Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@15:38:25 GMT

مفاخر علمی و حوزوی مازندران شناسایی و معرفی شوند

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۳۸۰۹

مفاخر علمی و حوزوی مازندران شناسایی و معرفی شوند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی بعدازظهر یکشنبه در کمیته استانی نکوداشت علمی شخصیت‌های حوزوی استان با اشاره به وجود و فعالیت تشکل‌های صنفی مختلف اظهار داشت: نهاد روحانیت باید برای ترویج و حفظ جایگاه اجتماعی و مرجعیت تلاش‌های گوناگونی داشته باشد و معرفی الگوه ها و اسوه‌ها از جمله طرح‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اظهار اینکه مفاخر و شخصیت‌های روحانیت باید از گمنامی و انزوا خارج شود، گفت: تقدیم چهار هزار شهید روحانی در کشور و ۴۰۰ شهید روحانی در مازندران از جمله ویژگی‌های و برجستگی‌های استان به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: شناسایی نیروها و مفاخر و معرفی آنها به جامعه باید تلاش ویژه ای به خرج داد وهمه اسوه‌ها را به مردم و نسل‌های جدید جامعه معرفی کنیم.

آیت الله لائینی معرفی اسوه‌ها را در مدارس، دانشگاه‌ها لازم دانست و گفت: شناسایی و معرفی اسوه‌های روحانیت در مدارس حوزه‌های علمیه نیز ضروری به نظر می‌رسد.

حجت الاسلام اسماعیل زاده دبیر نکوداشت علمی شخصیت‌های حوزوی استان الگوسازی برای نسل جوان و نوجوان را از جمله اهداف تبیین و معرفی الگوها و اسوه‌ها در جامعه بیان کرد و گفت: شورای پژوهش و کمیته علمی این دبیرخانه تشکیل و فعال شده است.

وی ادامه داد: مفاخر حوزوی هر شهرستان در همان شهر معرفی خواهند شد.

کد خبر 5480455

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در مازندران طلبه روز قدس 1401 راهپیمایی روز قدس روز جهانی قدس روز قدس بوشهر کرمانشاه فلسطین ویروس کرونا ماه رمضان 1401 خراسان رضوی خطبه های نماز جمعه رژیم صهیونیستی مشهد اسوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۳۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش وزیر علوم برای نخبگان

محمد علی زلفی گل وزیر علوم گفت: در دولت سیزدهم در خصوص جذب نخبگان کار‌های مختلفی انجام شده است، با همکاری بنیاد ملی نخبگان آیین نامه جذب نخبگان را بعنوان اعضای هیئت علمی بازنگری کردیم.

وی افزود: از این به بعد نخبگانی که بنیاد ملی نخبگان معرفی می‌کند نیاز به شرکت در فراخوان‌های جذب هیئت علمی ندارند و مستقیما بعنوان هیئت علمی دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

وزیر علوم بیان کرد: با توافقنامه‌ای که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد کردیم در سال گذشته یک هزار ۳۸۰ نفر از رتبه‌های کنکور بورسیه می‌شوند بخصوص المپیادی‌ها و دارای رتبه المپیاد در صورتی که در رشته‌های مرتبط درس بخوانند بعنوان عضو هیئت علمی جذب می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • (تصاویر) حضور شخصیت‌های حوزوی در منزل سید حسین خمینی
  • خبر خوش وزیر علوم برای نخبگان
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد