Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@14:24:29 GMT

نمی‌توان با دستانی خالی به مقابله با آتش سوزی جنگل ها رفت

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۵۲۲۶

نمی‌توان با دستانی خالی به مقابله با آتش سوزی جنگل ها رفت

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل عطاپور عصر یک شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان‌های منطقه ارسباران با محوریت اطفای حریق جنگل‌های ارسباران اظهار داشت: آموزش در زمینه حفاظت از جنگل‌های ارسباران همیشه بایستی در اولویت باشد تا با آموزش به مردم محلی، شوراها و دهیاران و گردشگران گامی در حفاظت از محیط زیست برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار جلفا با اشاره به این‌که با دست خالی نمی‌توان به مقابله با آتش در جنگل‌های ارسباران رفت، افزود: وقتی آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران رخ می‌دهد بدون داشتن تجهیزات اطفای حریق نمی‌توانیم به جدال با آتش برویم.

وی ادامه داد: همواره در شعارها می‌گوئیم پیشگیری بهتر از درمان است، بایستی اگر به این شعار معتقدیم به مقابله با زمینه‌هایی که موجب آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران می‌شود بپردازیم و این امر امکان‌پذیر نخواهد بود مگر با ارائه آموزش و فراهم کردن زیرساخت‌ها؛ به‌عنوان مثال اگر سوخت روستاییان جنگل‌نشین را تأمین نکنیم قطعاً مجبور می‌شوند تا از جنگل استفاده کنند.

عطاپور با تأکید بر این‌که محل‌هایی محدود از جنگل‌های ارسباران را برای استفاده گردشگران و مسافران فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: دسترسی محدود گردشگران و مسافران به جنگل‌های ارسباران با تعیین محل‌هایی می‌تواند از تخریب‌های احتمالی نیز پیشگیری کند از طرفی هم مسئولان ذی‌ربط عزم جدی برای تأمین تجهیزات اطفای حریق داشته باشند.

کد خبر 5480620

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان جلفا جنگل های ارسباران آتش سوزی جنگل ها روز قدس 1401 راهپیمایی روز قدس روز جهانی قدس روز قدس بوشهر کرمانشاه فلسطین ویروس کرونا ماه رمضان 1401 خراسان رضوی خطبه های نماز جمعه رژیم صهیونیستی مشهد جنگل های ارسباران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۵۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام

حامد قربانی رییس هیات نجات غریق و غواصی استان ایلام اظهار از گشت کمیته پیشگیری از غرق شدگی استان ایلام در شهرستان‌های آبدانان دریاچه دوقلو که میزبان سیل عظیمی از گردشگران بوده انجام وظیفه کرده است، خبر داد.

رییس هیات نجات غریق و غواصی استان با بیان اینکه ۶ گشت نجات غریق در استان در حال فعالیت است، عنوان کرد: این ۶ گشت در شهرستان‌های دره شهر، بدره، آبدانان، ایلام و ایوان در حال ارائه خدمات به مردم عزیز هستند.

وی اظهار کرد: این گشت‌زنی‌ها در فصل تابستان در استان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هرساله با فرارسیدن فصل گرما شاهد حادثه غرق شدگی در استخر‌ها و اماکن آبی هستیم که پیشگیری از آن نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است، افزود: کاهش آمار غرق شدگی در رودخانه‌های استان در سالجاری صفر بوده است که این آمار بی‌سابقه بوده و این مهم را مدیون جانفشانی و از خود گذشتگی منجیان غریق هستیم.

قربانی ادامه داد: پیشگیری از غرق شدگی به آموزش همگانی در خصوص خطرات موجود در اماکن آبی مختلف، فرهنگ سازی استفاده صحیح و ایمن از اماکن آبی و همچنین جلب مشارکت سازمان‌های مرتبط مانند آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مدارس و سمن‌ها نیاز دارد.

قربانی گفت: چندین دوره آموزشی و همسان سازی مدرسین و منجیان غریق استان نیز در دستور کار هیات در سال جاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها