Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@11:37:25 GMT

7 ایده ساده برای تولید محتوای جذاب در اینستاگرام

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۵۱۲۷

7 ایده ساده برای تولید محتوای جذاب در اینستاگرام

این روزها فضای اینستاگرام به یک میدان نبرد تبدیل شده است که هر پیج به دنبال جذب طرفدارهای بیشتری به خود است. در این رقابت تنگاتنگ کسی می‌تواند به پیروزی و رسیدن به درآمد امیدوار باشد که اصول تولید محتوا در اینستاگرام را رعایت کرده و محتوایی جذاب برای مخاطب‌های خود تولید کند. هرچه این محتوا برای مخاطب جذاب‌تر باشد، تعامل بیشتری ایجاد می‌کند و می‌تواند فالوورهای بیشتری را به سمت پیج هدایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوبی است که کاربران با سلایق متفاوتی را درگیر خود کرده است. در اینستاگرام همه به دنبال محتوایی ساده و کوتاه هستیم تا در چند ثانیه توجه ما را به خود جلب کند و تحسین‌مان را با ضربه روی قلب بگیرد. این شبکه‌ی اجتماعی، مناسب انتشار محتوای بصری است و 40 برابر بیشتر از انواع دیگر محتوا در رسانه‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود.

این روزها فضای اینستاگرام به یک میدان نبرد تبدیل شده است که هر پیج به دنبال جذب طرفدارهای بیشتری به خود است. در این رقابت تنگاتنگ کسی می‌تواند به پیروزی و رسیدن به درآمد امیدوار باشد که اصول تولید محتوا در اینستاگرام را رعایت کرده و محتوایی جذاب برای مخاطب‌های خود تولید کند. هرچه این محتوا برای مخاطب جذاب‌تر باشد، تعامل بیشتری ایجاد می‌کند و می‌تواند فالوورهای بیشتری را به سمت پیج هدایت کند.

روش‌های اصولی تولید محتوای کاربرپسند در اینستاگرام را بشناسید

برای آنکه بتوانید مخاطبان بیشتری را به پیج اینستاگرامتان جذب کنید باید با اصول تولید محتوا در اینستاگرام آشنا باشید. در صورت توجه به راهکارهای مختلفی همچون برنامه‌ریزی کردن در انتشار محتوا، شناسایی مخاطبان هدف و تولید محتوا بر اساس علایق و نیاز آنها، توجه به برندسازی در پیج کسب‌وکار و تولید محتوای یکپارچه می‌توانید عملکرد بهتری در اینستاگرام داشته باشید. البته خلاقیت در تولید محتوا در اینستاگرام اهمیت زیادی دارد و با انتشار پست‌هایی متفاوت از دیگر پیج‌ها می‌توانید جذابیت بیشتری برای کاربرهای خود ایجاد کنید.

7 ایده‌ی ساده برای تولید محتوای جذاب در اینستاگرام

یکی از ضرورت‌های فعالیت در اینستاگرام، انتشار پست و محتوا به صورت مداوم و متناسب با نیاز کاربرهاست. هر چقدر هم که خلاق باشید این انتشار مداوم محتوا باعث می‌شود گاهی هیچ ایده‌ای برای تولید محتوا در اینستاگرام نداشته باشید. اما راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به سادگی محتوای پیج‌تان را به یک بمب پر سروصدا تبدیل کنید و تعامل بالایی با مخاطب‌ها ایجاد کنید. در این قسمت چند ایده‌ی ساده برای خلق محتوای جذاب لیست کرده‌ایم:

1. احساسات مخاطب را درگیر کنید

اینستاگرام بیشتر جنبه‌ی سرگرمی دارد و پست‌هایی که بتوانند بیشتر احساسات مخاطب را درگیر کنند با استقبال بهتری روبه‌رو می‌شوند. این نوع محتوا چون جذابیت بیشتری دارد و کاربران تمایل بیشتری در به اشتراک گذاری آن دارند، می‌تواند برای تبیلغ هم موثرتر باشد. مثلا یک برند کفش به ازای هر خریدی که مشتری از فروشگاه آن انجام می‌دهد، یک کفش به کودکان محروم هدیه می‌کند و از این طریق توانسته به خوبی احساسات کاربرهای اینستاگرام را درگیر خود کند.

2. برای محتوای خود داستان‌سرایی کنید

یکی از روش‌های ساده برای جلب توجه و تولید محتوا در اینستاگرام، داستان‌سرایی است. در یک داستان مخاطب، خود را همراه جریان‌های داستان کرده و در نتیجه پیام راحت‌تر به او منتقل می‌شود. یکی از نمونه‌های خوب در داستان‌سرایی را می‌توانید در پیج لگو مشاهده کنید که توانسته به خوبی کودکان تا بزرگسال‌ها را با خود همراه کند و از طریق داستان‌سرایی محصولات خود را معرفی کند.

3. تشویق مخاطب به ورزش کردن

فناوری با سرعت بالایی درحال رشد و پیشرفت است و این برای بسیاری از افراد به معنای نشستن‌های طولانی جلو صفحه‌ی مانیتور است. این سبک زندگی و تحرک بسیار کم در طول روز، سلامت بسیاری از ما را در معرض خطر قرار داده است. درنتیجه تشویق افراد مختلف به ورزش کردن و به اشتراک گذاشتن حس و حالشان از ورزش می‌تواند محتوایی موثر و در عین حال جذاب باشد. تقریبا همه از تاثیر ورزش بر سلامت آگاه هستیم و برای شروع به دنبال یک محرک و انگیزه‌ی قوی هستیم. شما می‌توانید با انتشار پست و استوری‌هایی در ارتباط با ورزش و تاثیر آن بر ابعاد مختلف زندگی، توجه کاربرهای بسیاری را به خود جلب کنید.

4. انتشار منابع و روش‌های موثر در توسعه‌ی فردی

 مهارت‌های نرم و توسعه‌ی فردی برای موفقیت در زمینه‌های مختلف به عنوان ابزاری کلیدی مطرح می‌شوند. افراد در دنیای مدرن امروز نه تنها به دانش تخصصی بلکه به مهارت‌های نرم بسیاری نیاز دارند تا بتوانند جایگاه مناسبی در محیط کار و زندگی شخصی داشته باشند. بنابراین اگر سعی کنید در قالب پست‌های آموزشی و کاربردی انواع مهارت‌ها برای توسعه‌ی فردی را آموزش دهید می‌توانید ارتباط قوی با کاربرها ایجاد کنید.

5. معرفی کتاب، نرم‌افزار یا اپلیکیشن‌های کاربردی

در دنیای شلوغ امروز همه به دنبال ساده شدن کارها هستند، پس انتشار محتوایی با هدف معرفی یک نرم‌افزار تخصصی یا اپلیکیشن کاربردی می‌تواند پیشنهاد خوبی برای ایجاد تولید محتوا در اینستاگرام باشد. زمانی‌که شما از تجربه‌ی خود درباره‌ی خواندن یک کتاب مفید یا استفاده از یک نرم‌افزار یا اپلیکیشن صحبت می‌کنید، در کنار به تصویر کشیدن سطح تخصص و تبحر خود در یک زمینه‌ی خاص می‌توانید پیشنهادهای مختلفی از کاربرها را در بخش کامنت داشته باشید. بنابراین کاربرها هم با مشارکت در بحث و نوشتن تجربه‌های خود در زمینه‌های مشابه، به غنی‌تر شدن محتوای شما کمک می‌کنند.

6. تجربه‌های خود را به اشتراک بگذارید

روزانه حدود 95میلیون تصویر در اینستاگرام منتشر می‌شود و کاربرهای آن با پرسه زدن در فید اینستاگرام به دنبال دیدن تصاویر و تجربه‌های جذابی هستند که خود نمی‌توانند آنها را تجربه کنند. به عنوان مثال، پیج‌هایی که افراد تجربه‌های سفر و طبیعت‌گردی خود را به اشتراک می‌گذارند نمونه‌ای از پیج‌های محبوب در اینستاگرام است. چون سفر کردن برای همه مقدور نیست و از طریق دنبال کردن افرادی که اهل سفر هستند سعی می‌کنند خود را در تجربه‌ی سفر آنها شریک کنند. پس سعی کنید از تجربه‌هایتان در زمینه‌های مختلف و متناسب با علاقه‌ی مخاطب‌هایتان پست‌های جذاب و درگیرکننده تولید کنید تا از این طریق همراهی بیشتری از جامعه‌ی اینستاگرام داشته باشید.

7. انتشار محتوای تولید شده توسط مخاطب

یکی از روش‌های تولید محتوای جذاب کمک گرفتن از کاربرهاست. گاهی برندها و پیج‌های کسب‌وکاری، محتوایی که دیگران تولید کرده‌اند را منتشر می‌کنند. مثلا از مشتری‌ها می‌خواهند از محصولی که خرید کرده‌اند عکس بفرستند یا نظراتی که آنها در دایرکت می‌فرستند را در پیج منتشر می‌کنند. گاهی مسابقه یا کمپین‌هایی برای این نوع محتوا اجرا می‌شود که در آن کاربرها برای تولید محتوای باکیفیت رقابت می‌کنند و درنهایت بهترین محتوا از نظر فالورها برنده می‌شود. شما می‌توانید یک هشتگ منحصر تعیین کنید و از مخاطبان بخواهید پست‌هایی با موضوع و هشتگ مشخص شده در پیج خود منتشر کنند و از این پست‌ها برای تولید محتوا در اینستاگرام خود بهره ببرید.

انتخاب بهترین موضوع برای پیج اینستاگرام

پیدا کردن ایده‌های جذاب برای انتشار در اینستاگرام یکی از دغدغه‌های مشترک میان تمام افراد و کسب‌وکارهایی است که در این شبکه حضوری فعال دارند. برای جلب توجه مخاطب به خود و افزایش تعداد فالوورها باید نیاز کاربران از حضور در پیج‌تان را شناسایی کرده و متناسب با آن محتوا تولید کنید. البته در نظر گرفتن الگوریتم‌های اینستاگرام و اصول تولید محتوا در آن به دیده شدن بیشتر پست‌های شما کمک خواهد کرد.

 

منبع: دانا

کلیدواژه: تولید محتوا در اینستاگرام اصول تولید محتوا برای تولید محتوا انتشار محتوا تولید محتوای داستان سرایی ی اینستاگرام محتوای جذاب داشته باشید برای مخاطب مخاطب ها ی مخاطب پست ها ی ساده پیج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۵۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف هوش مصنوعی غیراخلاقی از اپ استور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، چند روز پس از آنکه اعلام شد یک ویژگی هوش مصنوعی چالش برانگیز در موبایل های هواوی عکس ها را به محتوای هرزنگاری تبدیل می کند، اخبار مشابهی درباره اپل نیز منتشر شده است.

طبق گزارش ها اپل ۳ اپلیکیشنی که با عنوان «تولید کننده محتوای هنری» تبلیغ شده اند اما در اینستاگرام با عنوان سایت های هرزنگاری ترویج می شوند و مدعی هستند هرعکسی را رایگان به محتوای غیراخلاقی تبدیل می کنند، حذف کرده است.

این اپلیکیشن ها از هوش مصنوعی مولد برای ساخت تصاویر هرزنگاری جعلی افراد استفاده شده اند. ممکن است از این عکس ها برای آزار، اخاذی و از بین بردن حریم خصوصی افراد استفاده کرد.

نکته جالب آنجاست که این اپلیکیشن ها از سال ۲۰۲۲ میلادی در اپ استور فعال بوده اند. همچنین براساس گزارش مذکور این اپ ها در صورتی اجازه حضور در اپ استور را داشتند که تبلیغات سایت های هرزنگاری را حذف کنند.

با این وجود یکی از آنها تا ۲۰۲۴ میلادی و هنگامیکه گوگل آن را از پلی استور حذف کرد، همچنان چنین تبلیغاتی را نشان می داد.

اکنون اپل تصمیم گرفته تا اپلیکیشن مذکور را از اپ استور پاک کند. اقدام مذکور در زمانی حساس برای اپل انجام شده است. رویدادWWDC۲۰۲۴ اپل قرار است به زودی برگزار شود و همچنین پیش بینی می شود این شرکت از ویژگی های مهم هوش مصنوعی در iOS۱۸ و سیری رونمایی کند.

کد خبر 6091139

دیگر خبرها

  • حمله به نون‌خ و آقاخانی: برای اینستاگرام سریال ساخته بودید؟
  • الگوریتم اینستاگرام تغییر می کند؟
  • اقدام کمیسیون اروپا علیه فیس بوک و اینستاگرام
  • چرا اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر می‌دهد؟
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • این فیلم بیش از حد برخاسته از جهان شخصی نیست
  • پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران هستیم | با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب
  • حذف هوش مصنوعی غیراخلاقی از اپ استور