Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@16:04:03 GMT

المان های ساحلی در مازندران ایجاد می شود

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۳۹۳۸

المان های ساحلی در مازندران ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور بعدازظهر یکشنبه در جلسه ساماندهی سواحل استان، آزادسازی ساحل را کار و اقدامی بسیار بزرگ دانست و گفت: مردم از آزادسازی ساحل خرسند شدند زیرا موانع زیادی وجود داشت که اکوسیستم ساحلی را برهم ریخته بود.

وی با عنوان اینکه برای مرزهای ساحلی باید برنامه تفریحی داشته باشیم، گفت: باید ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در برنامه سواحل مدنظر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اظهار اینکه به رغم وجود ۴۷۰ کیلومتر نوار ساحلی و سه بندر فعال، بهره‌ای از دریا واقتصاد آن نبرده ایم، گفت: کشورهای حاشیه از پرورش ماهیان و آبزیان، مناطق گردشگری و غیره استفاده زیادی برده اند و سواحل را به هاب گردشگری تبدیل کرده اند و درآمدهای سرسام آوری کسب کردند.

استاندار مازندران یادآور شد: برخی قوانین دست‌ها را در حوزه سواحل بسته است زیرا چنددستگاه متولی در این حوزه وجود دارد و با این وجود برنامه‌های کوتاه، میان مدت و بلندمدت برای سواحل استان طراحی و تعریف شده است.

حسینی پور با بیان اینکه سرمایه گذاران زیادی برای سرمایه گذاری در سواحل استان مشتاق هستند، افزود: در نوروز شمار زیادی از مسافران از سواحل بازدید کردند و شاهد جولان خودروهای گران قیمت شمال تهران در کناره ساحل بودیم.

وی واگذاری سواحل به شهرداری‌ها را برنامه مهم بیان کرد و گفت: سازوکاری باید ایجاد شود تا شهرداری‌ها سرمایه گذاران را در حوزه ساحل جذب کنند.

وی ایجاد المان ساحلی را بهترین روش برای پیشگیری از هرگونه دست اندازی و آسیب به ساحل ذکر کرد و گفت: ساماندهی نوار ساحلی اجتناب ناپذیر است.

کد خبر 5480470

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری مازندران محمود حسینی پور ساحل روز قدس 1401 راهپیمایی روز قدس روز جهانی قدس روز قدس بوشهر کرمانشاه فلسطین ویروس کرونا ماه رمضان 1401 خراسان رضوی خطبه های نماز جمعه مشهد رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۳۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال

استاندار کردستان در شورای برنامه‌ریزی استان در سنندج اظهار کرد:  جهش تولید با استفاده از ظرفیت و مشارکت مردمی تکلیفی است که مقام معظم رهبری در سال‌جاری از ما مطالبه کرده‌ان و این مهم بدون مشارکت مردم در حوزه اقتصاد و رفع مشکلات محقق نمی شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا افزود: در کنار جهش تولید موضوع مشارکت مردم بسیار مهم است و باید در این حوزه برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه مسئولان باید زمینه را برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال فراهم سازند، بیان کرد: جامعه دانشگاهی و جوانان متخصص در هر حوزه باید دسترسی لازم را به برنامه‌هایی که دستگاه‌های دولتی ارائه می‌کنند داشته باشند تا در مورد آن نظر دهند.

کردستان ظرفیت ایجاد بندر خشک را دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: استقبال از افتتاح راه آهن نشان می‌دهد این ظرفیت در قالب بندر خشک در این استان وجود دارد که باید از آن به نحو احسن استفاده شود.

کیومرث حبیبی با بیان اینکه خیلی از محصولات که در کردستان تولید و یا از کشور عراق وارد می‌شود از طریق بندر خشک به سایر نقاط دور و نزدیک کشور ارسال می‌شود، گفت: از کردستان به سمت دورترین نقاط ایران زاهدان و از آنجا به پاکستان و ... محصولاتی که تولید می‌شود صادر خواهد شد.

 وی بیان کرد: قرارداد ۷ هزار تن غلات و ۴۰۰ هزار تن سیمان با کشور عراق بسته شده و از طریق سیستم راه آهن در حال انتقال به مرز شلمچه است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • ساحل بندر دیلم پاکسازی شد
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • بهترین سواحل سریلانکا که باید ببینید
  • تحول در بودجه تولید با شاخص‌های کیفی