Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-02@17:04:41 GMT

مرکز تجاری کابل در جشن شادی طالبان آتش گرفت

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۲۹۵۱

مرکز تجاری کابل در جشن شادی طالبان آتش گرفت

منابع محلی افغان روز یکشنبه از آتش گرفتن یک بازار تجاری در شهر کابل خبر دادند که شب گذشته بر اثر شلیک‌های نیروهای طالبان برای جشن شادمانی حلول ماه شوال و آغاز جشن های عید فطر دچار حادثه شد.

به گزارش روز یکشنبه ایران اکونومیست از خبرگزاری افق افغانستان، این مجتمع تجاری شب گذشته بر اثر شلیک‌های هوایی نیروهای طالبان در سطح پایتخت بعد از اعلام رسمی عید فطر آتش گرفته‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مسئولان امنیتی طالبان در کابل هنوز در این باره این موضوع اظهار نظری نکرده اند و تاکنون از میزان تلفات و خسارات احتمالی به این مرکز تجاری نیز گزارشی منتشر نشده است.

 پس از آن‌که دادگاه عالی طالبان امروز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت را اول ماه شوال و عید فطر اعلام کرد، بسیاری از بخش‌های شهر کابل، پایتخت از جمله ارگ ریاست جمهوری، شاهد شلیک‌های پی‌ در پی بود که به اعتقاد برخی از شاهدان آرامش پایتخت‌نشینان را سلب کرد.

شلیک‌های  هوای طالبان تا نیمه‌های شب ادامه داشت.

روزنامه "اطلاعات روز" افغانستان نیز نوشت: نیروهای طالبان شب گذشته در پی اعلام عید از سوی خود این گروه حاکم در افغانستان، دست به‌گلوله‌باری در شهر کابل و برخی دیگر از شهرها و استان ها زدند.

این کار طالبان انتقاد شهروندان را در پی داشته و آنان می‌گویند که تیراندازی هوایی سبب ایجاد وحشت و حتی خسارت شده است. گفته می‌شود که یک مرکز تجاری در شهر کابل بر اثر تیراندازی طالبان آتش گرفته است.

در سال‌های گذشته، دولت افغانستان به طور سنتی براساس تصمیم دولت سعودی عید فطر را اعلام می‌کرد. اما امسال بطور مستقل ستاد استهلال تشکیل داده‌ و اعلام کرده است که از این پس، خود رأسا اقدام به رویت هلال می‌کند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: عید سعید فطر ، افغانستان ، طالبان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: عید سعید فطر افغانستان طالبان شهر کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۲۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک

منابع محلی در قندهار اعلام کردند که طالبان منطقه «مازل گلی» راه مختص بیماران در این گذرگاه را از سه روز به این‌سو بسته کرده‌اند.

طالبان ادعا می‌کنند که به دلیل برخورد نامناسب مرزبانان پاکستانی این گذرگاه را مسدود کرده‌اند.

شماری از بیمارداران می‌گویند که پس از مسدود شدند این راه با چالش‌های زیادی روبه‌رو شده‌اند.

راه «مازل گلی» در جنوب دروازه عمومی گذرگاه چمن-اسپین‌بولدک موقعیت دارد که از گذشته به این‌سو مردم دو طرف از طریق آن به دو‌ کشور رفت‌وآمد می‌کردند و تنها به بیمارانی اجازه عبور داده می‌شد که ضمانت خط داشتند.

گذرگاه اسپین بولدک از چهار ماه به این‌سو از سوی معترضان ساحه چمن به ممنوعیت تردد بدون پاسپورت و ویزا مسدود شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • قرارداد ۴۴ میلیون دلاری ازبکستان با تجار افغانستانی
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • شادی سیستانی ها ٰ؛ آب هیرمند سیستان را اینگونه زیبا کرد | تصاویر
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد