Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-04@04:01:36 GMT

برخورد راکت به منطقه خبات در اربیل عراق

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۶۴۰۹

برخورد راکت به منطقه خبات در اربیل عراق

منابع خبری از حمله راکتی به منطقه خبات در استان اربیل در شمال عراق خبر می‌دهند.

به گزارش قدس آنلاین، منابع خبری از حمله راکتی به منطقه‌ای در شمال عراق خبر می‌دهند. پایگاه خبری صابرین نیوز گزارش داد که چند موشک به منطقه خبات از توابع استان اربیل در شمال عراق اصابت کرده است. بر اساس گزارش این پایگاه خبری، دست کم ۸ راکن از روستای کرملیس که منطقه‌ای مسیحی نشین در استان موصل بوده، شلیک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  سازمان مبارزه با تروریسم در منطقه کردستان عراق اعلام کرد که ۶ راکت به منطقه خبات در استان اربیل اصابت کرده است. منابع خبری اعلام کرده‌اند که هدف این حملات راکتی، پالایشگاهی است که در منطقه خبات در استان اربیل قرار دارد.  تا کنون هیچگونه خبری درباره تلفات این حملات یا خسارت‌های احتمالی آن گزارش نشده است. در پی عملیات اخیر نیروهای ترکیه در شمال عراق، اوضاع در مناطق شمالی این کشور متشنج شده است. آنکارا می‌گوید که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند. اما در مقابل نیز صدها روستا به دلیل حملات ترکیه در شمال عراق خالی از سکنه شده است. ترکیه از آوریل گذشته چندین عملیات نظامی را به بهانه مبارزه با پ.ک.ک در شمال عراق آغاز کرده و به راحتی از احتمال حمله به منطقه سنجار در غرب استان نینوی سخن می‌گوید. امری که با واکنش گروه‌های سیاسی و نظامی عراقی مواجه شده است. انتهای پیام/ منبع:فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اربیل کردستان ترکیه شمال عراق استان اربیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۶۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات داعش در عراق شروع شد

همزمان با تهاجم آمریکا به خاک عراق ، تروریست‌های داعشی به مواضع ارتش و الحشد الشعبی در غرب استان الانبار حمله کردند. ناطقان: به نقل از شبکه المیادین، درگیری‌های ارتش و الحشد الشعبی با تروریستهای داعشی در بزرگراهی در منطقه الصکار در غرب استان الانبار ادامه دارد.

این یورش ساعاتی پس از حمله آمریکا به منطقه القائم و عکاشات در غرب عراق صورت می‌گیرد.

جمعه شب آمریکا مناطقی در شرق سوریه و غرب عراق را هدف حملات هوایی قرار داد.

در جریان حمله آمریکا به منطقه القائم وعکاشات در غرب عراق سه تن کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شدند.

همچنین حمله آمریکا به شرق سوریه و شهرهای المیادین و البوکمال نیز ۱۰ کشته و ۱۸ زخمی برجای گذاشته است.

آمریکا مدعی است که این حملات در اقدامی تلافی جویانه نسبت به کشته شدن ۳ نظامی این کشور در پایگاهی در شمال شرق اردن صورت گرفته است.

یحیی رسول سخنگوی نیروهای مسلح عراق بامداد شنبه با تأیید حمله آمریکا به غرب کشورش گفت که این حملات نقض حاکمیت و تضعیف تلاش دولت بغداد برای برقراری ثبات در کشور است. منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم
  • (ویدئو) آب‌گرفتگی خیابان‌های اربیل
  • حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می‌ شود
  • ۲ کشته و ۲ مجروح در برخورد زانتیا با پژو در فارس
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس در عراق