Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، زهرا مربیان مدیر گروه مطالعات سیاست‌های هنری، اعلام کرد این فرهنگستان از پژوهش‌هایی که درباره سیاست‌گذاری کلان حوزه هنر صورت می‌گیرد حمایت می‌کند.

وی درباره گروه مطالعات سیاست‌های هنری فرهنگستان هنر توضیح داد: گروه مطالعات سیاست‌های هنری، در ذیل مدیریت مطالعات و تحقیقات راهبردی، منطبق با مأموریت‌های اساسنامه‌ای در فرهنگستان هنر، موظف است در جهت ارائه پیشنهاد سیاست‌گذاری برای حفظ و توسعه هنر اسلامی، ملی، و محلی حرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مربیان داشتن برنامه‌های کلان را از شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشورها دانست و در این باره عنوان کرد: از شاخص‌های جوامع توسعه‌یافته برخورداری از برنامه‌ای کلان برای اداره کشورهاست که بر اساس باورهای مدیران و سیاست‌گذاران، استانداردهای علمی و پذیرفته‌شده جهانی، ظرفیت‌های کشور و امکانات سرزمینی، برای رسیدن به اوضاع و شرایط مناسب شکل می‌گیرد. تحولات سریع در حوزه مسائل اجتماعی و به تبع آن، تغییر ارزش‌ها، هنجارها، سبک و الگوی زندگی، آداب و رسوم اجتماعی و البته هنر ایجاب می‌کند در برنامه‌ریزی کلان جامعه همه این تغییرات و تحولات مورد توجه قرار گیرد.

وی به نقش فرهنگستان هنر در زمینه سیاست‌گذاری این حوزه اشاره و تصریح کرد: هدف اصلی قانون‌گذار از این مأموریت، ارتقای نقش فرهنگستان در سیاست‌گذاری هنر و به این واسطه، ارائه پیشنهاد ساختار مطلوب نظام سیاست‌گذاری هنر و ترمیم و تکمیل قوانین هنری در شرایطی است که فقدان نظام منسجم سیاست‌گذاری هنر در کشور کاملاً مشهود است. پُرواضح است مقدمه هر نوع سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری و برنامه‌ریزی در هر حوزه‌ای شناخت اقدامات و وضعیت جاری در آن حوزه است.

مدیر گروه مطالعات سیاست‌های هنری به برخی از راهبردهایی که در این زمینه مورد توجه قرار گرفته اشاره و خاطرنشان کرد: «وضعیت‌شناسی و تحلیل سیاست‌های اتخاذشده در عرصه‌های مختلف هنر ایران»، «بررسی قوانین و اسناد سیاست‌گذاری»، «مطالعه تطبیقی رویکردهای نوین سیاست‌گذاری هنر در جهان»، «بررسی نقش سیاست‌های هنری در بروز تحولات، جریان‌ها، ژانرها و سبک‌های هنری» و «سیاست‌گذاری هنر در فضای دیجیتال همسو با جهان مدرن» از جمله راهبردهایی است که فرهنگستان هنر مورد توجه قرار داده است.

زهرا مربیان با دعوت از نخبگان و اندیشمندان حوزه هنر گفت: بدیهی است برای رسیدن به این چشم‌انداز، نیازمند داشتن پشتوانه‌ای نظری، متکی بر بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان اندیشمندمان هستیم؛ لذا، از همه پژوهشگران علاقه‌مند دعوت می‌کنیم در این مسیر همراه ما باشند.

کد خبر 5480548

منبع: مهر

کلیدواژه: هنرهای تجسمی فرهنگستان هنر پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر نادر طالب زاده روز قدس 1401 فیلم کوتاه تئاتر ایران رادیو نمایش درگذشت چهره ها موسیقی ایرانی روز قدس کارگردان تئاتر فیلم سینمایی راهپیمایی روز قدس کنسرت موسیقی کارگردان سینما سیاست گذاری هنر فرهنگستان هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۴۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی و عملیاتی در جهان اسلام تاکید کرد.

سیدوحید حسینی امروز، ۸ اردیبهشت در دیدار با رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، با اشاره به اهمیت توسعه پژوهش در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: فعالیت‌های تحقیقاتی و مستندسازی پژوهشی با توجه به تحریم‌ها و چالش‌های مختلف موجود، توسعه یافته است.

وی، اقدامات عملیاتی و کاربردی در حوزه پژوهشی و فناوری را در پیشبرد اهداف این حوزه ضروری خواند و با تاکید بر اهمیت گام برداشتن در مسیر توسعه دانش  و مقالات علمی، از روند افزایشی تعداد مقالات و تحقیقات علمی در مجموعه سلامت فارس با شیب معناداری خبر داد.

رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام  (ISC) نیز در این نشست، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز را ریشه تنومند حوزه علمی استان و کشور معرفی و بر تلاش برای افزایش همکاری و اقدامات مشترک این موسسه با مجموعه سلامت فارس تاکید کرد.

سید احمد فاضل‌زاده از برگزاری ۱۵ نشست مشترک مسئولان موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام  (ISC) با مراکز عالی علمی در استان‌های مختلف کشور خبر داد و بر تداوم نشست مشترک با محوریت مشارکت داده‌ها و تبادل تجربه‌ها، دانش و علم تاکید کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون فعالیت در این حوزه، گزارشی از معرفی فعالیت‌های موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) با محوریت رصد و پایش وضعیت علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی و همچنین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان فارس ارائه داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • تعامل رسانه‌ها با اندیشکده‌ها باید تقویت شود/ سیاست پژوهی، نوک پیکان پژوهش است
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • بازاندیشی نظری و روشی در شناخت کلان مفهوم عدالت اجتماعی
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است