Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@19:31:28 GMT

آخرین مقررات تردد بین ایران و عراق

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۶۴۴۹

آخرین مقررات تردد بین ایران و عراق

در آخرین مقرراتی که برای تردد بین ایران و عراق حاکم شده است مسافران برای ورود به دو کشور ملزم به ارائه کارت واکسیناسیون کرونا و «یا» گواهی منفی تست PCR هستند.

به گزارش ایران اکونومیست، بنا بر مصوبه کمیته کرونا که به تازگی به آژانس‌های مسافرتی و هوایی ابلاغ شده است برای تسهیل تردد مسافران ورودی و یا خروجیِ دو کشورِ ایران و عراق، از این پس گواهی دو نوبت واکسیناسیون کرونا (که حداقل دو هفته از تاریخ نوبت تزریق دوم آن گذشته) و «یا» تست PCR منفی کرونا با اعتبار ۷۲ ساعت (برای کسانی گه گواهی واکسیناسیون ندارند) ملاک تردد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقررات از اوایل فروردین‌ماه ۱۴۰۱ برای اتباع ایرانی که به عراق سفر می‌کنند حاکم شده که در ادامه توافق مقامات بهداشتی ایران و عراق، این شرایط برای اتباع عراقی و مسافرانی که از مرز هوایی عراق نیز به ایران سفر می‌کنند، تسهیل شده است و اکنون اتباع عراقی و یا مسافرانی که از مسیر هوایی این کشور وارد ایران می‌شوند می‌توانند یکی از این مدارک را ارائه دهند.

این درحالی است که بنا بر مقررات تردد به ایران مطابق با آخرین مصوبه ستاد کرونا که از نیمه فروردین‌ماه ۱۴۰۱ به اجرا گذاشته شده است، سایر مسافران برای ورود به ایران همچنان ملزم به ارائه گواهی دو نوبت واکسیناسیون "به اضافه" تست PCR با اعتبار ۷۲ ساعت هستند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: مقررات سفر ، گردشگری ، کرونا در ایران ، ایران و عراق ، واکسن کرونا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مقررات سفر گردشگری کرونا در ایران ایران و عراق واکسن کرونا ایران و عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۶۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جزئیات جدید از حمله پهپادی و موشکی سپاه به رژیم صهیونیستی (فیلم) لحظه حمله پهپادی اوکراین به شهر بلگورود روسیه (فیلم) انتشار تصاویر جدید از حمله پهپادی سپاه پاسداران به مواضع اسرائیل (فیلم)

دیگر خبرها

  • لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق (فیلم)
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • دستاورد گواهی ۳۰ درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!