Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@11:49:53 GMT

اروپا بدون گاز روسیه زمستان سختی در پیش دارد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۵۵۳۵

اروپا بدون گاز روسیه زمستان سختی در پیش دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، بنا به اذعان یک رسانه آلمانی، اروپا بدون تامین گاز خود از سوی روسیه، قادر به تکمیل ذخایر سوخت زمستانی خود نیست.

نشریه آلمانی اشپیگل به استناد نتایج یک موسسه تحقیقاتی پیشرو در آلمان گزارش داد که بدون تامین گاز از سوی روسیه، اتحادیه اروپا نمی تواند به طور همزمان تأسیسات ذخیره سازی گاز زیرزمینی اعضاء را برای فرارسیدن زمستان آینده پُر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر محاسبات مرکز تحلیل سیستم‌های فنی- اقتصادی این مؤسسه، اروپا باید امسال بیش از ۳۰۰ تراوات ساعت گاز صرفه‌جویی کند تا پیش از رسیدن زمستان، مکان‌های ذخیره‌سازی گاز تا سطح ایمنی پر شوند.

اشپیگل تاکید کرد که این یک فرضیه بسیار خوش بینانه است که واردات گاز طبیعی مایع (LNG) و گاز خط لوله از کشورهای دیگر می تواند به طور قابل توجهی افزایش یابد.

بنا به نوشته این نشریه آلمانی، مجموع صرفه جویی های مورد نیاز برای گذراندن زمستان امسال، معادل یک سوم مصرف سالانه گاز نیروگاه های صنعتی اتحادیه اروپا در آلمان و بیش از نیمی از حداکثر ظرفیت سالانه نورد استریم ۲ است. خط لوله گازی ۵۵ میلیارد مترمکعبی که سال گذشته تکمیل شد، اما به دلیل بحران در روابط غرب و روسیه بر سر اوکراین، شاید برای همیشه مسدود شده باشد.

روز گذشته وزیر دارایی آلمان ادعا کرده بود که کشورش نهایت تلاش خود را در جهت رهایی از وابستگی به گاز روسیه به کار خواهد بست و قصد پرداخت بهای گاز این کشور با روبل را ندارد!

کد خبر 5480649

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه آلمان نفت و گاز اوکراین فلسطین رژیم صهیونیستی روسیه جنگ اوکراین عراق حمله روسیه به اوکراین آخرین اخبار اوکراین روز قدس 1401 ایالات متحده امریکا مسکو ترکیه مسجدالاقصی ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۵۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله خشن بوندسلیگا به کفش طلای اروپا

به گزارش ورزش سه، کین در ابتدای فصل از تاتنهام هاتسپرز به بایرن مونیخ پیوست، با قراردادی که بیش از 100 میلیون پوند ارزش داشت.

از آن زمان ستاره کهنه کار انگلیسی توانسته به صورت انفرادی نمایش درخشانی داشته باشد و در 41 مسابقه در تورنمنت‌های مختلف 40 گل به ثمر برساند و 13 پاس گل بدهد.

با نگاهی به رده بندی برترین گلزنان لیگ های اروپایی در فصل 2023-2024، هری کین با به ثمر رساندن 33 گل در 30 مسابقه ای که در لیگ آلمان انجام داد و کسب 66 امتیاز (هر گل دو امتیاز دارد) مقام اول را به خود اختصاص داده است.

پس از کین، کیلیان امباپه فرانسوی، ستاره پاری سن ژرمن، با 26 گل در 27 بازی که در "لیگ 1" انجام داد، با مجموع 52 امتیاز قراردارد.

سرهو گیراسی گینه ای، مهاجم تیم اشتوتگارت آلمان با به ثمر رساندن 25 گل در 24 بازی  و در مجموع 50 امتیاز به ثمر رسانده، در رده سوم قرار دارد.

لائوتارو مارتینز آرژانتینی، مهاجم اینترمیلان با 23 گل در 29 بازی که در لیگ ایتالیا با مجموع 46 امتیاز در رده چهارم قرار گرفته است. امتیاز مارتینز برابر با لوئیس اوبیندا، ستاره بلژیکی لایپزیش است که در 30 بازی لیگ آلمان 23 گل به ثمر رساند.

ارلینگ هالند نروژی، مهاجم منچسترسیتی با 20 گل در 26 بازی پشت سر آنها قرار دارد و با کول پالمر، ستاره چلسی که به همین تعداد گل در لیگ برتر انگلیس به ثمر رسانده، با مجموع 40 امتیاز، پشت سر این مهاجمان است.

در بین مدعیان این فهرست شاهد حضور هیچ نامی از لیگ اسپانیا نیستیم جایی که آرتم دوپیک، مهاجم اوکراینی خیرونا با 18 گل فاصله‌ای بعید با مدعیان کفش طلا دارد.

امتیاز کفش طلایی در لیگ های اروپایی: هر گل در پنج لیگ اصلی (انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیایی، آلمانی و فرانسوی) دو امتیاز کسب می‌کند.

از سوی دیگر، گلزنان لیگ‌های سطوح پایین‌تر، مانند پرتغال و هنلد، 1.5 امتیاز می‌گیرند، در حالی که امتیاز گل در رقابت‌های پایین تر تنها یک امتیاز است.

دیگر خبرها

  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • پرطرفدارترین بازیکن حال حاضر جهان به بایرن مونیخ می‌رود؟
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • حمله خشن بوندسلیگا به کفش طلای اروپا
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • معامله گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش