Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@09:11:46 GMT

بازداشت سرکرده داعشی در غرب عراق

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۴۹۵۳

بازداشت سرکرده داعشی در غرب عراق

منابع عراقی از بازداشت سرکرده داعش در استان الانبار در غرب این کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از السومریه، منابع عراقی از بازداشت سرکرده داعش در استان الانبار در غرب این کشور خبر دادند.

اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: در جریان عملیات ویژه و پیشدستانه نیروهای اطلاعات نظامی موفق به رسیدن به مکان حضور یک سرکرده داعشی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: این سرکرده داعشی مسئول انتقال تروریستهای داعش و امور لجستیک آنها در منطقه راوه در استان الانبار درغرب عراق بود.

اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد: طبق ماده چهارم مبارزه با تروریسم، این سرکرده داعشی دستگیر و تحویل مراجع قضایی داده شد.

این درحالی است که نیروهای عراقی یک سرکرد داعشی را هم در بغداد پایتخت این کشور دستگیر کردند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت عراق داعش الانبار غرب عراق تروریسم استان الانبار خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت سرکرده داعشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۴۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق

اداره خودمختار کُردها در شمال و شرق سوریه با هماهنگی پارلمان عراق، ۱۹۱ خانواده آواره عراقی ساکن اردوگاه الهول سوریه را از این اردوگاه به عراق بازگرداند.

به گزارش ایسنا، اداره خودمختار کُردها در شمال و شرق سوریه با هماهنگی پارلمان عراق ۱۹۱خانواده آواره عراقی ساکن اردوگاه الهول روز یکشنبه این اردوگاه را ترک کرده و به عراق برگشتند.

به گزارش کردپرس، از ابتدای سال  میلادی جاری، این دومین دسته از آوارگان عراقی ساکن اردوگاه الهول واقع در شمال سوریه هستند که به عراق باز می‌گردند.

اردوگاه الهول در مسافت حدود ۱۰ کیلومتری مرزهای عراق واقع شده است. این اردوگاه که در استان الحسکه در شمال شرقی سوریه قرار دارد بیش از ۵۷ هزار تن را در خود جای داده که بیشتر آنها از اعضای خانواده گروه تروریستی داعش هستند.

اردوگاه الهول سوریه به ویژه با حضور تعداد زیادی از خانواده‌های داعشی با تابعیت‌های مختلف، عامل نگرانی کشورهای منطقه عربی است.

طی ماه‌های گذشته، قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق، سلسله نشست‌هایی با سفرای کشورهای خارجی و عربی در بغداد برگزار کرد و در آن از آنها خواست تا اتباع خود را از داخل این اردوگاه بازگردانند.

وی این اردوگاه را یک بمب ساعتی توصیف کرده و گفته است: بیش از ۲۰ هزار نفر از ساکنان اردوگاه الهول زیر ۱۸ سال دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • ببینید | تصاویر عجیب از طوفان شدید در استان الانبار عراق
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • جدایی کاپیتان تیم ملی عراق از تیم لیگ برترمس رفسنجان
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد