Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@05:44:28 GMT

فعال سیاسی اصلاح طلب : رئیسی انتقادها را می پذیرفت

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۴۲۹۱

فعال سیاسی اصلاح طلب : رئیسی انتقادها را می پذیرفت

اشرف بروجردی  درباره جلسه شب گذشته فعالان سیاسی با رئیس جمهور اظهار کرد:در این جلسه مباحث مختلف توسط دو تفکر مطرح شد. در واقع بحث ها بیشتر از جانب دیدگاه نظری مطرح می شد، نه نگاه حزبی و گروهی. حاضرین در این دیدار مطرح کردند که جامعه سرمایه اجتماعی را از دست داده و امید جامعه ضعیف شده و نیاز است که این امید بازسازی شود و هر کس از دیدگاه خود عاملی را برای کاهش سرمایه اجتماعی مطرح می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این جلسه مسائل اقتصادی به عنوان عامل اصلی کاهش سرمایه اجتماعی مطرح شد. مباحثی مانند مشکلات اقتصادی و معیشتی، تعطیلی کارخانه ها ، نبود امکانات اولیه برای تولید و واردات به عنوان مشکل مطرح شد. حاضرینی که بیشتر در حوزه اقتصادی فعالیت می کنند موافق حذف دلار 4200 تومانی بوده و اعتقاد داشتند که ممکن است در لحظه اول این سیاست آسیب هایی داشته باشد، اما در دراز مدت موجب تقویت تولید می شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین خاطرنشان کرد: تا اینجا بیشتر بحث ها مشترک بود، اما اختلاف از جایی شروع شد که برخی معتقد بودند انتخاب رئیسی در جامعه امید ایجاد کرده و برخی معتقد بودند موجب کاهش اعتماد شده است. در اینجا هرکس دیدگاههای خود را مطرح می کرد و اختلاف سلیقه به وجود آمد، اما به نظر من می توان از همین اختلاف سلیقه برای گفت و گو و مفاهمه استفاده کرد تا حقایق جامعه بهتر درک شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع برجام نیز در این جلسه مطرح شد گفت: خود رئیس جمهور به این نتیجه رسیده است که برجام باید تصویب شود اما برخی اصرار دارند که نباید برجام امضا شود و حرف آنها هم دارد به کرسی می نشیند.

بروجردی در ادامه اظهار کرد: من به رئیس جمهور گفتم که شما شعار دولت فراگیر داده اید، اما عملا چنین دولتی را شاهد نبودیم و از یک جناح در دولت حضور دارند و نیروهای جوانی که در دوره گذشته هم جذب شدند در حال کنارگذاشتن هستند و  این موجب ناامیدی و سرخوردگی شده است.

بروجردی در پایان درباره واکنش رئیس جمهور به انتقادهای مطرح شده گفت: در یکی دو مورد واکنش رئیس جمهور مثبت نبود اما در مجموع انتقادها را می پذیرفت و همین امر می تواند یک گام به جلو باشد و اگر اطرافیانشان اجازه دهند، این انتقادها می توانند به اثرگذاری منتهی شده و مبنای تصمیم گیری بعدی باشد. در مجموع من معتقدم فضای جلسه فضای مثبتی بود.

منبع: فردا

کلیدواژه: بروجردی فعال سیاسی اصلاح طلب رئیس جمهور مطرح شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۴۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم

رئیس جمهور گفت: نگاه غرب به آفریقا برای تامین منافع خود است؛ آنها آفریقا را برای خودشان می‌خواهند ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم. این تفاوت دو رویکرد در جهان است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: برخی فعالان را می‌بینیم که آشنایی کامل با ظرفیت‌های آفریقا و یا ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران ندارند.

وی افزود: اقدام وزارت صمت برای برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی گام موثری در جهت آشنایی با توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس‌جمهور گفت: شناخت ظرفیت‌های آفریقا بسیار مهم است. به رغم تحریم‌ها و تهدیدها جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های بسیاری در این مدت داشته و می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فن‌آور نامید.

رئیسی تصریح کرد: شناخت پیشرفت‌ها و دستیابی‌های جمهوری اسلامی ایران به فناوری‌های نوین بسیار مهم است.  

وی عنوان کرد: همکاری با قاره آفریقا از ابتدای انقلاب مورد تاکید امام بزرگوار ما بود و در این سالها نیز رهبری فرزانه نیز همواره بر کار با آفریقا تاکید کردند.

رئیسی اظهار داشت: نگاه غرب به آفریقا برای تامین منافع خود است؛ آنها آفریقا را برای خودشان می‌خواهند ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم. این تفاوت دو رویکرد در جهان است. 

وی خاطر نشان کرد: نیروی انسانی کارآمد در آفریقا وجود دارد اگرچه غرب اینگونه تبلیغ می‌کند که تنها خودشان دستیابی به فناوری نوین و خلاقیت دارد اما باور ما این است که استعداد و توانایی آفریقا از مغرب زمین چیزی کم ندارد و می‌تواند به بسیاری عرصه‌ها دست یابد.

ادامه دارد...

 

دیگر خبرها

  • توجیه روزنامه دولت: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیس جمهور ، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • روزنامه دولت توجیه کرد: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم
  • (ویدیو) عصبانیت تروریست‌های پاکستان از سفر رئیسی از زبان معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست
  • رئیسی خواستار رفع مشکلات جنوب غرب تهران شد
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • دستور رئیسی برای رفع مشکلات جنوب غرب تهران
  • دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی