Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@15:37:07 GMT

چاپ چهارم «معلم باید در خط مقدم باشد» روانه بازار شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۲۹۵۶

چاپ چهارم «معلم باید در خط مقدم باشد» روانه بازار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، چاپ چهارم کتاب «معلم باید در خط مقدم باشد» شامل رهنمود دهای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون معلمان و آموزش و پرورش همزمان نوشته سعید ابوالقاضی همزمان با هفته معلم توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شده است.

تعلیم و تربیت یکی از اهداف مهم انبیا الهی و ائمه اطهار در طول تاریخ بوده و همواره تربیت، علم‌آموزی و کار حساس معلمان مورد ستایش پیشوایان دینی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که معلمی و تعلیم و تربیت اهمیت فراوانی دارد مجموعه «معلم باید در خط مقدم باشد» که گلچینی دل نشین و جذاب از بیانات رهبر معظم انقلاب در طول سال‌های ۶۶ تا ۹۷ است، تدوین شده تا گامی مؤثر در جهت تربیت نسل انقلاب اسلامی برداشته شود. این کتاب در ۶ فصل و ۳ ضمیمه تدوین شده است.

فصل اول به ارزش و جایگاه معلم که نقشی حساس، پررنگ در تربیت، دارای اجر بالا و مسئولیتی سنگین دارد، پرداخته است. فصل دوم ارزش علم و علم‌آموزی در گذشته، حال و آینده و تأثیر آن بر پیشرفت جامعه را دربرگرفته است. فصل سوم به جایگاه تعلیم و تربیت و نقش اخلاق، تعهد و دانش در متعلمان پرداخته است. در فصل چهارم اهمیت فرهنگ و توجه به تهاجم فرهنگی در جامعه معلمان، دانش‌آموزان و آموزش و پرورش گنجانده شده است.

در فصل پنجم وظایف و اهداف معلمان، لزوم خودباوری به دانش‌آموزان، تعهد و تخصص، وجدان کاری، استفاده از تصویر و داستان و شعر در آموزش، اخلاق، تدین و … بیان شده است. در فصل ششم به جایگاه آموزش و پرورش، اهداف، وظایف، آسیب‌ها، بحران و لزوم تحول در آن پرداخته شده است. همچنین در بخش ضمیمه شماره ۱ به جایگاه والای شهید مطهری به عنوان معلمی برتر پرداخته شده است. در ضمیمه ۲ سند تحول آموزش و پرورش آورده شده است. و ضمیمه شماره ۳ برخی نمودارهای مهم در رابطه با معلمان و آموزش و پرورش گنجانده شده است همچنین بیانات معظم له در جمع معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، آموزش و پرورش، شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانش‌آموزان، مسئولان اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان، نخبگان و سایر مجامعی که در موضوع تعلیم و تربیت فعالیت دارند نیز در این کتاب آمده است.

چاپ چهارم این‌کتاب با ۱۹۴ صفحه عرضه شده است.

کد خبر 5480259 فاطمه میرزا جعفری

منبع: مهر

کلیدواژه: شهید مطهری شورای عالی انقلاب فرهنگی انتشارات شهید کاظمی روز معلم معرفی کتاب محمدعلی اسلامی ندوشن کتاب و کتابخوانی روز قدس نادر طالب زاده درگذشت چهره ها سی وسومین نمایشگاه کتاب تهران فلسطین کتاب نمایشگاه کتاب تهران روز جهانی قدس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اسرائیل پیام تسلیت تعلیم و تربیت آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۲۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند

کرمی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان ضمن تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم  ؛  معلمان را انسان‌های دلسوزی دانست که نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند.

وی افزود: معلمان نیروسازی می‌کنند؛ تربیت می‌کنند و در ابعاد مختلف و شاخه‌های گوناگون موجود در جامعه انسان را آماده کرده و خواهند کرد.

کرمی گفت: تربیت در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد و اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین عزیز است.

استاندار ادامه داد: بهترین فرصت برای آموزش و پرورش مهیاست تا فرزندان جامعه را در مسیر رشد و بالندگی و توسعه همه جانبه شخصیت آنان تربیت نماید.
وی خاطرنشان کرد: مهارت آفرینی و فرصت ساختن انسان‌های ماهر و توانمند نیز در بستر دستگاه تعلیم و تربیت باید فراهم شود تا نیاز جامعه به نیروی متخصص مرتفع گردد.
وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند و باید ظرفیت سنجی و بسترآفرینی برای تحقق اهداف نظام آموزشی و تربیتی صورت گیرد.
استاندار اظهار داشت: معلمان با ذهن و فکر و اندیشه دانش‌آموزان سر و کار دارند و مقام و جایگاه تعلیم و تربیت به دلیل اینکه رسالت پیامبران است؛ دارای ارزش و اهمیت است.
وی بیان داشت: دانش آموزان دارای قابلیت‌ها و توانمندی‌های ذاتی فراوانی هستند که باید توسط معلمان و با هدفگذاری بلند، هدایت و ارشاد و تربیت شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • امروز با درایت رهبر،آموزش و پرورش به مساله اول کشور تبدیل شده است
  • جذب ۳۰ هزار دانشجو‌معلم در سال ۱۴۰۳
  • شناسایی بیش از ۱۵۰۰ معلم ایثارگر در اصفهان
  • دولت سیزدهم همیشه در کنار آموزش و پرورش بوده است
  • معلم، کلید بهره‌برداری از گنجینه‌‌ای تمام‌نشدنی را به دانش‌آموز می‌دهد
  • گرامیداشت هفته معلم در اسکو
  • تجلیل از معلمان نمونه آموزش و پرورش در تبریز
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • معلم، عنصری تاثیرگذار در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان است