Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@10:12:21 GMT

◄ سامانه کنترل و ثبت جریمه هوشمند راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۴۴۷۹

◄ سامانه کنترل و ثبت جریمه هوشمند راه‌اندازی می‌شود

تین نیوز

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان گفت:‌ سامانه کنترل و ثبت جریمه هوشمند از طریق دوربین‌های سطح شهر با مشارکت مرکز کنترل ترافیک، پلیس راهور و سازمان فاوا شهرداری اصفهان در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش تین نیوز، سیدعلی عبدالهی اظهار کرد: معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در روزهای اخیر طی دستورالعملی لزوم اجرای تکالیف قانونی شهرداری‌ها درخصوص اعمال «کدهای جریمه برای خودروهای ناوگان حمل‌ونقل بار بدون پروانه فعالیت و سند حمل‌ونقل» را ابلاغ کرد که شهرداری اصفهان نیز ملزم به اجرای آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس دستورالعمل ابلاغی، خودروهای باری بدون پروانه فعالیت و سند حمل‌ونقل، مشمول جریمه خواهند شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه بارگیری بیش از ظرفیت ناوگان بار، یکی از معضلات شایع در این ناوگان است و بر کاهش ایمنی معابر و بروز تصادفات تأثیر می‌گذارد، امسال سامانه‌های جدید توزین هوشمند ناوگان بار در حال حرکت در شهر اصفهان راه‌اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: به‌دنبال اجرای فاز اول طرح سامانه‌های جدید توزین هوشمند ناوگان بار در حال حرکت در شهر اصفهان، اعمال محدوده زمانی برای تردد ناوگان باری بالای ۱۰ تن در سال‌های قبل، اجرای این طرح برای ناوگان باری زیر ۱۰ تن در سال‌جاری در دستور کار سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار قرار گرفته است.

عبدالهی ادامه داد: در طرح محدوده زمانی تردد برای ناوگان باری زیر ۱۰ تن، پیرو الزامات قانونی ابلاغ شده از سوی نهادهای بالادستی، به منظور ارتقای سطح ایمنی جابه‌جایی بار و کاهش خطرات جانی و خسارات مالی ناشی از تصادفات، برای ناوگان حمل‌ونقل بار به تفکیک ظرفیت‌های مختلف، در رینگ‌های چهارگانه شهر اصفهان، محدوده و زمان‌های مجاز تردد مشخص شده است و برای هریک از آن‌ها مجوز تردد صادر می‌شود.

وی پرهیز از افزایش ظرفیت ترافیکی معابر و کاهش ناهنجاری‌های دیداری و شنیداری ناشی از تردد خودروهای حمل بار را از پیامدهای اجرای طرح سامانه‌های جدید توزین هوشمند ناوگان بار در حال حرکت در شهر اصفهان دانست و گفت: مرکز کنترل ترافیک، پلیس راهور و سازمان فاوای شهرداری اصفهان در راستای ایجاد سامانه کنترل و ثبت جریمه به صورت هوشمند از طریق دوربین‌های سطح شهر با سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری مشارکت داشتند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان تاکید کرد: در آینده نزدیک با اتصال دوربین‌های نظارتی به سامانه‌های این سازمان، کنترل ناوگان بار در رینگ‌های چهارگانه شهر اصفهان از طریق دوربین‌های نظارتی و به صورت هوشمند انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پیش از اجرای طرح سامانه‌های جدید توزین هوشمند ناوگان بار در حال حرکت در شهر اصفهان، از طریق رسانه‌ها و تابلوهای راهنمای شهری نسبت به اطلاع‌رسانی ضوابط اقدام خواهد شد تا صاحبان خودروهای باری هرچه زودتر نسبت به کسب پروانه فعالیت خود اقدام کنند و مشمول جریمه نشوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: پلیس راهور معاون وزیر سامانه کنترل هوشمند سازمان مدیریت حمل ونقل بار شهرداری شهرداری اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۴۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: نقشه راه شهر هوشمند مشخص شده است، در این راستا موضوع شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم، تیرماه امسال نیز کتابی با این موضوع تهیه شده که آن را تسری خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا سعید فردانی امروز ششم اردیبهشت در برنامه پنج شنبه‌های فناور (فصلی نو در حمایت از زیست بوم فناوری)، ارزش آفرینی از دارایی‌های دیجیتال در حوزه‌های حمل‌ونقل و ترافیک، اصفهان کارت اظهار کرد: دنیا بیش از حدود ۵۰ درصد اقتصاد خود را در بستر دیجیتال تجربه می‌کند، در کشور ما نیز در برنامه هفتم توسعه هدف‌گذاری شده که سهم هفت درصد اقتصاد دیجیتال به ۱۵ درصد برسد

وی با تاکید بر اینکه چه ترجمه‌ای از اقتصاد دیجیتال داشته باشیم، بسیار مهم است گفت: حرکت‌های نامتوازن و کاریکاتوری به جای آنکه نفع بلند مدت داشته باشد، ضرر آفرین است.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان نقش آفرینی خوبی در این حوزه دارند افزود: از سال ۹۳ دگردیسی نگرشی خوبی در این حوزه انجام شده است، اقتصاد دیجیتال در مدیریت شهر، دارای دو بعد کاهش هزینه‌ها و استفاده از سهم شهرداری اصفهان در این حوزه می‌باشد تا بتوانیم برای موضوعات مرتبط با مدیریت شهر سرمایه گذاری کنیم.

فردانی گفت: از سال گذشته اتفاقی را رقم زدیم و آن مشارکت با دو شرکتی بود که در موضوعات شهری به صورت متمرکز نقش آفرینی می‌کنند، تا پروژه‌های هوشمند سازی شهری را به پروسه تبدیل کنند.

وی ادامه داد: از سال گذشته بیش از ۱۰ پلتفرم شهر هوشمند در حوزه ملی و بین المللی مورد بررسی قرار گرفت، که خوشبختانه با همکاری یک شرکت دانش بنیان در اصفهان توانستیم برای اولین بار در کشور پلتفرم شهر هوشمند را داشته باشیم.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان، شهر هوشمند را یکی از چالش‌های مدیریت ششم دوره ششم دانست افزود: شهر هوشمند یکی از ترجمه‌های تحول دیجیتال است، بارها مسئولان کشوری از ما خواستند که اصفهان کاری کند که اسم شهر هوشمند تبدیل به رسم شود، در این راستا باید می‌دانستیم چه قدم‌هایی را در چه نقشه راهی برداریم.

وی ادامه داد: نقشه راه شهر هوشمند مشخص شد، موضوع شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم، تیرماه امسال نیز کتابی با این موضوع تهیه شده است که آن را تسری خواهیم داد، بر این اساس مدیریت شهر اصفهان حرکت به سمت شهر هوشمند را نه انتخاب، بلکه یک الزام می‌دانند، در این راستا در سال ۱۴۰۳ اولویت راهبردی شهرداری اصفهان شهر هوشمند است.

فردانی تصریح کرد: در سالی که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است، از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه هوشمند سازی بهره خواهیم برد، قرار نیست موضوع فناوری پشت درهای سازمان فاوا و شهرداری متوقف شود.

کد خبر 747954

دیگر خبرها

  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۷ اصفهان
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین