مردم به آینده جهان و نفوذ متفکران و علاقه‌مندان به دنیای معنویت بر اذهان و افکار انسان‌های دارای فطرت پاک، پاک نخواهد شد. کسب، حفظ و ارتقای اعتبار بین‌المللی رسانه‌ای این معلم مهربان از جمله مؤلفه‌های اصلی این فعال فرهنگی محسوب می‌شود. همواره تلاش کرد تا در تحکیم هویت فرا ملی جبهه مقاومت و پیشرفت ملت‌سازی متحد بین مسلمانان جهان از طریق رسانه‌های مختلف تأثیر مثبتی داشته باشد. تواضع، مهربانی، گشاده رویی و متانت و صبر معلمانه از بارزترین خصلت‌های فردی حاج نادر طالب‌زاده بود که او را در کنار فعالان فرهنگی ایران اسلامی متمایز می‌کرد. خدمت خالصانه و مجاهدت عاشقانه او بزرگترین درس این معلم هنرمند و متفکر و فعال رسانه‌ای بود که نام و یاد و منش و روش‌های رفتاری و اخلاقی‌اش بر تارک این سرزمین همواره خواهد درخشید.

آن کس است اهل بشارت که اشارت داند
نکته‌ها هست بسی، محرم اسرار کجاست؟
حافظ

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: طالب زاده حاج نادر رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۲۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران

به گزارش خبرگزاری صداسیما، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز پیش از عزیمت به باکو و به منظور شرکت در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها، گفت: به این اجلاس به‌عنوان فرصتی برای بیان مواضع و انتقال نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران به نخبگان و مقامات شرکت‌کننده نگاه می‌کنیم.

اسماعیلی درباره اهداف سفر به آذربایجان و شرکت در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها افزود: از این سخنگاه برای بیان حقایق مختلف در حوزه فرهنگ اقلیت‌ها که محور گفتگو‌های امسال است، استفاده می‌کنیم و با توجه به وضع ناعادلانه در نظامات بین‌المللی، باید از هر فرصتی برای بیان حقایق و تنویر و آگاه‌سازی افکار عمومی استفاده کنیم.

وی همچنین گفت: در این اجلاس به عنوان فرصتی برای ارائه برنامه‌های خودمان و انتقال نگاه انقلاب اسلامی به دیگر کشور‌ها نگاه می‌کنیم و دیپلماسی فرهنگی در دولت مردمی، به‌عنوان یک راهکار جدی برای ایجاد بستر‌های لازم برای گسترش تعاملات دنبال می‌شود. ما در این راهبرد بیشتر معطوف به کشور‌های دوست و جهان اسلام به گفتگو‌های فرهنگی می‌پردازیم..

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها در باکو از امروز تا جمعه ۱۴ اردیبهشت میزبان وزرای فرهنگ و شخصیت‌ها و مقامات سیاسی و فرهنگی کشور‌های مختلف جهان است.

در این مجمع که با مشارکت وزارت فرهنگ آذربایجان، آیسسکو و برخی سازمان‌های بین‌المللی مانند ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، چالش‌های جهانی مربوط به گفتمان تمدنی، همکاری برای مقابله با تنفر و تقویت ارزش‌های صلح بررسی می‌شود.

پنجمین دوره مجمع گفت‌وگوی فرهنگ‌ها در اردیبهشت ۱۳۹۸ برگزار شده بود که در آن دوره از این مجمع ۱۴۰ کشور و نهاد بین المللی مشارکت داشتند.

دیگر خبرها

  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد
  • وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان حضور یافت
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • معلم هایی که ستاره شدند
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران