Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمود حسینی‌پور در جلسه طرح سالم‌سازی دریا در استانداری مازندران با اشاره به اقدام بزرگ رفع تجاوزات حریم سواحل در سال جاری اظهار کرد: ما برای مرزهای ساحلی به طور کلی باید یک برنامه تلفیقی داشته باشیم که همه ابعاد امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را در برگیرد.

وی با بیان اینکه ما از دریا هیچ بهره‌ای نبردیم، بیان کرد: همسایگان ما در حوزه آبزیان، پرورش ماهی خاویار، گردشگری تلاش‌های زیادی کردند و ما خیلی عقبیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مازندران افزود: ما برای دریا چند برنامه داریم برنامه امسال برنامه‌ای کوتاه مدت است و کارهای خوبی در حوزه معاونت عمرانی در حال صورت گرفتن است.

حسینی‌پور بیان کرد: برنامه میان مدت که سه ساله و برنامه دراز مدت ۱۰ ساله هم طرح ریزی شده که پروژه استفاده از ساحل را کامل می‌کند.

وی با اعلام اینکه طرح اصلی ما واگذاری سواحل به شهرداری‌ها است، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها را متولی سواحل می‌کنیم و شهرداری‌ها هم ساز و کار برای اینکه سرمایه‌گذارها ورود کنند را فراهم می‌کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه المان ساحلی بهترین روش برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، افزود: ساماندهی نوار ساحلی هم حتما باید انجام شود تا جلوی تجاوزات به سواحل گرفته شود.

*اینکه مازندران خدمات ملی می‌دهد اما اعتبارات استانی دریافت می‌کند یک نقص است

در ادامه محمد عباسی رئیس سازمان امور اجتماعی و معاون وزیر کشور اظهار کرد: چندین سال است که طرح طریا، طرح مدرن و پایداری نیست و همواره همان کارها و همان اقدامات قبل را اجرا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه باید خود را آماده کنیم و در دراز مدت طرح خلاقانه‌ای در استان شکل بگیرد، افزود: استان مازندران مزیت‌های اجتماعی، فرهنگی، گردشگری و ... دارد و بیشترین استقبال از شمال کشور است پس باید برنامه‌های بیشتری را اجرا کنیم.

معاون وزیر کشور به بحث مهم سامانه‌های نرم افزاری و تقویت زیرساختی د‌ر استان اشاره کرد و یادآور شد: اینکه استان خدمات ملی می‌دهد و اعتبارات استانی دریافت می‌کند درست است و ما همواره با این نقیصه روبرو هستیم.

عباسی با بیان اینکه در حال حاضر فرصت و انگیزه خوبی برقرار است، افزود:  استاندار و همکاران جدی و با انگیزه‌ای را در این استان لاله خیز استان می بینیم که آمادگی برای برنامه‌های مطلوب دارند.

وی ادامه داد: باید به آسیب‌ها توجه کنیم دشمن برخی موارد را عادی سازی می‌کند تا ساحل را آلوده کنند، مواردی که شایسته ملت ما نیست، این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد، باید تدابیر لازم را برای آن بخش از آسیب‌ها به کار گیریم تا آن‌ها کاهش دهیم.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۵۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک

به‌گزارش خبرگزاری مهر، وحید نواداد با اشاره به اهمیت تاریخی قلعه ضحاک و لزوم ساماندهی مطلوب این اثر تاریخی برای سهولت دسترسی گردشگران گفت: سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک که شامل ساماندهی ویترین موزه‌ای قلعه، تابلوهای راهنمای گردشگری، نصب حفاظ، پوشش برای یافته‌های معماری تاریخی قلعه و ایجاد مسیرهای دسترسی متنوع، تبیین شده و اجرای این سرخط‌ها در دستورکار معاونت میراث‌فرهنگی استان طی سال جاری قرار گرفت.

معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: برای نمایش هرچه بهتر یافته‌های معماری و حفاظت از شواهد معماری تاریخی موجود در این قلعه، ساخت و تعبیه ویترین‌های موزه‌ای در قلعه ضحاک هشترود با طراحی و نورپردازی منحصربه‌فرد جلوه زیبایی به این قلعه خواهد بخشید.

او افزود: ساماندهی و نصب تابلوهای راهنمای گردشگری برای تعیین مسافت‌ها و راهنمایی گردشگران به بومگردی‌ها و سایر مراکز خدماتی رفاهی هم‌جوار با قلعه و همچنین توجه ویژه به ایجاد مسیرهای دسترسی متنوع برای سهولت صعود به قلعه، از جمله موارد حائز اهمیت درخصوص ساماندهی این قلعه تاریخی‌ست که در طول سال جاری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6090406

دیگر خبرها

  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • هرمزگان کار نگهداری ۱۰۰۰ کیلومتر نوار ساحلی توزیع برق را برعهده دارد
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • دستور دادستان فردیس به شهرداری برای ساماندهی «پارک تندرستی»
  • ماسه‌خواری پرونده همیشه باز در سواحل مازندران
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد