Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@19:20:33 GMT

۶۴ درصد واحدهای مسکونی روستایی در اردبیل مقاوم سازی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۳۵۳۴

۶۴ درصد واحدهای مسکونی روستایی در اردبیل مقاوم سازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد سبحانی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۶۴ درصد واحدهای مسکونی روستایی در اردبیل مقاوم‌سازی شده و ادامه روند بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی را در سطح استان شاهد هستیم.

وی سهمیه تخصیصی طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی را در سال گذشته سه هزار و ۶۴۱ واحد مسکونی اعلام کرد و گفت: تاکنون پایان کار ۷۶۷ واحد مسکونی صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در مورد تهیه طرح هادی و بازنگری آن در روستاها بیان کرد: از یک‌هزار و ۸۴۹ روستای دارای سکنه استان، یک‌هزار و ۱۷ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند که در ۱۸۰ روستای زیر ۲۰ خانوار نیز تهیه طرح هادی انجام شده است که در این طرح تعداد ۴۰ پروژه زیرسازی و آسفالت، ۱۴ پروژه سنگ فرش، شش پروژه جدول‌گذاری، هفت پروژه دیوار حائل و دو پروژه احداث کانال سنگی با همت بنیاد مسکن و دهیاری روستاها در حال اجرا است.

سبحانی با بیان اینکه ۲۶۶ روستا در مرحله بازنگری طرح هادی قرار گرفتند، افزود: طرح هادی ۱۵۶ روستا نیز در حال بازنگری بوده و در مجموع ۲۶۹ روستا نیازمند بازنگری طرح هادی هستند و سند مالکیت برای ۱۰۴ هزار املاک روستایی صادر شده و در ۴۶۴ روستای استان و ۲۳ شهر سند مالکیت تک برگی به روستاییان صادر می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه تعداد سهمیه تخصیصی تفاهم نامه برنامه و بودجه در قالب مسکن محرومان در سال گذشته تعداد سه هزار واحد مسکونی بوده که تاکنون پایان کار ۲ هزار و ۹۰۶ واحد صادر شده است، گفت: سهمیه خانواده‌های دو معلول ۱۰۶ واحد و تفاهم نامه ایتام کمیته امداد و بهزیستی ۲۳ واحد مسکونی است و سهمیه تفاهم نامه مشترک با بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی ۶۴۰ واحد مسکونی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در مورد «طرح نهضت ملی مسکن» خاطرنشان کرد: روند اجرایی در ۱۵ شهر با ظرفیت ساخت ۲ هزار و ۹۲۵ واحد مسکونی در حال انجام است.

سبحانی تعداد متقاضیان ثبت‌نام شده در سامانه را بیش از ۳۴ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: تعداد واجدین شرایط ۲۵ هزار و ۴۲۲ نفر و مجموع افراد مراجعه‌کننده و تشکیل پرونده ۱۲ هزار و ۲۶۴ نفر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: از این تعداد تاکنون بیش از هشت هزار و ۱۳۱ نفر افتتاح حساب کرده و واریزی تخصیص پروژه نیز برای ۲ هزار و ۹۲۵ نفر در سطح استان انجام شده است.

کد خبر 5480380

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد مسکن اردبیل طرح هادی روستایی طرح هادی اجرای طرح هادی مقاوم سازی مسکن روستایی مسکن ملی طرح نهضت ملی مسکن روز قدس 1401 راهپیمایی روز قدس روز جهانی قدس روز قدس بوشهر کرمانشاه فلسطین ویروس کرونا ماه رمضان 1401 خراسان رضوی خطبه های نماز جمعه رژیم صهیونیستی مشهد واحد مسکونی طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۳۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

نماینده مجری طرح جهاد آبرسانی استان اردبیل از پیشرفت فیزیکی ۱۷ درصدی تصفیه ‌خانه دوم آب شرب مرکز استان به عنوان طرح ویژه در مدت زمان کوتاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن کروبیان در بازدید از تصفیه خانه شماره ۲ آب شرب اردبیل، اظهار کرد: احداث تصفیه خانه دوم آب شرب اردبیل با هدف تصفیه آب چاه‌های داخل شهر اردبیل و به منظور گذر از بحران کم آبی با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه در حال اجرا است.

وی افزود: این تصفیه‌خانه هم اکنون ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا کنون بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام طرح و تاسیسات وابسته آن بیش از ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

کروبیان با اشاره به اینکه برای ارتقای کیفی آب شرب اردبیل، دو پروژه عظیم در حال اجرا و بهره‌برداری است بیان کرد: پروژه تکمیل آبگیر سد یامچی هم اکنون با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست و پروژه سیستم ارتقای کیفی آب که در داخل تصفیه خانه اجرا شده هم اکنون تمام شده و تحویل شرکت آب و فاضلاب استان شده است.

نماینده مجری طرح جهاد آبرسانی استان اردبیل همچنین تصریح کرد: به منظور برداشت آب از تراز بالاتر جهت ارتقای کیفی آب شرب مرکز استان چهار بارج شناور در مدار بهره‌برداری است و دو بارج دیگر با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه در حال خرید و نصب است.

کد خبر 749127

دیگر خبرها

  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • اجرا ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده