Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@23:12:18 GMT

چرا آمریکا نادر طالب‌زاده را تحریم کرد؟

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۶۱۹۳

نادر طالب‌زاده از جمله مجاهدانی بود که به واسطه فعالیت‌های فرهنگی و تلاش برای همراه سازی متفکران بین‌المللی در راستای مبارزه با استکبار جهانی، در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته بود. ناطقان: دبیری جشنواره فیلم «عمار»، راه‌اندازی کنفرانس افق نو، عضویت در هیئت اندیشه‌ورز شبکه افق، کارگردانی سریال «بشارت منجی»، ساخت چندین مستند و البته اجرای برنامه «عصر» شبکه افق تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های اوست، نادر طالب‌زاده که سابقه همکاری با شهید آوینی را هم دارد او را بیش از هر چیزی با فعالیت‌های انقلابی‌اش می‌شناسیم، هم او بود که مهاجرت معکوس را تجربه کرد و در حالی که از ۱۶ تا ۲۶ سالگی در آمریکا زندگی می‌کرد همزمان با وقوع انقلاب به کشور بازگشت تا صدای آن باشد، خط او، خط انقلاب بود، همان‌جا که سخنان امام خمینی (ره) را از مطبوعات درست چندماه قبل از عزیمتشان به پاریس پیگیری می‌کرد و در خاطراتش عنوان کرد که از این سخنان بسیار متأثر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کارگردانی که معتقد بود به هیچ جبهه‌ای جز انقلاب تعلق ندارد، خودش می‌گوید «من در آمریکا مشاهداتی داشتم که بعد‌ها خیلی به دردم خورد» همین هم شد بعد‌ها هم در قالب جشنواره «عمار» و هم کنفرانس افق نو ابعادی تازه از این کشور را هویدا کرد.

نادر طالب‌زاده البته سابقه کار در شبکه خبری CBS آمریکا را هم داشته، این همکاری هم از آنجایی شکل گرفته که می‌خواسته است اخبار انقلاب به گوش جهانیان برسد این همکاری، اما ادامه‌دار نشد و بلافاصله بعد از ۲۲ بهمن ۵۷ از CBS خارج شد.

طالب‌زاده، اما نقشی در ماندگاری حوادث تسخیر لانه جاسوسی را هم دارد، او که در سال‌های اخیر به واسطه فعالیت‌های ضد استکباری‌اش در لیست تحریم‌های آمریکا هم قرار گرفت، از اولین کسانی بود که در قالب تیم مستندسازی در صحنه تسخیر سفارت آمریکا حاضر شد و وقایع آن روزگاران را ثبت و ضبط کرد، ساخت همین مستند هم سرآغاز همکاری او با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شد. برنامه «عصر» را می‌توان یکی از مهمترین‌های فعالیت‌های او در بستر تلویزیون محسوب کرد، برنامه‌ای که پلی ارتباطی و البته حلقه‌ای برای گردآوری چهره‌های استکباری‌ستیز بود، همان هدفی که نادر طالب‌زاده دنبالش می‌کرد.

طالب‌زاده البته همین هدف را در کنفرانس افق نو هم پیگیری کرد، همایشی که ابتدا با عنوان «هالیوودیسم» آغاز به کار کرد، اما بعد‌ها با تغییر نام چهره‌هایی از کشور‌های مختلف جهان را به خود دید.

«عمار» را، اما می‌توان کلیدی‌ترین فعالیت او برشمرد، جشنواره‌ای که بستر فعالیت‌های جوانان تا به آن زمان گمنام را فراهم کرد تا علاوه بر تربیت نیرو، مسیری باشد برای معرفی آن‌ها به دنیای سینما و تلویزیون.

کارگردانی که می‌گفت «همیشه دوست داشتم که بتوانم تجربیاتی را که در ایران و غرب کسب کرده‌ام به فیلمسازان جوان منتقل کنم، جوانانی که نمی‌توانستند در مسیر درست رسانه‌ای قرار گیرند؛ عمار توانست این کار را در سراسر ایران انجام دهد و وقتی فال و قرعه به نام من افتاد، من با اشتیاق پذیرفتم»

۱۸ دی ماه سال ۱۴۰۰ بود که در مراسم افتتاحیه جشنواره «عمار» برای اولین بار عنوان شد نادر طالب‌زاده به دلیل نارسایی قلبی به سی‌سی‌یو منتقل شده است با آنکه او مدتی بعد با بهبودی حالش از بیمارستان مرخص شد، اما هفته گذشته به دلیل عود کردن علایم بیماری دوباره به بیمارستان منتقل شد.

نادر طالب‌زاده سرانجام شامگاه جمعه ۹ اردیبهشت‌ماه برابر با روز قدس دار فانی را وداع گفت. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: نادر طالب زاده ، آمریکا ، تحریم

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نادر طالب زاده آمریکا تحریم نادر طالب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۶۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا پنج فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد

به گزارش صدای ایران از ایرنا، «اداره کنترل دارایی‌های خارجی» (اوفک) در تارنمای وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، عدنان محمود یوسف، مازن حسن الزین، آندریا سمیر مشنتف، بشیر ابراهیم منصور و فیراس حسن مکلد به دلیل کمک به «حسن مکلد» مالک صرافی CTEX برای «دور زدن تحریم‌ها و تسهیل اقدامات غیرقانونی در حمایت از حزب‌الله» تحریم شده‌اند.

پیشتر حسن کلد و صرافی CTEX در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته بودند.

اوفک افزود: این افراد از جمله ۲ موسس صرافی CTEX و ۲ پسر مکلد ۲ شرکت را در لبنان و امارات اداره می‌کند که آنها نیز بطور همزمان تحریم شده‌اند.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: حزب‌الله همچنان به سرمایه‌گذار‌های تجاری ظاهرا مشروع و تسهیل‌کنندگان کلیدی برای تامین مالی عملیات گروه از جمله حملات بی‌ثبات‌کننده در امتداد مرز‌های شمالی اسرائیل متکی است.

وی افزود: آمریکا به ردیابی منابع درآمدی کلیدی حزب‌الله و محدود کردن قابلیت آن برای بی‌ثبات کردن منطقه ادامه می‌دهد.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا ۷ فروردین نیز در تداوم سیاست‌های تحریمی خود اعلام کرد تحریم‌هایی را علیه شبکه تسهیل‌کننده حواله‌های مالی برای حوثی‌ها (انصارالله یمن)، حزب‌الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران ایران اعمال کرد. این تحریم‌ها شامل ۶ نهاد، یک فرد و دو نفتکش می‌شود.

دیگر خبرها

  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • نوای «حیدر حیدر» کودک خردسال در حرم علی بن ابی‌طالب
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است
  • پادکست| تحلیل بازار طلا و ارز در هفته دوم اردیبهشت/ روند بازار‌ها در هفته آینده چگونه است؟
  • گردهمایی همسنگران نیروی انسانی لشکر ۱۷ علی ابن ابی طالب
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله تحریم کرد
  • آمریکا پنج فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد
  • آمریکا شرکت‌های آذربایجانی را به دلیل کمک به روسیه تحریم کرد