Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نعمتی عصر یک شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان‌های منطقه ارسباران با محوریت اطفای حریق جنگل‌های ارسباران در کلیبر اظهار داشت: برای پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران، مهم‌ترین موضوعی که باید در اولویت قرار گیرد ارتقای سطح آگاهی مردم و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی است تا زمانی که به این موضوع معتقد نباشیم قطعاً دست‌یابی به اهداف غیرممکن خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ورزقان افزود: بی‌توجهی به کوچک‌ترین موضوعات از جمله مناطق بااهمیت چون منطقه‌ی ارسباران، می‌تواند عامل شکل‌گیری بحران باشد؛ در مواقع وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران زمانی می‌توانیم از ظرفیت مردم بومی بهره‌مند شویم که در حوزه آموزش و تأمین نیازمندی‌های آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده باشیم.

وی بابیان این‌که شهرستان‌های ارسباران و دستگاه‌های مسئول اطفای حریق جنگل‌ها از ابتدایی‌ترین تجهیزات جهت اطفای حریق و مقابله با آتش‌سوزی محروم هستند، گفت: اگر واقع بینانه به موضوع طولانی شدن اطفای حریق در جنگل‌های ارسباران نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که تجهیزاتی برای اطفای حریق در شهرستان‌ها نداریم و زمان آن گذشته تا با ناچیزترین امکانات به مهار آتش‌سوزی برویم.

نعمتی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری و اطفای حریق برای عشایر و روستاییان ساکن در جنگل‌های ارسباران را ضروری دانست و تصریح کرد: متأسفانه طرح‌های تشویقی عشایر و روستاییان حاشیه جنگل‌های ارسباران جهت حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی نداریم، این در حالی است که اگر طرح‌های تشویقی برای جنگل‌نشینان داشته باشیم می‌تواند آن‌ها را به حفاظت از جنگل‌های ارسباران تشویق و ترغیب کند و حتی موجب می‌شود در مواقع وقوع آتش‌سوزی به یاری دستگاه‌های مسئول بشتابند.

فرماندار ورزقان با تأکید بر این‌که جنگل‌های ارسباران بیشتر در حوزه شهرستان‌های ورزقان، خداآفرین و کلیبر متمرکز است، ابراز داشت: شهرستان ورزقان پایگاه دائمی برای اطفای حریق و حفاظت از جنگل‌های ارسباران ندارد در حالی که این شهرستان دارای بیشترین سهم از جنگل‌های قره‌داغ است.

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های لازم برای مهار سریع آتش‌سوزی و جلوگیری از گسترش آن در شهرستان‌های ارسباران وجود ندارد، ولی اگر قصد داریم جنگل‌های ارسباران را از تهدیدها در امان نگه‌داریم لازم است تا اقدامات عملی از آموزش مردم بومی تا تجهیزات اطفای حریق شهرستان‌ها تأمین شود.

کد خبر 5480609

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان ورزقان جنگل های ارسباران ارسباران روز قدس 1401 راهپیمایی روز قدس روز جهانی قدس روز قدس بوشهر کرمانشاه فلسطین ویروس کرونا ماه رمضان 1401 خراسان رضوی خطبه های نماز جمعه رژیم صهیونیستی مشهد جنگل های ارسباران شهرستان ها اطفای حریق آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۵۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی از وقوع حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، جلال ملکی در این باره اعلام کرد: انبار کالای ۵۰۰ متری به همراه یک هزار متر فضای باز در مجاورت انبار لوازم یدکی دوچرخه مورد آتش سوزی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در یک محوطه نیز چندین انبار و کانتینر کالا وجود داشت که آتش نشانان مانع رسیدن آتش به این نقاط شدند اما صدای چندین انفجار در محل آتش سوزی شنیده می شود و سقف انبار نیز تخریب شده که تاکنون مورد مصدومی نداشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • ببینید | آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • آبشار دائمی «باران کوه»؛ طبیعتی جذاب برای تمامی فصول
  • حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران