Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@11:22:28 GMT

برگزاری جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر نیازمند حمایت مالی است

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۵۵۴۷

برگزاری جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر نیازمند حمایت مالی است

به گزارش خبرنگار مهر، «نادر عمیدزاده» فرماندار خرمشهر بعد از ظهر امروز یکشنبه در نشست ستاد بزرگداشت آزاد سازی خرمشهر با تاکید بر اینکه مسئولان نگاه ملی به خرمشهر داشته باشند، گفت: به برگزاری جشنواره مقاومت فتح خرمشهر باید نگاه ملی شود و این جشنواره با اعتبارات شهرستانی قابل برگزاری نیست و از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست می‌شود که برای انجام این امر نیز کارهای اساسی را برنامه‌ریزی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان در این نشست اظهار کرد: باید در آئین اختتامیه جشنواره تئاتر مقاومت فتح خرمشهر به دلیل ملی بودن جشنواره، شخصیت‌های کشوری دعوت شوند.

سرهنگ عبدالرضا حاجتی افزود: از منطقه آزاد اروند درخواست می‌شود که برای برگزاری جشنواره مقاومت فتح خرمشهر تلاش کند چرا که فریاد خرمشهر فریاد مظلومیت است و این انتظار وجود دارد در حوزه فرهنگ و تربیت هزینه شود تا محصول و ثمره آن در آینده دیده شود.

وی بر لزوم برگزاری باشکوه برنامه‌های سوم خرداد تاکید کرد و گفت: جشن ویژه سوم خرداد در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود که در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی علاوه بر حضور مسئولان کشوری باید اقتدار ایران در مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر نیز به نمایش گذاشته شود.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند در این نشست بیان کرد: امسال دبیرخانه جشنواره به عهده فرهنگ و ارشاد خرمشهر و سازمان منطقه آزاد اروند است که ۲ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این جشنواره اختصاص داده است و از دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌شود تا برای اجرای جشنواره مقاومت فتح خرمشهر همکاری لازم را داشته باشند.

رضا مردانی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا برگزاری این جشنواره را با وقفه‌ای ۲ ساله مواجه کرده بود، از شرکت ۲۲ استان در این دوره از جشنواره فتح خرمشهر خبر داد و اظهار کرد: ستاد اجرایی این جشنواره ۶ ماه است که کار خود را آغاز و فراخوان صادر کرد.

کد خبر 5480663

منبع: مهر

کلیدواژه: منطقه آزاد اروند جشنواره تئاتر فتح خرمشهر کمک مالی روز قدس 1401 راهپیمایی روز قدس روز جهانی قدس روز قدس بوشهر کرمانشاه فلسطین ویروس کرونا ماه رمضان 1401 خراسان رضوی خطبه های نماز جمعه گرگان عید سعید فطر مقاومت فتح خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۵۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، صحرا فتحی، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر، پس از ۵ سال دوری از صحنه، نمایش «هواخوری»، جدیدترین نمایشنامه خود را به صحنه خواهد آورد.  

«هواخوری»، خرداد ۱۴۰۳ در یکی از سالن‌های نمایشی تهران روی صحنه خواهد رفت. این اثر نمایشی هم‌اکنون پس از دریافت مجوز، روز‌های تمرین را پشت سرمی‌گذارد.  

صحرا فتحی، نویسندگی، کارگردانی، بازیگری و تهیه‌کنندگی نمایش‌های «مار بازی»، «پونز»، «شبکاری»، «تئاتر بد»، «آوازه خوان طاس»، «ولپن»، «دکلره»، «سرگرم خودت بودی»، «آتن، مسکو»، «خانه زاد» و...  همچنین فیلم‌های کوتاه «زنی که شاعر بود»، «به دریا خوش آمدی» و «بلعیده شده» و نگارش چند فیلمنامه بلند را در کارنامه هنری خود دارد.  

این بازیگر و کارگردان با نمایش‌های «دکلره» و «شبکاری» هم در شهر‌های مختلف کانادا نیز به اجرا پرداخته است.

صحرا فتحی جایزه بهترین فیلم خارجی در نهمین دوره جشنواره فیلم زنان کالیفرنیا آمریکا با فیلم «زنی که شاعر بود» را دریافت کرده است همچنین در هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن حضور داشته و از ده جشنواره مطرح بین‌المللی جایزه بهترین بازیگر و کارگردانی را دریافت کرده است.

اطلاعات تکمیلی نمایش «هواخوری» به‌زودی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • قوی کردن‌زیر ساخت‌های فرهنگی
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • رویداد تئاتر صاحبدلان در شاهین شهر برگزار می‌شود
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت دراردل