Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@08:58:01 GMT

ناکامی حفاران غیر مجاز در دامغان/ ۳ نفر دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۳۰۸۲

ناکامی حفاران غیر مجاز در دامغان/ ۳ نفر دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی قاسمی ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی اداره میراث فرهنگی دامغان ضمن بیان اینکه در پی اعلام انجام حفاری غیرمجاز در منطقه شرق شهرستان بلافاصله اکیپی از میراث و نیروی انتظامی مهمان‌دوست عازم منطقه شدند، ابراز داشت: به محض ورود مشاهده شد که افرادی مشغول حفاری برای پیدا کردن اشیا عتیقه در منطقه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه این افراد هنگام حفاری مورد شناسایی قرار گرفتند، افزود: با تلاش نیروهای یگان حفاظت اداره میراث‌فرهنگی و همکاری فرماندهی انتظامی مهمان‌دوست دامغان سه نفر دستگیر شدند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی دامغان بابیان اینکه پرونده متخلفان برای رسیدگی در اختیار دستگاه قضائی قرارگرفته است، ابراز داشت: با دستگیری این افراد حفاران برای انجام یک فقره حفاری غیرمجاز ناکام ماندند.

قاسمی ضمن بیان اینکه بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی، هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال فرهنگی تاریخی ممنوع است، در ادامه تصریح کرد: مرتکب این جرم طبق قانون به حبس از شش ماه تا سه سال محکوم می‌شود.

وی تاکید کرد: هم وطنان و دوستداران میراث در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث، مراتب را از طریق تماس با سامانه خبری یگان حفاظت میراث فرهنگی استان سمنان به شماره تلفن ۳۱۷۰۵ اطلاع دهند تا موضوع رسیدگی شود.

کد خبر 5480360

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی سمنان مهدی قاسمی دامغان حفاری غیرمجاز روز قدس 1401 راهپیمایی روز قدس روز جهانی قدس بوشهر روز قدس کرمانشاه فلسطین ویروس کرونا ماه رمضان 1401 خراسان رضوی خطبه های نماز جمعه مشهد رژیم صهیونیستی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۳۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان فریمان از کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از روابط‌عمومی محیط زیست استان، جواد ستوده اظهار کرد: محیط‌بانان شهرستان فریمان، حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، لاشه یک قلاده پلنگ در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان را پیدا کردند.

وی افزود: در بررسی‌های مقدماتی محیط‌بانان، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست فریمان گفت: علت مرگ پلنگ هنوز مشخص نیست و برای بیان دقیق علت مرگ و کالبدشکافی، لاشه به اداره حفاظت محیط زیست منتقل و ضمن نمونه‌برداری با همکاری دامپزشکی علت مرگ مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش ایمنا، منطقه شکار ممنوع کلیلاق به وسعت ۴۱ هزار و ۷۳ هکتار در حوزه سه شهرستان فریمان، زاوه و تربت‌جام قرار دارد.

حضور گونه‌های ارزشمندی همچون قوچ و میش، کل و بز، پلنگ و نیز تراکم پوشش گیاهی از درختان کهنسال اورس، گواهی بر پتانسیل‌های غنی در منطقه است که محلی برای زیست، ذخایر ارزشمند ژنتیکی و تنوع مطلوب زیستی به‌شمار می‌رود، این منطقه در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرستان فریمان در استان خراسان‌ رضوی واقع شده است.

کد خبر 750035

دیگر خبرها

  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه دستگیر شدند
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله در عرصه تاریخی
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد
  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز