Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اجرای پل خلیج فارس، نقش ارزنده‌ای در تحولات اقتصادی قشم خواهد داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، افشار فتح‌الهی صبح روز یکشبنه 11 اردیبهشت ماه در جلسه شورای اداری این سازمان که با حضور سعید محمد مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد برگزار شد، اظهار داشت: این پروژه ملی نقش مهمی در تحرک اقتصادی جزیره دارد و قرار است اقدامات نخست این طرح از محل فروش نفت تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه آماده انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیاء برای ساخت پل خلیج فارس هستیم، ادامه داد: همزمان با استفاده از سهم 100 میلیون یورویی دولت در این طرح، با طرف‌های خارجی نیز برای مشارکت در این پروژه هم تفاهمنامه‌هایی منعقد کرده‌ایم.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف وضعیت حکمرانی در مناطق آزاد، افزود: هم اکنون ناهماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی استانی و ملی و منطقه آزاد قشم وجود دارد و به رغم تلاش‌هایی که برای رفع دوگانگی‌ها انجام می‌شود اما در شیلات و اسناد جزیره مشکل داریم که موجبات سوء استفاده‌هایی می‌شود و طبق ماده 65 قانون چگونگی باداره مناطق آزاد کشور، باید مساله حکمرانی در مناطق آزاد تعیین تکلیف شود.

وی تاکید کرد: وضعیت مدیریت در مناطق آزاد باید یک بار برای همیشه در سطح دولت و رییس جمهور حل و فصل شود.

فتح‌الهی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بحث استفاده از فرصت جام جهانی قطر زمان لازم را از دست دادیم و امکانات و زیرساخت‌های لازم تهیه نشده است اما در همین فرصت کوتاه نیز تلاش داریم با جذب سرمایه‌گذار بیشترین بهره را از جذب گردشگران جام جهانی ببریم. 

منطقه آزاد قشم سرانجام مدیرعامل خود را شناختمدیرعامل منطقه آزاد قشم منصوب شدظرفیت تولید برق کشور 320 مگاوات افزایش یافت / سنکرون نیروگاه جدید در جزیره قشم

وی در خصوص چالش آب اشامیدنی در جزیره قشم، گفت: آب شرب جزیره قشم از دغدغه‌های همه مردم، علما و بزرگان است و مردم در این زمینه با گذشت سال‌های طولانی همچنان با مشکل روبه رو هستند و برای رفع این مشکل قرارداد بی او تی با یک شرکت داخلی در حال انجام است تا 10 هزار متر مکعب آب شرب در روز برای شهر قشم و 5 روستای اطراف تامین شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: در سفر وزیر نیرو مذاکرات خرید تضمینی 3 واحد 4 هزار متر مکعبی آب انجام شد اما مشکلاتی در استان وجود دارد که امیدواریم با حمایت استاندار این مهم به انجام برسد.

شایان ذکر است؛ سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور پیش از ظهر امروز (یکشبنه 11 اردیبهشت ماه) از بندرعبارس وارد جزیره قشم شد و پس از استقبال در اسکله شهید حقانی و حضور بر مزار شهدای گمنام شهر قشم، در جلسه شورای اداری حکم مدیر عاملی افشار فتح‌الهی را به وی اهدا کرد.

انتهای پیام/7558/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد قشم جزیره قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۳۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان،در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که با حضور وزیر امور اقتصاد در مشهد برگزار شد، اروند در حوزه های حقوقی، عمران و زیربنایی و فرهنگی عنوان برتر را در بین مناطق آزاد کشور کسب کرد.

بر اساس ارزیابی عملکرد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در شاخص های عمرانی، فرهنگی، تصویرسازی، حقوقی، آی تی و منابع انسانی مناطق آزاد اروند و ارس در بین مناطق آزاد حائز کسب مقام برتر شدند.

سهولت کسب کار، جذب سرمایه گذار و دیگر معیارها، ۳ منطقه ویژه و دو منطقه آزاد توانستند عنوان برتری را به خود اختصاص دهند.

طی نامه حجت اله عبدالملکی دبیرشورایعالی مناطق آزاد به ریاست محترم جمهور و بر اساس امتیازات به دست آمده اروند و ارس به عنوان مناطق سبز انتخاب شده بودند و در این همایش توسط وزیر کشور مورد تجلیل قرار گرفتند.

در ادامه نیز و با توجه به عناوین به دست آمده در حوزه های مختلف، از علی زارعی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد
  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت 
  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی