Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، به گفته علی مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان، در پاییز سال گذشته غفلتی از سوی همکاران در حین پلمب اتفاق افتاده بود که متأسفانه یکی از کارکنان اداره اشیای بدلی را جابجا کرده بود که از حفاری‌های غیرمجاز به دست آمده بود. خوشبختانه با هوشیاری یگان حفاظت و همکاران حراست این فرد خاطی دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مالمیر همچنین اشاره کرد: با این حال بدون اغماض این پرونده در حال پیگیری است و با همکاری مقامات قضایی و امنیتی مدیریت شده است، اما برخورداری از موزه منطقه‌ای و مخزن آن از این حوادث جلوگیری خواهد کرد. 

وی علت تأخیر در انتشار خبر سرقت از موزه بوعلی و دستگیری فرد خاطی را که در فروردین‌ماه سال جاری حادث شده بود اینگونه توضیح داد: چنین پرونده هایی از حساسیت‌هایی برخوردار است و بدون نظر نهادهای امنیتی و قضایی و پلیسی نمی‌توان چنین خبری را منتشر کرد. به دلیل اینکه این احتمال وجود دارد که فرد خاطی همدست یا همدستانی داشته باشد یا اینکه برای سرقت برنامه یا طراحی خاصی انجام داده باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: برای اطمینان از چنین مباحثی تا پیگیری دقیق و تکمیل شدن پرونده انتشار آن درست نبود. بررسی چنین پرونده‌ای با حساسیت و دقت نظر خاصی باید انجام می‌گرفت و خوشبختانه متوجه شدیم که هیچ شیء تاریخی خارج نشده و اشیای بدلی جابجا شده نیز به محل اصلی خود بازگشته است به همین دلیل این روزها این خبر را اعلام کردیم اما همچنان این پرونده در حال پیگیری است و فرد خاطی در اختیار مقامات قضایی است. 

کد خبر 673672 برچسب‌ها موزه سارق - سرقت حوادث ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: موزه سارق سرقت حوادث ایران فرد خاطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۳۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت سارق اماکن دولتی در دشت آزادگان

ایسنا/خوزستان فرمانده انتظامی دشت آزادگان از دستگیری سارق اماکن دولتی با سه فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ جواد مراونه اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن دولتی در روستای بردیه شهرستان دشت آزادگان، موضوع و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از پلیس، وی افزود: ماموران پلیس آگاهی سوسنگرد با کار اطلاعاتی و میدانی، هویت یک سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی، در عملیاتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی دشت آزادگان بیان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم دو دستگاه کامپیوتر، دو دستگاه پژوکتور و یک عدد کولر گازی کشف شد. متهم نیز در تحقیقات پلیس به سه فقره سرقت اماکن دولتی در سطح شهر اعتراف کرد.

مراونه خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • بازداشت سارق اماکن دولتی در دشت آزادگان
  • دستگیری ۵ سارق در خرمشهر
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۲۵ سارق دستگیر شدند
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • دستگیری ۳ سارق با ۷ فقره سرقت در یزد
  • دستگیری سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان