Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: طبق فتوای رهبر معظم انقلاب، نماز عید سعید فطر به صورت جماعت با حضور نماینده، ولی فقیه در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی حسنی حلم افزود: بر اساس نظر رهبر معظم انقلاب «نماز عیدسعید فطر در هنگام حضور امام معصوم (ع) واجب، اما در زمان غیبت امام عصر (عج) مستحب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عید فطر روز اول ماه شوال، پایان یک ماه روزه‌داری ماه رمضان و از مهم‌ترین اعیاد مسلمانان است.

او می گوید:  برا اساس این فتوا «در زمان غیبت خواندن نماز عید فطر به جماعت در صورتی جایز است که، ولی فقیه یا ائمه جمعه منصوب از طرف او یا نمایندگان، ولی فقیه که از طرف او مجاز به خواندن نماز عید هستند، اقامه جماعت کنند و احتیاط واجب آن است که غیر آنان نماز را فرادا بخوانند و به قصد جماعت خواندنشان به قصد رجا، نه به قصد ورود اشکالی ندارد.»

رییس دانشگاه علوم پزشکی هم گفت: باید نماز گزاران ماسک، مهر و سجاده شخصی به همراه داشته باشند.

محمد مهدی مجذوبی افزود: وجود سیستم تهویه مناسب در محل برگزاری نماز و رعایت فاصله فیزیکی مناسب بین نمازگزاران به ویژه در محل‌های سرپوشیده بسیار حائز اهمیت است.

در روایات این روز برای کسانی که روزه آن‌ها در ماه رمضان پذیرفته شده، روز عید و پاداش معرفی شده است. در این روز، روزه گرفتن حرام و پرداخت زکات فطره بر مسلمانان واجب است.

آداب و احکام خاصی برای شب و روز عید فطر گفته شده است؛ ازجمله احیا، خواندن نماز و دعا، قرائت قرآن، غسل، زیارت امام حسین (ع) و گفتن تکبیرات خاص.

این روز در کشور‌های اسلامی، تعطیل رسمی است. مسلمانان در این روز نماز عید فطر را به جماعت برگزار می‌کنند و طبق آداب و رسوم خود جشن می‌گیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز عید فطر ستاد اقامه نماز استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۲۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جماعت ۵ هزار نفری در قلب آمریکا (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۲۰۰ روز پس از جنگ اسرائیل علیه غزه: تحلیلی از مهمترین سلاح‌های مقاومت فلسطین علیه ارتش اسرائیل (فیلم) وزیر دفاع پاکستان: اسرائیل به ایران حمله کند آسیب می بیند (فیلم) گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا (فیلم)

دیگر خبرها

  • اعزام ۳۰۰۰ نفر از استان همدان به مناطق عملیاتی غرب کشور
  • ببینید | نماز جماعت ۵ هزاری نفری در آمریکا
  • اقامه نماز جماعت ۵ هزار نفری در قلب آمریکا (فیلم)
  • نماز جماعت ۵ هزاری نفری در قلب آمریکا + فیلم
  • کاخ سفید این گونه به مسجد تبدیل شد
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • تقدیر از ۱۲۰ فعال نماز بخش جرقویه علیا
  • امام جمعه خرم آباد:فروپاشی دژ سست استعمار در منطقه
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • (تصاویر) برگزاری نماز جماعت پشت سر محمود احمدی‌نژاد!