Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@10:37:19 GMT

ایران تنها تولیدکننده سانروف در خاورمیانه است

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۳۸۵۳

ایران تنها تولیدکننده سانروف در خاورمیانه است

گروه استان‌ها- رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به هجمه‌های ایجاد شده علیه صنعت خودروسازی کشور گفت: ما امروز تنها تولید کننده سانروف در خاورمیانه هستیم که این موضوع به همت صنعتگران ایجاد شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سردار علیرضا حیدرنیا در مراسم تقدیر از کارگران نمونه استان البرز با ذکر این نکته که یادمان نرود از مهمترین جهادها جهاد در عرصه اقتصادی است اظهار داشت: در این برهه که جبهه استکبار به خط شده تا بتواند جبهه اسلام را شکست دهد این شما کارگران و کارآفرینان و صنعتگران هستید که در خط مقدم اقتصادی اجازه نمی‌دهید این کار دشمن عملیاتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایرادات امروز به صنعت خودروسازی را  نباید به شما و برخی قطعه‌سازان که همسو با این صنعت در دنیا پیشرفت و تولید داشته‌ و دارید نسبت داد، باید به شیوه مدیریت و عدم اقدام کار جهادی برخی مسئولان در حوزه خودروسازی ایراد گرفت.

رامین ربیعی مدیرکل صمت استان البرز در همین ارتباط با اشاره به صدور پروانه‌های بهره‌برداری صنایع گفت: با برنامه‌ای که تدوین شده و در دست اجرا است به‌زودی از طولانی شدن روند اداری مسائل و موارد صدور مجوزها و پروانه‌های بهره‌برداری جلوگیری خواهد شد و تلاش می‌کنیم این بخش در کمترین زمان ممکن به سرانجام رسیده تا کارفرمایان وقت بیشتری برای افزایش تولید و رسیدگی به کارگران خود داشته باشند.

وی بیان کرد: در برنامه است که امور را در دولت الکترونیک دنبال کرده و فرآیندهای مرتبط با این بخش با هدف تسریع و تسهیل در روند تولید الکترونیکی پیگیری شود.

قوانین دست و پاگیر رمق تولیدکننده را گرفته است/ امروز شرایط سختی داریمتنها 12 واحد تولیدی در استان کردستان نسبت به درج قیمت تولیدکننده اقدام کرده‌اندوزیر صمت در سبزوار: واحدهای تولیدکننده مواد اولیه صنعتی وارد بورس کالا می‌شوند

رضا رضایی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به هجمه‌های ایجاد شده علیه صنعت خودروسازی کشور بیان کرد: در شرایط سخت تحریمی  و با تلاش قطعه‌سازان و شرکت‌های خودروساز سال گذشته توانستیم 900 هزار خودروی داخلی در کشور تولید کنیم و جای شگفتی دارد که این مهم دیده نمی‌شود که در جنگ اقتصادی، تحریم‌های کمرشکن و قفل شدن پول‌ها در بانک‌های بین‌المللی قرار داریم و کشتی‌های حمل بار به سختی در بندرگاه‌ها پهلو گرفته و مروادات به سختی انجام می‌شود.

وی افزود: با همه توان توانستیم صنعت قطعه‌سازی خودرو را در گروه صنعتی آذین خودرو هوشمندسازی و رباتیک کنیم و تنها تولیدکننده "سانروف" در خاورمیانه هستیم و پنجمین کشور تولیدکننده ecu در دنیا که دانش آن را تولید کرده است.

رضایی گفت:  در دوران تحریم و متعاقب آن کرونا دشواری‌های بسیاری را شاهد بودیم اما در همین فضای طاقت‌فرسا توانستیم افتخارات بسیاری را در حوزه قطعه‌سازی رقم بزنیم که باید مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۳۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی

میثم کهربائی گفت: صنعت داروهای گیاهی در کشور با چالش‌های زیادی مواجه است.

وی با عنوان این مطلب که صنعت داروهای گیاهی در کشور نیازمند کمک و حمایت سازمان غذا و دارو است تا بتواند به صنعت ارزآور تبدیل شود، افزود: این صنعت در شرایط کنونی با معضلات و مشکلاتی مواجه است.

کهربائی با اشاره به مشکلات اقتصادی و نرخ ارز در کشور که صنعت داروهای گیاهی را متأثر ساخته است، ادامه داد: حالت انقباضی سازمان غذا و دارو، ندادن قیمت‌های درست و همچنین، ضوابط بسیار دست و پا گیر، در مسیر صنعت داروهای گیاهی؛ موجب شده این صنعت با مشکلات و چالش‌هایی در مسیر رشد و توسعه مواجه شود.

وی تاکید کرد: این قوانین دست و پا گیر باید تغییر کند، زیرا؛ صنعت داروهای گیاهی در کشور با سابقه ۲۰ ساله، همچنان نوپا است و نمی‌تواند شکوفا شود.

کهربائی از صنعت داروهای گیاهی در جهان به عنوان یک صنعت پولساز نام برد و افزود: عدم توجه مسئولان امر به این صنعت در کشور، اعم از ندادن یارانه و ارز به تولید داروهای گیاهی، موجب شده این صنعت در ایران دچار مشکل و چالش شود.

وی ادامه داد: سازمان غذا و دارو، از صنعت داروهای گیاهی حمایت نمی‌کند، ولی با قیمت گذاری دستوری، مشکلاتی را پیش پای صنعت قرار می‌دهد. متأسفانه با مکانیسمی طرف هستیم که اجازه رشد و توسعه صنعت را نمی‌دهد.

کهربائی با انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی کشور، افزود: این سیاست‌ها موجب شده علاقه مندی به تولید از بین برود.

عضو هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان داروهای گیاهی، با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ که مشارکت مردم در جهش تولید نامگذاری شده است، گفت: اگر این اتفاق بیفتد و بخش خصوصی در تولید مشارکت داده شود، می‌توان به رشد و بالندگی صنعت دارویی کشور امیدوار بود.

وی افزود: صنعت داروسازی ایران، کم از هند و چین نیست که بازار دارویی منطقه را تسخیر کرده اند. در حالی که ما از وجود دانشمندان و متخصصان مجرب در این حوزه برخورداریم.

کهربائی گفت: ایران، مهد گیاهان دارویی است و می‌توان با دانش فنی کمک کرد از خیلی کشورها در این عرصه جلوتر باشیم. سازمان غذا و دارو به عنوان رگولاتور، در کنار صنعت داروهای گیاهی باشد و روحیه مچ گیرانه را کنار بگذارد.

وی افزود: متأسفانه سیاست قیمت‌گذاری دستوری سبب می‌شود صنعت نتواند به رشد و توسعه برسد و دور نیست آن روزی که محصولات بی کیفیت تولید شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • علیرضا طلیسچی: وضعیت موسیقی در ایران خوب است
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • حال موسیقی ایران خوب است
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری