Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@10:53:52 GMT

روستای انجدان میزبان چهارمین جشنواره سنگ‌نوردی

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۴۱۲۸

روستای انجدان میزبان چهارمین جشنواره سنگ‌نوردی

به‌گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی مرزبان گفت: چهارمین جشنواره سنگ‌نوردی پس از دو سال وقفه و تعطیلی به علت وقوع کرونا جان تازه‌ای به رویدادهایی که در طبیعت اجرا می‌شوند، می‌بخشد و به سهم خود تأثیر مثبتی در توسعه گردشگری ورزشی را موجب می‌شود.

وی ادامه داد: روستای انجدان با تاریخ هزار ساله و میراث ارزشمند فرهنگی خود مورد بازدید گروه‌های سنگ‌نوردی و خانواده‌های آنان از اقصی نقاط کشور قرار می‌گیرد که بی‌شک در حیات اقتصادی روستا و بالا بردن انگیزه ساکنان آن در نگه داشتن میراث‌های تاریخی و فرهنگی سهم بسزایی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به دلیل انتخاب روستای انجدان، به عنوان محل برگزاری جشنواره سنگ نوردی گفت: شهرستان اراک دارای مناطق کوهنوردی یا سنگ‌نوردی معروفی مانند صخره‌های روستای انجدان، دیواره و قله لجور در منطقه آب اسکان یا کوه مرتفع شهباز در منطقه شازند است. اما دیواره عظیم انجدان برای ایجاد سایت آموزش سنگ‌نوردی بسیار مناسب است. این دیواره از جنس آهکی و گستردگی در طول و ارتفاع بلند و مسیرهای متنوع و با توجه به فاصله کوتاه آن تا شهر اراک می‌تواند موجب پیشرفت و توسعه گردشگری ورزشی سنگ‌نوردی در شهرستان اراک شود.

مرزبان ضمن دعوت از جوانان و علاقه‌مندان به گردشگری ورزشی برای شرکت در این جشنواره گفت: این جشنواره به خاطر جلوگیری از شیوع کرونا، متأسفانه دو سال تعطیل شد، اما امسال به فضل خدا و با همکاری دهیاری، این دو سال را جبران و جشنواره را با شکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار خواهیم کرد.

کد خبر 5480396

منبع: مهر

کلیدواژه: سنگنوردی اراک گردشگری روز قدس 1401 راهپیمایی روز قدس روز جهانی قدس بوشهر روز قدس کرمانشاه فلسطین ویروس کرونا ماه رمضان 1401 خراسان رضوی خطبه های نماز جمعه رژیم صهیونیستی مشهد روستای انجدان سنگ نوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۴۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره ورزش و سلامت در روستای ابرسج

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ پیاده روی خانوادگی همراه با غذای سالم، بازی‌های بومی محلی و پاکسازی مسیر آبشار از زباله  از جمله برنامه‌های  این جشنواره بود

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • جشنواره ورزش و سلامت در روستای ابرسج
  • همدان میزبان چهارمین اردوی تیم ملی هاکی سالنی آقایان 
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • برگزاری جشنواره ورزشی فرزندان اوتیسم در کرج