Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@05:30:12 GMT

جمعیت بیماران بدحال کرونایی در قزوین ۶۰ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۳۰۹۵

جمعیت بیماران بدحال کرونایی در قزوین ۶۰ درصد کاهش یافت

گروه استان‌ها- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: در حال حاضر فقط ۲ بیمار کرونایی بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند که این آمار در مقایسه با روز گذشته ۶۰ درصد کاهش یافته است. - اخبار استانها -

جلال رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از افزایش 25 درصدی موارد روزانه ابتلای قطعی به کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 5 مورد ابتلای قطعی و جدید به ویروس کرونا در آزمایشگاه‌های کووید استان قزوین شناسایی شد که این آمار نسبت به روز قبل یک نفر بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش 13.4 درصدی نرخ روزانه بستری‌های کرونایی اضافه کرد: در شبانه‌روز اخیر 17 بیمار کرونایی به علت داشتن علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان قزوین بستری شدند که این آمار در قیاس با روز پیش 2 نفر افزایش یافته است.

رحمانی از کاهش 60 درصدی جمعیت بیماران کرونایی بدحال هم خبر داد و گفت: در حال حاضر فقط 2 بیمار کرونایی با وضعیت وخیم جسمانی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان قزوین با اتصال به دستگاه کمک‌تنفسی ادامه حیات می‌دهند که این آمار از روز گذشته 3 نفر کمتر شده است.

وی با اشاره به ثبت هشتمین روز بدون مرگ‌ومیر کرونایی در استان قزوین ادامه داد: در 24 ساعت اخیر هیچ موردی از فوت ناشی از کرونا در شبکه بهداشت و درمان استان قزوین به ثبت نرسید.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه از کاهش 15 درصدی نرخ روزانه بهبودیافتگان کرونایی در استان خبر داد و گفت: در شبانه‌روز گذشته 18 بیمار کرونایی با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های استان قزوین مرخص شدند که این آمار در مقایسه با روز قبل 3 نفر کاهش داشته است.

رحمانی با اشاره به کاهش 2.8 درصدی جمعیت فعلی بستری‌های کرونایی استان قزوین افزود: در حال حاضر 69 بیمار کرونایی با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شده‌اند که این آمار نسبت به روز پیش 2 نفر کاهش یافته است.

نرخ بستری‌های کرونایی در قزوین 4 برابر شدتعداد بیماران بدحال کرونایی در قزوین 3 برابر شدنرخ بستری‌های کرونایی در قزوین 71 درصد کاهش یافت

وی ادامه داد: تاکنون 18.73 درصد از جمعیت 5 تا 12 ساله استان قزوین دوز نخست و 8.27 درصد هم دوزهای اول و دوم واکسن کووید را تزریق کردند. در ضمن تا امروز 42.35 درصد از جمعیت بالای 18 استان قزوین دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند و همچنان آمار پیشرفت واکسیناسیون در همه مقاطع سنی کند پیش می‌رود.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین ویروس کرونا استانداری قزوین ویروس کرونا بیمارستان های استان بستری های کرونایی کرونایی در قزوین بیمار کرونایی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۳۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فرزندآوری در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال | روند صعودی زایمان فرزند چهارم و پنجم

به گزارش همشهری آنلاین، صابر جباری مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت در بیست و دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت گفت: سال ۱۴۰۱ میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال ۱۶.۵۴ درصد بوده که این آمار در سال ۱۴۰۲ به ۱۸.۹۷ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ و اجرایی شدن آن از سال ۱۴۰۱ اتفاقات خوبی در حوزه جمعیت رقم خورده است، افزود: میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال در سال های ۱۴۰۰، ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۱۷.۰۵، ۱۷.۵ و ۱۸.۰۶ بوده است.

مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان اینکه روند میزان موالید در سنین ۲۵ تا ۲۹ سال نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از عدد ۲۴.۱۲ درصد به ۲۴.۳۹ درصد رسید، اظهار داشت: روند درصد زایمان چهارم نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ از عدد ۵.۱ به ۶.۴۲ درصد رسیده است.

فاصله ازدواج و فرزندآوری کاهش یافت | پیرترین پدر و مادرها در اولین فرزندآوری کدام استان زندگی می‌کنند؟ سقوط آزاد کاهش رشد جمعیت متوقف شد | واکسیناسیون سرطان دهانه رحم انجام می‌شود | برنامه کنترل سقط جنین در کشور

جباری اضافه کرد: روند زایمان پنجم نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ از عدد ۱.۵۹ به عدد ۲.۰۴ رسیده است.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در خصوص کاهش چشمگیر روند رشد منفی تعداد ولادت در کشور طی سال گذشته گفت: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش ۱.۶۱ درصدی موالید بودیم که این عدد در سال پیش از آن (۱۴۰۱) ۳.۶۷ درصد بود و نشان‌دهنده موفقیت برنامه‌ها در جلوگیری از سرعت روند کاهشی موالید در سال گذشته است.

جباری با بیان اینکه در سال های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب یک میلیون و ۱۱۴ هزار و ۹۰، یک میلیون ۷۵ هزار و ۲۲۴ و یک میلیون و ۵۷ هزار و ۹۵۹ نوازد متولد شدند، یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ کاهش موالید نسبت به سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۷ هزار و ۲۶۵ نفر بود که این عدد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۰ هزار و ۹۶۶ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین کاهش موالید نسبت به سال قبل در سال ۱۳۹۸ رخ داد، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۸ کاهش موالید نسبت به سال ۹۷ به عدد ۱۷۰ هزار و ۳۵۶ نفر رسید که کاهش ۱۲.۴۷ درصدی را نشان می داد و بیشترین نرخ کاهش از سال ۹۳ تا سال ۱۴۰۲ بوده است.

کد خبر 848597 منبع: مهر برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان خبر مهم فرزندآوری طرح جوانی جمعیت

دیگر خبرها

  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • نرخ فرزندآوری در مادران جوان صعودی شد
  • افزایش فرزندآوری در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال | روند صعودی زایمان فرزند چهارم و پنجم
  • وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • رشد فرزندآوری در مادران جوان/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال/ کاهش چشمگیر روند رشد منفی جمعیت در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال
  • رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی