Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدیقی گفت: در سال گذشته بالغ بر ۲۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات به شهرستان اختصاص پیدا کرد که در این خصوص برای ۵۱ متقاضی تشکیل پرونده و مجوز فعالیت صادر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا صدیقی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلیل آباد در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر اظهار داشت: ایجاد اشتغال می تواند از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری کند و تلاش ما در مجموعه این است که بتوانیم با ارائه تسهیلات و مشاوره های لازم درصد اشتغال را افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه صیانت از نیروی کار با تأکید بر ارتقای بهره وری نیروی کار یکی از اهداف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالغ بر ۳۸ پرونده اختلافی بین کارفرما و کارگر در هیئت تشخیص اداره کار تشکیل شد که حدود ۴۰ درصد آرای صادره به صورت سازشی حل و فصل شد و کارگران به محل کار خود برای ادامه فعالیت بازگشتند.

رئیس اداره  تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلیل آباد با تاکید بر اینکه ۱۰۰ درصد تعهد شهرستان در امر بازرسی از کارگاه ها انجام شده است، تصریح کرد: ۳۵ نفر از فارغ التحصیلان به صورت کارورزی در شرکت ها و کارگاه ها به کارگیری شده اند، که توانسته ایم برای ۵ نفر به مدت ۲۱ ماه معافیت بیمه ای بگیریم که کمک بزرگی به کارفرما بود.

وی با اشاره به پیگیری هایی که در خصوص اشتغال، کارآفرینی و تسهیلات مشاغل خانگی در شهرستان خلیل آباد انجام شده است، اذعان کرد: در سال گذشته بالغ بر ۲۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات به شهرستان اختصاص پیدا کرد که در این خصوص برای ۵۱ متقاضی تشکیل پرونده و مجوز فعالیت صادر شده است.

صدیقی با بیان اینکه با پرداخت تسهیلات به متقاضیان، زمینه اشتغال برای ۱۸۸ نفر فراهم شده است، عنوان کرد: سال گذشته بالغ بر ۸ تعاونی جدید تاسیس شده و تعداد ۱۰۰ تعاونی فعال شهرستان بر اساس اساسنامه اولیه برای ۱۵۰۰ نفر فرصت های شغلی ایجاد دارند.

وی همچنین از برگزاری ۱۰ برنامه شاخص به مناسبت هفته کار و کارگر در شهرستان خبر داد و تشریح کرد: عطر افشانی گلزار شهدای گمنام، دیدار با خانواده های معظم شهیدان عرصه کارگری، دیدار با مدیران شهرستان و امام جمعه، بازدید از کارگاه ها و نیز دیدار با کارفرمایان و برگزاری همایش تجلیل از کارگران با حضور کارگران برتر شهرستان در روز پنج شنبه هفته جاری را از جمله برنامه های این اداره به مناسبت هفته کار و کارگر است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سال گذشته بالغ خلیل آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۳۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور اصلی کار خود را توجه به کسب‌وکار و اشتغال مردم گذاشته‌ام

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز پنج‌شنبه در مراسم گرامیداشت روز شورا که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر و روستا باید بدون دغدغه و با آرامش دوره شناخت را بگذرانند، اظهار کرد: برای جمع‌آوری اطلاعات از اقدامات انجام شده و ادامه کارهای نیمه‌کاره و همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم در توسعه و پیشرفت استان، شوراها بهترین منابع شناخت هستند.

وی، سرپنجه خدمت به حوزه‌های شهری و روستایی را شوراها عنوان کرد و افزود: باید در استان اصول عدالت رفتاری و ارتباطی در شوراها و ارگان‌های دولتی در برقرار شود.

استاندار لرستان، بیان کرد: باتوجه‌به مشکلات موجود نیاز استان به فعالیت و توسعه به‌خصوص در حوزه زیر ساخت‌ها و آمادگی برای دعوت سرمایه‌گذاری به‌منظور ایجاد اشتغال و فعالیت کسب‌وکار بسیار بالا است.

شفقت، تصریح کرد: محور اصلی کار خود را توجه به کسب‌وکار و اشتغال گذاشته‌ام و باید تلاش کنیم تا با ارتقای سطح درآمد مردم رفاه اجتماعی را بالا ببریم.

وی افزود: تحقق این امر مستلزم رفتار درست و فراهم‌کردن زیر ساخت‌های عمرانی و اقتصادی است.

استاندار لرستان بر لزوم فراهم‌کردن فضا و بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری فراهم تأکید و عنوان کرد: در این مسیر تشکیل اتحادیه‌های اقتصادی از جمله تعاونی‌های روستایی و مشارکت مردم بسیار مهم است.

شفقت، لازمه پیشرفت لرستان را اتحاد عمومی و یکپارچگی همه اقشار و آحاد جامعه عنوان کرد و گفت: به همه ارگان‌ها به‌ویژه معاونین خود عدالت رفتاری را تذکر می‌دهیم.

کد خبر 6095393

دیگر خبرها

  • مراسم عزاداری روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در خلیل آباد
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • چهره واقعی آمریکای بزک کرده برای دنیا مشخص شد
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • محور اصلی کار خود را توجه به کسب‌وکار و اشتغال مردم گذاشته‌ام
  • بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شد
  • زمینه جذب تسهیلات از بازار سرمایه باید فراهم شود
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • انتقادفرماندار شهرستان بستان آباد ازعدم پرداخت وام‌های تکلیفی بر عهده نهاد‌ها
  • تاکید بر لزوم پرداخت وام‌های تکلیفی در شهرستان بستان آباد