Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@01:46:19 GMT

کردستان از آب شرب آلوده به آرسنیک رنج می‌برد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۳۶۹۸

کردستان از آب شرب آلوده به آرسنیک رنج می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، وحید رضایی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها که به مناسبت هفته شورا برگزار شد، با تبریک روز شورا اظهار کرد: شورا بر اساس کلام قرآنی، شرعی و شورایی   برای پیشبرد سریع برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و سایر موارد تشکیل شده و در این راستا فعالیت می‌کند.

وی اضافه کرد: شوراها پل ارتباطی بین مردم و دولت هستند و از دولتمردان انتظار هست که از این ظرفیت به نحو احسن در راستای خدمت بیشتر به مردم بهره بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شوراها بازوی قدرتمند و توانمند برای مردم و مسوولان هستند و حفظ جایگاه آنها از سوی مسوولان امری ضروری است.

رئیس شورای اسلامی استان کردستان عنوان کرد: شوراها به دلیل نفوذی که در بین مردم دارند می‌توانند زمینه مشارکت‌های اجتماعی در عرصه‌های مختلف را فراهم سازند.

وی در ادامه به برخی مشکلات در حوزه مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: دستفروشان و وانت بارها از مشکلات جدی در سطح استان است که بیشتر شهرستان‌ها با آن دست به گریبان هستند.

رضایی اضافه کرد: ساماندهی دست‌فروشان باید با برنامه‌ریزی مناسب و حفظ کرامت و کمک به اقتصاد دستفروشان صورت بگیرد.

وی انتقال آب‌های غرب استان به شرق استان را از دیگر نیازهای ضروری خواند گفت: مدیریت سدهایی که در استان وجود دارد در دست سایر استان‌هاست و حق مردم در این زمینه ضایع می‌شود که کمترین انتظار، واگذاری مدیریت سدها به خود استان.

رئیس شورای اسلامی استان کردستات گفت: در جانمایی و انتخاب زمین ساخت مسکن ملی در سطح استان به درستی عمل نشده و بیشتر به سمت حاشیه شهر و ناهمواری‌ها رفته است.

وی اضافه کرد: ایجاد نهضت احداث و بهسازی جاده ها به ویزه مسیرهای دسترسی روستایی و رساندن استان به شاخص کشوری در این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی آب الوده به آرسنیک و نیترات در شهرستان قروه و سقز را از دیگر مشکلات استان بیان کرد و گفت: استاندار کردستان دستور شفاف‌سازی در این زمینه را صادر کرده است و باید در جلسه شورای معادن در اردیبهشت و یا خردادماه اعلام شود.

به گفته رضایی، در شهرستان قروه بالغ بر ۲۰ هزار نفر درگیر این مشکل هستند و باید هرچه زودتر چاره‌اندیشی شود.

وی نجات‌بخشی دریاچه زریوار را دیگر مطالبه مردم از مسوولان دانست و گفت: رشد نیزارها در دریاچه زریوار مرگ این ظرفیت ارزشمند را فراهم کرده است که باید هرچه سریع‌تر نسبت به نجات‌بخشی آن کار شود.

رضایی اضافه کرد: ساماندهی فاضلاب روستاها و مشکلات سیستم انتقال آب به ویژه در شهرهای کوچک از مشکلات جدی است که همواره مورد مطالبه مردم بوده است.

وی به مساله پسماند به ویژه در شرق استان اشاره کرد و گفت: مکان مشخص و استانداردی برای دفع پسماند وجود ندارد و شهرداری برخی شهرهای استان برای این موضوع محکوم به پرداخت جرایم هنگفتی شده‌اند.

رئیس شورای اسلامی کردستان اضافه کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه گردشگری به ویژه در سروآباد با توجه به ثبت جهانی منطقه اورامان، انتظار از مسوولان است.

وی افزود: شورای استان در این دوره به دلیل برخی مسائل پشت پرده و سیاسی‌کاری‌ها خیلی دیر شروع به کار کرد، مسوولان دوست ندارند شوراها در کنارشان قرار گیرد و همین مساله موجب تنزل جایگاه شورا شده است.

رضایی خاطرنشان کرد: دولت روحانی برای شورا به اندازه یک بقال سرکوچه هم ارزش قایل نمی‌شد و فرمانداران با شوراها سلیقه‌ای برخورد می‌کردند.

وی اضافه کرد: اکثر شهرداری‌های استان کردستان با کمبود اعتبارات مواجه هستند که جبران ان در گرو ایجاد زمینه‌های درآمد پایدار است.

وی افزود: تا زمانی که شهرداری‌ها درآمد پایدار نداشته باشند همواره در تامین هزینه‌ها باید اویزان دولت باشند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: جایگاه و اهمیت شوراها تنزل جایگاه شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۳۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۳۰۰ نفر بیمه به کارگران ساختمانی در کردستان

استاندار کردستان گفت: ۳۰۰ نفر به سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در استان کردستان اختصاص یافته است و پیگیری می‌کنیم تا این امر محقق شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم_ در مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: عمده بار اصلی توسعه و پیشرفت استان بر دوش کارگران است و آنها چرخ اقتصادی کشور را به چرخش درمی‌آورند.

وی افزود: همواره مرهون کار و تلاش کارگران هستیم که بدون وجود آن‌ها کارها به پیش نمی‌رود.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: ۳۰۰ نفر به سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در استان کردستان اختصاص یافته است که پیگیری می‌کنیم این امر محقق یابد.

زارعی‌کوشا بر حل مشکلات بیمه‌ای کارگران تاکید و تصریح کرد: پیگیری می‌کنیم که سهمیه اختصاص یافته به بیمه کارگران در استان بیشتر شود و بخشی از مشکلات این قشر کاهش یابد.

ضرورت حمایت ویژه از کارگران در راستای رونق تولید

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم تاکید کرد: جهش تولید با مشارکت مردم محقق خواهد شد که باید در این راستا از اقشاری همچون کارگران به صورت ویژه حمایت شود.

وی اضافه کرد: کردستان دارای ظرفیت‌های بی‌شماری در حوزه‌های گردشگری، صنایع دستی، معادن و مرز است که باید در راستای توسعه استان از آنها بهره گرفت.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر احیای واحدهای راکد در استان، گفت: باید در وقت پیری و بازنشستگی نیز کارگران را فراموش نکرد و آنها را در این دوران نیز به صورت ویژه حمایت کرد.

ماموستا رستمی افزود: با حمایت از کارگران، سرمایه‌گذاران و اقتصاددانان باید اقتصاد کشور را تقویت و با رونق تولید تحریم‌ها را خنثی کنیم.

کد خبر 749385

دیگر خبرها

  • جدیدترین پیام رئیس برای انصرافی‌های تیم ملی
  • طلسم‌های مرگباری که در کتاب‌های قدیمی جاساز شده‌اند
  • اختصاص ۳۰۰ نفر بیمه به کارگران ساختمانی در کردستان
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود
  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • بانک مهر ایران گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند در کردستان
  • مسوولان مشکلات قشر کارگری را احصا و رفع کنند